Wat is er nieuw

West-Afrika bakje van Tijn2000

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tijn2000
  • Startdatum Startdatum
Sorry maar ik heb dus net foto's proberen te maken maar mijn camera doet heel raar dus ik krijg geen goede foto's gemaakt. Ik zal morgen weer eens proberen :sorry:

hier zijn dan eindelijk de beloofde foto's
de kwaliteit van de foto's zijn wel nog niet super goed (ik moet mijn camera nog goed instellen)
tijgerlotus_drijfblad.jpg

de lotus heeft een drijfblad aan gemaakt 😀
kikker9.jpg

een kikker die opzoek naar eten is 😛
overzicht5.jpg

en nog een totaaltje

Mooi bakje hoor! 🙂

leuk, de lotus staat er mooi bij

Bedankt voor jullie complimentjes
De lotus staat er inderdaad goed bij

Even weer een update.
Het gaat eigenlijk helemaal niet zo goed 🙁 ...
Heel veel alg waar ik maar niet vanaf kom, al de drijfbladen van de lotus rotten weg, en de anubias zit ook onder de alg. Ik heb al van alles geprobeerd en nu laat ik alles gewoon hun gang gaan en ik kijk wel wat er gebeurt.

Vervelend, maar zal vast goed komen.

Misschien je fosfaat en nitraat waardes meten, misschien zit daar de oorzaak van de alg, welke soort alg is het?.

Ook nog een vraag, welke drijfplant heb je in deze bak.

Tijn2000 zei:
Even weer een update.
Het gaat eigenlijk helemaal niet zo goed 🙁 ...
Heel veel alg waar ik maar niet vanaf kom, al de drijfbladen van de lotus rotten weg, en de anubias zit ook onder de alg. Ik heb al van alles geprobeerd en nu laat ik alles gewoon hun gang gaan en ik kijk wel wat er gebeurt.

Tyn,
Als je slim bent dan open je in de sectie algen even een topic met een foto en de waterwaarden. Misschien is het simpel op te lossen en daar is het forum toch ook voor 😉.

Super bedankt voor jullie tips
@john bedankt dat je me advies geeft. Alleen heb ik niet zo'n zin om weer allemaal toestanden en mideltjes in het aquarium te doen. Dus ik denk er even over na hoe ik het ga aanpakken en of ik een topic ga starten.... Maar super bedankt voor het meedenken

Tijn, ik ben absoluut geen voorstander van middeltjes te gebruiken in een aquarium. Maar zeker in Limburg zijn er regio's waar een zeer hoog nitraat en fosfaat gehalte in het leidingwater aanwezig kan zijn. Dit veroorzaakt vaak alg problemen in aquaria, dus het kan zijn dat als je hoge waarde meet, dat je deze kunt verlagen door een deel te verversen met leidingwater en osmosewater, of dit gaat met demiwater moet je even nazoeken.

Sorry dat ik zo super laat reageer :sorry: ....
Ik heb net nog even het po4 en no3 gehalten getest. Het po4 is 0,75mg/l en de nitraat ligt rond de 50mg/l dus volgens mij kan dat de alg niet veroorzaken. En nog even over de lotus kan het zijn dat de bladeren verbranden? Ik probeer straks of morgen nog even een foto te uploaden :foto:

Ik zou er even een topic voor aanmaken met wat foto s als dat kan.

Oke bedankt, Ik zal dadelijk eens een nieuw topic beginnen 😉

Het kan zeker zijn dat bladeren, die het oppervlak al bereikt hebben, verbranden. Ik zou zeggen, snoei ze gewoon uit.
Wat is trouwens het huidige visbestand van dit bakje ?

Nou ik ben er niet echt trots op maar het visbestand nu is:
4 Rasbora heteromorpha
2 botia striata
3 Hymenochirus boettgeri
En nog 1 l001...
Ik ben nog opzoek naar een plekje voor de l001 en de 2 botia's omdat die gewoon echt veel te klein zitten...
Ik ga eens kijken wat ik met de lotus ga doen want ik vind de drijfbladeren juist zo leuk... Maar als dat de enigste oplossing is is het zeker de moeite waard want het is gewoon echt een prachtige plant :daisy:

Ik heb al een tijdje geen foto's meer gepost...
Dus hier zijn er weer een paar :foto:
Als eerste wat foto's van de vandaag nog gesnoeide lotus
tijgerlotus3.jpg

Dit was de lotus voor het snoeien (ik was aardig verast hoeveel wortel deze lotus aan heeft gemaakt :O )
tijgerlotus_wortels.jpg

De anubias plantjes doen het ook goed ze maken echt veel nieuwe bladeren. iedere 2 weken maakt hij een nieuw blad aan :thumbs: . De bladeren heben wel wat last van puntalg
anubias6.jpg

anubias5.jpg

En hier nog een totaaltje.
overzicht6.jpg

Ik heb vandaag ook nog bio co2 gemaakt.
bioco2.jpg

Dit zijn wel super donkere foto's op mijn camera waren ze nog niet zo donker.

