Wie heeft er wel eens een zwangere Gup gekocht via een winkel?


Watervrouw

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2022
Berichten
544
Leeftijd
61
Gewoon maar weer even een vraagje van mij, ik heb nu sinds een week een gemixte aquarium van mannen en vrouwen guppen.
Eerst had ik enkel mannetjes, maar dat ging niet goed.
Nu heb ik dus vorige week een aantal vrouwen guppen gekocht, dus ze zitten pas een week samen.

maar een van de vrouwtjes ziet er nu al behoorlijk dik uit !

Kan het zijn dat ik een zwangere Gup heb gekocht?

Al mijn guppen komen van een dieren speciaal zaak.

Alvast bedankt.
 
Persoonlijk begin ik het ook te denken, want ook die zwarte stip ziet er veel duidelijker uit dan bij de andere dames.
Maar ik dacht, dat een winkel hen mannen en vrouwtjes altijd goed gescheiden verkochten?
 
Meestal blijven er wat van in leven, de overgebleven kleintjes zullen lustig je bak doorzwemmen.
 
Eerst zul je er wel ruim 10 ieniminies tussendoor zien zwemmen, daar houd je er een paar van over
 
Persoonlijk begin ik het ook te denken, want ook die zwarte stip ziet er veel duidelijker uit dan bij de andere dames.
Maar ik dacht, dat een winkel hen mannen en vrouwtjes altijd goed gescheiden verkochten?
Guppen zijn al heel jong vruchtbaar en slaan sperma op zodat ze zich meerdere keren kunnen bevruchten, daardoor zijn ze eigenlijk standaard doorlopend zwanger
 
Guppen zijn al heel jong vruchtbaar en slaan sperma op zodat ze zich meerdere keren kunnen bevruchten, daardoor zijn ze eigenlijk standaard doorlopend zwanger
Dat had ik al gelezen, toch had ik verwacht geen zwangere gup te kopen.
Maar nu blijkt dat dus heel gewoon te zijn.
 
Ze slaan inderdaad sperma op dus ze zijn vaker zwanger dan niet als je ze koopt denk ik.
 
als ik jonkies heb dan laat ik jullie weten :smitten:
 
Hallo, ik ben misschien wat sentimenteel, maar alles is nieuw voor mij, want dit is mijn eerste aquariumpje :rolleyes:
En dus voor de eerste keer dat ik met guppy's te maken heb, nu las ik onderstaande artikel:


Waar dus wel wordt aanbevolen om een kweek bakje te plaatsen, ik zou het z'n zonde vinden als alle jonkies direct worden op gegeten!
Want zoals gezegd mijn planten groei is nog niet "Je van het"

Hier bij een foto van mijn bakkie.

IMG_2466.JPG
 
Aan de andere kant is het dan ook wel weer zo, dat er wel wat zullen overleven, ook in de kaalste bakken.
Desnoods tijdelijk in een emmer, algauw hebben we heel veel jonkies.
Stressvrij en makkelijk.
Kun je leuke nieuwe gekleurde staartjes uit overhouden
 
Aan de andere kant is het dan ook wel weer zo, dat er wel wat zullen overleven, ook in de kaalste bakken.
Desnoods tijdelijk in een emmer, algauw hebben we heel veel jonkies.
Stressvrij en makkelijk.
Kun je leuke nieuwe gekleurde staartjes uit overhouden
Ik heb ook nog een heel klein bakkie staan van 20 liter, waar ik enkele maanden geleden mee begon, maar dat was een grote vergissing en zonde van het geld.
Want heb het maar amper gebruikt, maar die nog wel draait en waar ik tijdelijk mijn agressie mannen gup in heb gezet.
 
Laatst bewerkt:
Nog leuker als een emmer, om de zwangeren ernaartoe te plaatsen.
Guppies zijn leuk en opzich ook makkelijk.
 
Moet je de 20l niet meteen proberen in te richten, gewoon kaal laten stromen en de jonkies tellen.
Dat gaat dan vanzelf , ze zullen de hele dag dooreten en groeien.
 
Moet je de 20l niet meteen proberen in te richten, gewoon kaal laten stromen en de jonkies tellen.
Dat gaat dan vanzelf , ze zullen de hele dag dooreten en groeien.
Ik heb zojuist even de weekverversing gedaan, en de bak is nu nog geheel kaal al dacht ik morgen een bosje plantjes te kopen maar dus niet doen? en de zwangere gup er dus alleen in zetten.?Al is het geheel andere water vanwaar ze nu komt?

IMG_2467.JPG
 
Met de bezetting die je nu in je bak hebt gaat de eerste lichting het waarschijnlijk voor 80% overleven ondanks dat de schuil mogelijkheden nog niet optimaal zijn.
sommige vrouwtjes uitgezonderd jagen guppen niet echt op hun kroost zeker niet als er verder voldoende voer is.
ik zou de zwanger gup gewoon lekker in haar eigen bak laten zitten

guppen op jonge leeftijd seksen is moeilijk bij simpele guppen heeft een kweker hier geen belang bij.
bij duurdere guppen bestemd om te kweken wordt daar wel meer aandacht aan bestedt
 
Sorry je moest ook geen bodem steentjes erin doen, de bedoeling is om die kleintjes overal om zich heen te laten happen, tussen die steentjes kan het gewoon weer gaan ,rotten, daar worden je volgende lichtingen met gupjes geen spat beter van.
 
