welke vis is dit?


ieche

Well-known member
Lid geworden
5 januari 2015
Berichten
176
Leeftijd
44
Locatie
Landgraaf
Hallo,

Ik heb een vis gekregen maar de naam wist de gever niet.

Weet iemand welke vis dit nu is?

991226ieche_0_82_20160118_165839.jpg
 
Chinesche algeneter.
Beaufortia leveretti
 
bedoel je dan de Beaufortia levertii??
 
haha..je was sneller dan mij :D:D

Dank je hij lijkt er inderdaad heel veel op!
 
Dat is deze Bertus en Ieche. De vorm van het lichaam en de tekening zijn anders.

Beaufortia levertii.
beaufortia-leveretti-2686.jpg


De vorm van het lichaam en de tekening zijn anders.

Het is waarschijnlijk een Gastromyzon soort.
 
Welke? :D
Gastromyzon - Wikipedia



https://nl.wikipedia.org/wiki/Gastromyzon



Gastromyzon is een geslacht van straalvinnige vissen uit de familie van de steenkruipers (Balitoridae). Soorten[bewerken]. Gastromyzon aequabilis Tan, 2006 ...
 
Gezien de dwars strepen, ja. staartje is onduidelijk.

Maar, ze kan tevreden zijn, leuk visje,die van stroming en alg houd.
Geef je gelijk.
 
Ik snap m niet meer.. hahaha
Ik ga zo eens kijken of blubs nog eens op de foto wil.
 
Ik sluit me overigens bij Botia aan, het zou wat mij betreft de Gastromyzon viriosus
kunnen zijn
 
Ik heb net dezelfde in mijn bak zitten. Zeker leuke beestjes al ze tegen het raam zitten en je ze ziet bewegen, en vooral met hun mond.
 
846684ieche_0_82_20160129_174440.jpg


119137ieche_0_82_20160129_174921.jpg


843641ieche_0_82_20160129_174936.jpg


579679ieche_0_82_20160129_175603.jpg


165296ieche_0_82_20160129_175828.jpg
 
nja...duidelijk dat ik geen fotograaf van beroep ben!

:)
 
jah...en dan heb ik ook nog een bol raam en alleen een telefoon waarmee ik de fotos maak :)


iedereen bedankt voor het meedenken!
 
Ik zou zeggen geen van deze. Ik denk pseudogastromyzon myersi/cheni (vaak verkocht als gastromyzon sp. Marble). Ik zie namelijk niet dat de strepen helemaal doorlopen zoals bij de virriosus, en ook geen rode staart zoals bij de occelatus. Ook wordt de pseudogastromyzon myersi/cheni vaker verkocht dan de ocellatus (ik heb iig nog geen ocellatus tegen mogen komen helaas terwijk ik overal de P. Myersi/cheni zie).

De reden dat ik k myersi/cheni zeg is omdat ze eeg moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn en ��n van de 2 vaak wordt geimporteerd en de ander bijna niet (weet zo ff uut mn hoofd niet welke)
 
Dank jullie!

Ik dacht te weten nu welke het was..maarrrrr we zullen even moeten wachten dat Blubs iets groter is.
Hahaha

Ik wilde eigenlijk wat gezelschap voor Blubs halen, maar dat wordt moeilijk als ik het soort niet weet
 
Blubs wordt niet vel groter,hoor.
Blubs houd wel van stroming, daar is hij op gebouwd, kijk naar de kop, gaat de stroming overheen, terwijl hij aufwuchs van de stenen haalt.
 
Als ik goed lees dan worden de soorten die genomd worden allemaal iets van 6 cm.

Blubs is nu een cm of 3 dus hij(of zij) wordt nog dubbel zo groot :D
 
Je Vallisneria staat te diep geplant. De wortelkrans moet net boven de bodem uitsteken.Jou planten zijn aan het verrotten door te diep planten.
119137ieche_0_82_20160129_174921.jpg
 
Toch hoor je ook wel mensen die ze wat dieper zetten en zeggen dat ook dan de Vallisneria het toch goed doet.
 
Je hebt diep en diep ;) 2mm te diep is wat anders dan 1cm wat je meestal ziet. Met 2mm te diep zullen ze het misschien net nog redden.
 
Is volgens mij geen Gastromyzon soortje want de Gastromyzons hebben een donkere basis kleur met lichtere tekeningen.
Deze heeft volgens mij juist een lichte basis kleur met donkere tekeningen.
Wat het wel precies wel is durf ik niet te zeggen ;)



Mikyboy40 zei:
en ook geen rode staart zoals bij de occelatus. Ook wordt de pseudogastromyzon myersi/cheni vaker verkocht dan de ocellatus (ik heb iig nog geen ocellatus tegen mogen komen helaas terwijk ik overal de P. Myersi/cheni zie).

Ik heb hier de ocellatus en de rode kleur in de staart verdwijnt naar mate ze ouder worden.
 
Gelukkig staat dit plantje al een dik jaar in de bak en doet hij het nog steeds prima! Dit plantje heeft me al vele kleine plantjes gegeven.
Ik zal straks even wat eraan trekken zodat ie weer wat hoger staat.

Dank voor de tip!
 
Je visje is een Pseudogastromyzon.
Dat is niet zo moeilijk te zien.
Het lijkt in de verste verten niet op een Beaufortia of Gastromyzon.
E�n blik op de (niet samengegroeide)buikvinnen en je weet genoeg.

Ps. In je link van gdaquarium zijn geen van afgebeelde vissen Beaufortia leveretti.
De eerste is Pseudogastromyzon cheni (of myersi) en de andere twee Beaufortia kweichowensis.

Voor een foto van Gastromyzon viriosus, zie link in mijn onderschrift.
 

Terug
Bovenaan