Wortelhout


Iskew

Active member
Lid geworden
23 februari 2021
Berichten
29
Leeftijd
17
Hallo, ik heb een stukje wortelhout laatst in mijn aquarium gedaan alleen hij dreef, ik heb er een zware steen op gelegd en hij zit er nu zo'n week in alleen hij drijft nogsteeds (hij lijkt wel al iets zwaarder te zijn) hoelang duurt het voordat hij volledig zinkt?
 
Dat kan een dag of een week of een maand of nog langer zijn, dat ligt eraan hoe groot het is en hoe droog het was.
 
Kan zomaar 6 tot 8 weken duren afhankelijk van het soort hout.
 
Daar zitten zoveel variabelen aan dat daar geen antwoord op te geven is :))

Gewoon laten liggen met die steen erop, en elke week ff checken hoe het ervoor staat.
 
Ik zou de steen vervangen door een plastic zakje met zand of grind. Is iets veiliger. Als zo'n steen valt kan het grote gevolgen hebben.
 
Ik zou de steen vervangen door een plastic zakje met zand of grind. Is iets veiliger. Als zo'n steen valt kan het grote gevolgen hebben.
Bedankt! Zal ik zeker doen
 
Om een voorbeeld te geven, ik heb een stuk hout dat er al een jaar in zit en nog steeds niet echt gezonken is.

Maar vorige week 2 grote stukken hout gekocht en deze zijn al helemaal ingewaterd. Er is dus gewoon echt, echt niks over te zeggen.
 
De houtsoort is bepalend.
sommige gaan nooit zinken van andere is het soortelijk gewicht droog al vrijwel gelijk of zelfs hoger dan water die zinken heel snel.
 

Terug
Bovenaan