Wie kan mij helpen?


Zolang het geen plaag is zou ik niet in de paniekstand schieten. Zuinig voeren en het in de gaten houden;)
 
Zolang het geen plaag is zou ik niet in de paniekstand schieten. Zuinig voeren en het in de gaten houden;)
Oh ja hoor , ik heb bakken die draaien al jaren en daarin "nog steeds" opstart wormpjes . Ze noemen deze puur alleen zo omdat je ze vaak in net opgestarte ziet , daar ze dan nog niet opgegeten worden door bewoners . Maar geloof me in elke bak zul je deze diertjes vinden . In een vissenbak zitten deze diertjes ook , haal uit een vissen bak , de vissen er uit en binnen een paar dagen zul je dieren zien waarvan je denkt :engel: oké dat zit dus ook in me bak ;) .

Vreselijke foto's ... wat kan er nou toch aan de hand zijn... water waardes worden weer gemeten...

IMG_4924.JPG


IMG_4925.JPG
 
Op het voer na de rest wegmikken,allemaal onnodige chemische troep als je het mij vraagt.
 
Wat mij betreft wel ;)
Voegt ze die algexit ook toe? dat is echt slecht voor garnalen namelijk.
 
Ik zou die Exit ook wegdonderen en niet echt dat soort middeltjes gebruiken. Ben het helemaal met John eens.
 
Zie nog maar 1 zwangere, denk dat de andere 2 zich er verstopt opstellen. Rare vraag misschien , bestaan miskramen? Of het niet volledig rijp krijgen van eitjes ? Dat de garnalen eerst zwanger zijn en later niet meer en zonder baby's ?
 
Of kan het dan toch aan me bak/water liggen? Zo kwamen ze ook van de kweker. Leidingwater en grindbodem
 
Zover ik weet kunnen ze weleens de eitjes verliezen maar heb dit zelf nog nooit echt gezien. Ze kunnen zich vaak erg goed verstoppen. Als je de garnalen ongeveer op dezelfde waarden hebt als de kweker dan zal dat wel goed zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Zover ik weet kunnen ze weleens de eitjes verliezen maar heb dit zelf nog nooit echt gezien. Ze kunnen zich vaak erg goed verstoppen. Als je de garnalen ongeveer op dezelfde waarden hebt als de kweker dan zal dat wel goed zijn.

Dat vermoeden had ik al, de garnalen doen het ook gewoon erg goed! Maar dacht het omdat baby's kwetsbaar zijn. En het kan natuurlijk ook langer dan 4 weken zijn neem ik aan :)
 
Het ligt ook aan de temp en vaak spreekt men gemiddeld van zo n 4 weken. Vaak zie je dat de zwangere zich gaat verstoppen als de kleintjes gaan worden gelost.
 
Het ligt ook aan de temp en vaak spreekt men gemiddeld van zo n 4 weken. Vaak zie je dat de zwangere zich gaat verstoppen als de kleintjes gaan worden gelost.

Ik heb het op 22 graden staan. Ik wacht gewoon af :) vandaag weer voeren dus dan zullen ze wel tevoorschijn komen
 
Je zult vanzelf de kleintjes wel zien scharrelen. De eerste week zijn die amper te zien maar daarna krijgen ze vaak kleur en zul je ze kunnen spotten.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Vandaag weer gevoerd, alle 3 de zwangere tegen gekomen :) nog geduld dus...

IMG_5025.JPG


IMG_5028.PNG


IMG_5027.JPG
 
Muisjes!!

Nader vraagje, ik krijg groene stippen op mijn steen iemand enig idee? Alg? Onschuldig ?

IMG_5040.JPG


IMG_5044.JPG


image.jpg
 
Inmiddels nog steeds 3 zwangeren dus er waren al die tijd 4 zwangeren aanwezig :)
 

Terug
Bovenaan