[video]https://m.youtube.com/watch?v=U8_LLwH2a24[/video]
Ik heb een video van mijn kikkers gemaakt tijdens etenstijd.
Ze zijn niet echt heel tolerant 😛 🙄 ....

zo, tjeemig , wat een vechters bazen. 😀

Zou het voer wat uit elkaar doen,he. :thumbs:

Zet je foto,s eens in www.Picasa.com

Bij
Windows XP/Vista/7. of 8.

Daar kan je gelijk vanaf de camera laden.
En de foto,s lichter maken.

en ze worden gelijk terug in je bestand ge-copieert.
.

Ja hij is inderdaad best pittig als het op eten aankomt... 🙄

De foto's zijn zo donker omdat ik een heel lage iso waarde had....
Maar bedankt voor de tip ik zal het zeker eens proberen. 😉

ik wil nog even zegen dat ik niet wil dat mijn filmpje een verkeerde indruk van dwergklauwkikkers wekt. meestal zijn de kikkers heel vreedzaam naar elkaar en andere toe.

ik heb weer wat foto's gemaakt :foto:
ik heb sinds eergisteren 4 nieuwe plantjes in het aquarium staan:
Leptodictyum riparium, een fissidens soort, Monosolenium Tenerum, en
bolbitis heudelotii, 😀

als eerste een foto van de bolbitis heudelotii
bolbitus1.jpg

hier een foto van de linker kant van het aquarium
anubias7.jpg

"The King of The Jungle" 😉
kikker10.jpg

"The (second) King of The Jungle" 😛
kikker11.jpg

limnophila sessiliflora
limnophila_sessi.jpg

ik heb ook besloten om er toch een West-Afrika bak van te maken en niet
meer specifiek de Niger-Delta.... is er een manier om de titel te
veranderen? 🙄 😛

Mooie bak Tijn.
Was trouwens niet de bedoeling om je kikkertjes als moordzuchtige diertjes te bestempelen in dat andere topic hoor! 😉

Om de titel te laten veranderen kan je een report post doen in een bericht van je album met de vraag.

Heel leuk filmpje van je kikkers.
Misschien toch maar eens naar kijken

@Seabait bedankt!
Maak niet uit, maar ik dacht laat ik maar voor de zekerheid even weten dat het echt geen agressieve
diertje zijn...
@Rikkert dankje voor het complimentje!
Ik kan je het echt alleen maar aanraden. Ik ben echt sinds ik ze heb helemaal verliefd op
ze. :smitten:

Heel mooie bak, ik vind die dwergklauwkikkers echt geweldig, wat voor voer krijgen ze allemaal?

dankjewel! Het zijn inderdaad echt super diertjes ( volgens mij heb ik dat ook nog niet gezegd. 😛 )
Ik voer mijn vissen eigenlijk bijna alleen maar diepvriesvoer.

Het was al weer even geleden dat ik een update heb gepost. Dus bij dezen 😛
Er is best wel veel veranderd in het aquarium. Ik heb er een nieuw stuk hout ingelegd, ik heb de 2 takken van de linkerkant naar de rechterkant gedaan en ik heb de stenen in het aquarium natuurlijker neergelegd. Ik ben wel nog opzoek naar een paar plantjes, Bolbitis Heudelotii, anubias barteri, Crinum calamistratum en de Ceratopteris thalictroides. Dus als iemand nog wat voor mij over heeft zou dat heel erg welkom zijn 😛 .
Ik heb ook nog wat minder leuk nieuws... Vandaag is een van mijn kegelvlekjes overleden... 🙁
Ik zal morgen wat foto's van het aquarium proberen te posten.

Leuke bak, ik ben benieuwd naar de foto's!
Jammer van de kegelvlek.

bedankt Denise 😉
en zoals beloofd de foto :foto:
dscf2652.jpg

ik ben er wel helemaal niet tevreden. ik heb bij de hele anubia terug moeten knippen
door de alg... dus het ziet er heel kaal uit.

Bedankt Mascha 😉
En nog sorry van de taalfouten in mijn vorige bericht, ik had een beetje haast :sorry: 😉

Ziet er nog steeds leuk uit hoor, en zodra je je plantjes hebt die je graag wilt dan komt het met die kaalheid helemaal goed 😉

Bedankt voor het complimentje, en inderdaad als ik hier en daar nog wat bolbitis en anubias neerzet en dan op de achetgrond nog wat eikenbladvarens en eventueel nog een crinum sp. neerzet komt het wel goed hoor 😉

Ik heb gisteren een bestelling van aquariumbemesting.nl binnen gekregen (geweldige site, goed verpakt en goed gevulde zakjes poeder, echt een aanrader :thumbs: !)
Maar hoef je echt maar 1x per week 1ml per 50l van de Sporenelementen toe te dienen? :daisy:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan