Wat is er nieuw

Wortelhout

Iskew

Member
Lid geworden
23 februari 2021
Leeftijd
15
Hallo, ik heb een stukje wortelhout laatst in mijn aquarium gedaan alleen hij dreef, ik heb er een zware steen op gelegd en hij zit er nu zo'n week in alleen hij drijft nogsteeds (hij lijkt wel al iets zwaarder te zijn) hoelang duurt het voordat hij volledig zinkt?

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 augustus 2011
Leeftijd
66
Dat kan een dag of een week of een maand of nog langer zijn, dat ligt eraan hoe groot het is en hoe droog het was.

rjoemman

Well-known member
Lid geworden
17 november 2019
Leeftijd
51
Kan zomaar 6 tot 8 weken duren afhankelijk van het soort hout.

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
26
Daar zitten zoveel variabelen aan dat daar geen antwoord op te geven is :))

Gewoon laten liggen met die steen erop, en elke week ff checken hoe het ervoor staat.

Hulst

Well-known member
Lid geworden
4 oktober 2020
Leeftijd
55
Ik zou de steen vervangen door een plastic zakje met zand of grind. Is iets veiliger. Als zo'n steen valt kan het grote gevolgen hebben.

Topicstarter
Iskew

Iskew

Member
Lid geworden
23 februari 2021
Leeftijd
15
Ik zou de steen vervangen door een plastic zakje met zand of grind. Is iets veiliger. Als zo'n steen valt kan het grote gevolgen hebben.
Bedankt! Zal ik zeker doen

Nanoe

Well-known member
Lid geworden
1 februari 2014
Om een voorbeeld te geven, ik heb een stuk hout dat er al een jaar in zit en nog steeds niet echt gezonken is.

Maar vorige week 2 grote stukken hout gekocht en deze zijn al helemaal ingewaterd. Er is dus gewoon echt, echt niks over te zeggen.

bart125

Well-known member
Lid geworden
25 april 2020
De houtsoort is bepalend.
sommige gaan nooit zinken van andere is het soortelijk gewicht droog al vrijwel gelijk of zelfs hoger dan water die zinken heel snel.

Bovenaan