Kijk maar,

ik heb een zeker bevrucht gupvrouw in een rio 400 gelaten.
Deze bak is al langer in gebruik , 60 a 70 molliebabys toeven er al in rond, maar ik verwacht niet dat ze aan het toekomstig guppenjongbroed gaan happen.
 
Ik heb dat gevoel ook, al wordt het hier een sterven 's bakje genoemd :rolleyes:
Die drijvende sterfbakjes zijn totaal niet geschikt om jonkies in te houden, die zwemmen gewoon door de spijlen heen, plus dat de moedergup enorm gestressed raakt door het uitvangen en zo'n bakje 0% bescherming geeft van bovenaf (het gevaar voor vissen in het wild komt vooral van bovenaf door jagende vogels) en dat angstinstinct zit er gewoon nog in bij alle vissen dus zal de moedergup niet gaan bevallen in zo'n drijfbakje
 
Allemaal bedankt voor het meedenken, dat waardeer ik enorm :iloveyou:
Ik blijf het even allemaal overwegen, maar heb maar alvast een drijver besteld.
deze: Phyllanthus Fluitans
 
Die drijvende sterfbakjes zijn totaal niet geschikt om jonkies in te houden, die zwemmen gewoon door de spijlen heen, plus dat de moedergup enorm gestressed raakt door het uitvangen en zo'n bakje 0% bescherming geeft van bovenaf (het gevaar voor vissen in het wild komt vooral van bovenaf door jagende vogels) en dat angstinstinct zit er gewoon nog in bij alle vissen dus zal de moedergup niet gaan bevallen in zo'n drijfbakje

ik heb altijd begrepen dat het ook de bedoeling dat de jonkies er uit zwemen bij die gaas bakjes
en dacht dat die bedoeld waren om de moeder op te sluiten.
maar mogelijk heb ik het mis ik gebruik ze nooit
 
Je hebt ze met zo n tussenschot maar dat is enkel om de moeder van de kleintjes te scheiden.
 
ik heb altijd begrepen dat het ook de bedoeling dat de jonkies er uit zwemen bij die gaas bakjes
en dacht dat die bedoeld waren om de moeder op te sluiten.
maar mogelijk heb ik het mis ik gebruik ze nooit
Dat heb je mis, zo'n drijfbakje drijft in een bezet aquarium, dus alle bewoners vreten dan de jonkies op, bedoeling is dus de jonkies in dat bakje te houden
 
Ik begrijp dat je het leuk vindt nu jongen over te houden, maar er gaan nog vele zwangere vrouwtjes volgen en nog véél meer jongen. Zoveel dat je je afvraagt wat je met al je guppen moet doen.
Laat het vrouwtje gewoon in je bakje, gooi evt. wat waterpest (drijvend) erin zodat de jongen meer schuilgelegenheid hebben, maar laat zwangere moeder waar ze zit. Daar doet ze het het beste.
Ik ken niet al je topics, maar als je garnalen in het bakje hebt, niet zomaar plantjes erbij doen, ze zijn vaak behandeld met gif tegen slakken en garnalen leggen daardoor het loodje.
 
Ik begrijp dat je het leuk vindt nu jongen over te houden, maar er gaan nog vele zwangere vrouwtjes volgen en nog véél meer jongen. Zoveel dat je je afvraagt wat je met al je guppen moet doen.
Laat het vrouwtje gewoon in je bakje, gooi evt. wat waterpest (drijvend) erin zodat de jongen meer schuilgelegenheid hebben, maar laat zwangere moeder waar ze zit. Daar doet ze het het beste.
Ik ken niet al je topics, maar als je garnalen in het bakje hebt, niet zomaar plantjes erbij doen, ze zijn vaak behandeld met gif tegen slakken en garnalen leggen daardoor het loodje.
Dag Nicole, dankje voor je reactie, ik heb inmiddels ook besloten om de zwangere guppy dame te laten zitten, mij lijkt het nu ook het meest natuurlijke.
Inmiddels kreeg ik zojuist mijn eerste drijver binnen, deze dus Phyllanthus Fluitans nou dat stelde echt niet veel voor voor die prijs :rolleyes:
helaas verkoopt de winkel waar ik kom geen drijvers, dus ik was aangewezen op one-line bestellen.
Ik heb alleen guppen in mijn aquarium.
Dus nu maar afwachten.
 
Ik snap dat het nu nog hartstikke leuk en spannend is zo'n zwangere gup, maar ik ga het toch even in de week zetten: binnen de kortste keren weet je je geen raad meer met de kleintjes. Misschien is het een goed idee om alvast in je achterhoofd te houden, dat het toevoegen van een jonkies-vretend visje een idee zou kunnen zijn....
 
Ik snap dat het nu nog hartstikke leuk en spannend is zo'n zwangere gup, maar ik ga het toch even in de week zetten: binnen de kortste keren weet je je geen raad meer met de kleintjes. Misschien is het een goed idee om alvast in je achterhoofd te houden, dat het toevoegen van een jonkies-vretend visje een idee zou kunnen zijn....
Daar wil ik nu nog even niet aandenken.
 
Jammer maar goed ze groeien erg hard vaak hoor dus voor je het weet heb je er genoeg van.
Er drijft genoeg, maar de wortels zijn nog zo ontzettend klein.
En daar was het nu juist om te doen, ik had liever wat minder ontvangen maar met langere wortels ;)
 

Terug
Bovenaan