Wat is er nieuw

Wie kan mij helpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter max
  • Startdatum Startdatum
Wauw, mooi! En nee die kunnen niet kruisen met CR en CB. Dat is een ander soort

• Leuk
Waarderingen: max
Leuk hè, die cb's en cr's. Heb ze sinds een paar uurtjes ook, en eerlijk ik vind ze geweldig! Zit een spierwitte bij met een klein beetje blauw, dat was een speciale zei de hobbyist hihi.

Is weer erg mooi hoor Max, Chapeau! 😀

• Leuk
Deze garnalen kun je gewoon houden bij je CR zonder dat ze kruisen. Crystal Red's zijn van de Caridina soort.

• Leuk
Deze garnalen kun je gewoon houden bij je CR zonder dat ze kruisen. Crystal Red's zijn van de Caridina soort.

Oke bedankt! Dan doen we dat maar niet 🙂 wil geen onrust stoken

Je zus heeft mooie garnalen maar de jouwe zijn mooier hoor Max! 😉

• Leuk
Je zus heeft mooie garnalen maar de jouwe zijn mooier hoor Max! 😉

Haha vind de hare ook heel mooi! Maar ieder z'n smaak inderdaad 🙂 heb d'r wel aangestoken met het garnalen virus

Ja leuk is dat,kunnen jullie over een tijdje wat ruilen als er veel nakweek is!

Ja leuk is dat,kunnen jullie over een tijdje wat ruilen als er veel nakweek is!

Ja zeker 🙂 ! Mooie kleurtjes bij elkaar! Kunnen ze niet tegen elkaar keren?

Is wel een risico omdat het soortje van je zus een variant van de vuurgarnaal is en normaal gesproken sneller kweekt dan je crs dat ze voor te veel concurrentie zorgen waardoor de crs zich minder op hun gemak voelen als het ware.
Ik weet niet precies of ze dan minder gaan kweken of dat ze doodgaan door voedselgebrek of een combinatie van beide maar schijnt iig niet ideaal te zijn om deze 2 soorten bij elkaar te zetten.

• Leuk
Nee klopt, en ook de ideale waterwaardes komen niet overeen tussen deze twee soorten

Nee klopt, en ook de ideale waterwaardes komen niet overeen tussen deze twee soorten

Als ze allebei op leidingwater gehouden werden? Kan het dan wel? Puur uit nieuwsgierigheid 🙂

Poepende :sorry:

IMG_4783.JPG

Ruggengraat verlengen noem je dat netjes Max! 😉

Die is duidelijk een ijshockey stick aan het kleien... 😀

• Leuk
Als ze allebei op leidingwater gehouden werden? Kan het dan wel? Puur uit nieuwsgierigheid 🙂
Er is een verschil tussen kunnen en wat ideaal is. Ook ligt het eraan welk water er uit jouw leidingen komt. Helaas kan dit al per gemeente en misschien zelfs al per straat of huis schelen.

• Leuk
Weer een zelfde slakje gespot als voorheen , nu maar erin laten zitten? Wil geen enorme hoeveelheid hiervan namelijk...

IMG_4794.PNG

Een plaag heb je niet zomaar hoor Max maar je kan anders dat slakje tegen het glas dooddrukken en smullen de garnalen er lekker van!

• Leuk
Een plaag heb je niet zomaar hoor Max maar je kan anders dat slakje tegen het glas dooddrukken en smullen de garnalen er lekker van!

Gadver zeg. Je hoort het huisje dan kraken, brrrrrrr. Eruit pakken en door de plee spoelen zou ik zeggen😀.

Kraken? is enkel een klein knarsje en de garnalen zijn er dol op! 😉
Met een appelslak zou het wel flink kraken denk ik.

Kraken? is enkel een klein knarsje en de garnalen zijn er dol op! 😉

Ja dat is wel zo maar het is niet mijn favoriete bezigheid in elk geval. Ze moeten het hier maar doen met wat ik ze geef aan garnalenvoer😀

In een vorig garnalenbakje zaten er altijd aardig wat slakken aan het glas en als ik er dan 1 dooddrukte liet de rest van de slakken zich ineens van het glas vallen.
Echt heel apart,denk dat ze dan op 1 of andere manier merkte dat er gevaar was.

Daar heb ik nog nooit van gehoord en me ook niet opgevallen. Ik heb het ok weleens gedaan maar alleen dat geluid al zeg. Brrrr.

Watje! 😉

Slakken zijn toch best bijzondere dieren hoor want had in de vision een stuk of 30 helena's en zag zomaar heel af en toe een enkele puntslak.
Dezelfde dag dat ik de meeste helena's uit de bak had gevist kwamen de puntslakken massaal tevoorschijn,echt heel frappant!

Wij zullen nooit weten wat de slakken voelen, weten en denken John:deal:. Ik moet zeggen dat ik me er wel iets bij kan voorstellen wat ze voelen als jij ze plet:juggle:

Dat is maar heel kort en vriendelijker dan jouw manier om ze te dumpen in het riool tussen alle shit van Groningen! 😀

Dat is maar heel kort en vriendelijker dan jouw manier om ze te dumpen in het riool tussen alle shit van Groningen! 😀

Daar hebben ze van alles van fietsen tot..........😀😀

Mineraal stenen, wie gebruikt deze? Me zus heeft ze bij haar garnalen en heeft me er een gegeven

Mulberry blad even 10 minuutjes in gekookt water. We wachten af 🙂 ....

IMG_4796.JPG

Ik laat ze vaak 1 dag nog staan en dan kunnen ze het vaak gelijk eten en anders de dag erna wel. Doe de slabbetjes maar om dus😉

• Leuk
Ik laat ze vaak 1 dag nog staan en dan kunnen ze het vaak gelijk eten en anders de dag erna wel. Doe de slabbetjes maar om dus😉

Dus 1 dag in het afgekoelde water ? Dan voer ik ze nu even wat anders tot dan

Ja gewoon in het afgekoelde water hoor. Dan worden ze wat weker en dus makkelijker te eten. De bladeren van onlineaquariumspullen kunnen ze vaak gelijk al eten maar die ik heb via MP duurt iets langer maar heel anders dan Catappa.

Ja gewoon in het afgekoelde water hoor. Dan worden ze wat weker en dus makkelijker te eten. De bladeren van onlineaquariumspullen kunnen ze vaak gelijk al eten maar die ik heb via MP duurt iets langer maar heel anders dan Catappa.

Helaas nog weinig interesse.. omdat ik me garnalen best hongerig houdt toch maar wat JBL prawn korrels bij gevoerd waar ze meteen op gingen... naja we zien het wel! Het blad ligt erin

IMG_4797.JPG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan