Wit zand zo stressvol....


Stop eens 10 kardinalen in een bak zonder planten op filterzand.
Ook dan blijven ze vaal in een hoekje.
Je richt je bak toch in met planten, grotere stenen, etc....
Wat een aparte discussie. Dan doe je er toch gewoon wit zand in als je denkt dat het onzin is.
Filterzand is trouwens niet wit en gemeleerd.
 
Volgens mij lees jij niet alles helemaal goed Aad aan je reactie te zien of je bent saggo vandaag maar kan ook aan mij liggen...
 
Daarbij komt nog dat onze lichtkappen een giga lading licht in een bak kwakken, dat in een natuurlijke situatie ook iets anders is. Serieus : zoek eens een youtube van Discussen in de Rio Negro op.
 
Hahaha John !!! Die meren zijn er zeker, maar vaak wat dieper dan 40 - 50 cm.
Afrikaanse cichliden maken zich hier dan ook minder druk over volgens mij!
Vnl. vissen uit ondiepere wateren zullen hier gevoelig voor zijn.

Overigens hebben zelfs veel inheemse vissen om dezelfde reden een donkere kleur of rug. Zeg maar dag reigertje !
 
Sterrekind zei:
Wat ik wel weer grappig vind, is dat dit filmpje volgens mij gewoon in een aquarium gefilmd is.
(...)
Bijna net zo grappig als iemand met van die kleurbommen die schrijft:

Sterrekind zei:
Mijn discusvissen komen uit de amazone
~ Ivo
 
Seabait zei:
Volgens mij lees jij niet alles helemaal goed Aad aan je reactie te zien of je bent saggo vandaag maar kan ook aan mij liggen...
o

Lees van mn telefoon dus zou kunnen. Ben niet saggo want ik ben op vakantie in het mooie Oostenrijk !!!
 
AadMec zei:
Seabait zei:
Volgens mij lees jij niet alles helemaal goed Aad aan je reactie te zien of je bent saggo vandaag maar kan ook aan mij liggen...
o

Lees van mn telefoon dus zou kunnen. Ben niet saggo want ik ben op vakantie in het mooie Oostenrijk !!!

Haha dan is dat het,fijne vakantie Aad! :thumbs:
 
Guppen hebben een donkere rug dus als ik het goed begrijp levert het witte zand alleen maar stress op ook bij guppen.....
 
Guppy,wil je echt dat spierwitte zand of is filterzand ook een optie voor je?

Gaf trouwens eerder al aan dat guppen niet zo moeilijk zijn en krijgen alleen stress van slechte waterwaarden en als er geen vrouwtjes zijn om te wippen ;)
 
Mascha&Ivo zei:
Sterrekind zei:
Wat ik wel weer grappig vind, is dat dit filmpje volgens mij gewoon in een aquarium gefilmd is.
(...)
Bijna net zo grappig als iemand met van die kleurbommen die schrijft:

Sterrekind zei:
Mijn discusvissen komen uit de amazone
~ Ivo

Van oorsprong. Dat ik dat moet uitleggen is ook weer lachwekkend.

Zijn prachtige dieren hoor, mijn "kleurbommen"
 
Seabait zei:
Soms eens ff lekker lachen is ook wel goed toch?! ;)

Zijn zeker schitterende dieren Sterrekind,denk dat Ivo gewoon een beetje jaloers is... :D

Ruk,quote ik m'n eigen bericht maar was niet de bedoeling natuurlijk... ook lachwekkend! :stom:
 
Deze kleur zand voor in het aquarium lijkt mij super mooi.

imagesca66uep5.jpg


Dit effect wil ik in mijn aquarium deze kleur water met die kleur zand en mooi lichtblauw of wit verlicht beetje dat je het strand gevoel in je aquarium krijgt.

imagesca4c9n2u.jpg
 
Sterrekind zei:
Bertus zei:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KpddSQu9Qns
Discus in de amazone.

Wat ik wel weer grappig vind, is dat dit filmpje volgens mij gewoon in een aquarium gefilmd is. Ik zou zweren dat ik namelijk een red turquoise voorbij zag komen en die zwemmen dacht ik niet rond in de amazone, maar ik kan het mis hebben. Dat is volgens mij nakweek, en geen wilde discus.

( op 1. 03 minuten, kan iemand dat ook eens bekijken, volgens mij is dat geen wildvang wat daar zwemt of wel? )


Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar ik vond het wel heel bijzonder.

Hier,nog 1 in een aquarium.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... xq7_HaSFHM
 
Je komt iedere keer met voorbeelden die betrekking hebben op zeewater. Dat moet je je zoetwatervissen niet aan willen doen want die worden daar echt niet vrolijk van, ook de guppen niet ;) Vissen willen zich veilig voelen(tja, zit nog steeds in de genen ;)) en dat kan niet met dit licht. Voor zeevissen gelden andere regels zoals bescherming zoeken in koraal of enorme scholen etc.. Misschien dat je het kunt benaderen met een Malawibak? Maar ook dat vraag ik me af ;)
De doorsnee-gezelschaps-tropische-bak-vis is over het algemeen gelukkig met gedempt licht, misschien niet te helder water, en als ik de filmpjes mag geloven een lichte (en bedekt met rommel)bodem (zwarte bodems zie ik weinig).
Misschien nog even een keer opnieuw goed nadenken over wat er mogelijk is :D
 
Jaah daar heb je ook weer gelijk in meksjoef, maar kan wit zand enkel dan wel? met mijn normale licht die ik nu heb dat schemerachtige lichtinval?
 
Dat water is dezelfde kleur als het water in mijn aquarium door mijn lampen die ik er in heb.
 

Terug
Bovenaan