Zaden via Aliexpres


Maar daar bestel ik ook regelmatig hoor.
Ik wou graag een keer van zaad af aan opstarten.
Het is de bedoeling dat het vochtige grond gedeelte volledig dicht groeit en in het midden staat een lava steen. Eerst moet die:deal: begroeien met mos en daarna wil ik er een Anubias op laten groeien. Wordt A.Gracilis of A.Hastifolia, daar ben ik nog niet uit. En drie keer raden waar ik die ga bestellen :D
Lijkt me nogal wiedes.. AE natuurlijk! :D
 
Oh, inkoppertje :p
Maar uhm nee, voor ik het weet plant ik er een hele boom op als ik daar nog zaad bestel.
Ik hou het dan braaf op bovengenoemde APO.
 
Ik heb de Glosso nu een week in de vensterbank staan en ben benieuwd of er iets gaat opkomen.
 
Het zal mij ook benieuwen
 
Nou Daan graag wat meer optimisme op de vroege morgen:D:D;)
 
Nou succes John, maar of er uit komt, wat erop staat...:rolleyes::stars:

Wel foto's plaatsen, als er iets uit komt.:daisy:
 
Ja dat gaat goedkomen Ruben:deal:
 
ik heb laatst ook voor mijn vader een zakje besteld, ik zie wel of het wat wordt, anders was het 19 cent dus niet zo'n ramp.
 
Nou hier komt nog niets op hoor:'(:'(
 
hier ook niet, maar het zit nog in de zakjes dus dat is te verwachten :D:D:D
 
Ik heb nog wat zaden geprobeerd, allemaal gras :p
 
De enige die ik nog is ga proberen is de HC
 
hier ook niet, maar het zit nog in de zakjes dus dat is te verwachten :D:D:D

Haha, pas maar op dat het niet nat wordt dan want dan schiet het wel wortel:D:D. Ach ja, ik heb er ook helemaal geen verwachting van hoor. Mocht het niks zijn dan stuur ik gewoon de zaden terug en dan eis ik ook mn geld terug:juggle:. Kan ik toch mn ijsje nog kopen, of zal de porto hoger zijn dan de prijs van mn ijsje:D:D:D:deal:
 
porto naar china is best hoog denk ik...
 
Haha, ze zien me al aankomen als ik het retour zou sturen:D:D
 
Haha, pas maar op dat het niet nat wordt dan want dan schiet het wel wortel:D:D. Ach ja, ik heb er ook helemaal geen verwachting van hoor. Mocht het niks zijn dan stuur ik gewoon de zaden terug en dan eis ik ook mn geld terug:juggle:. Kan ik toch mn ijsje nog kopen, of zal de porto hoger zijn dan de prijs van mn ijsje:D:D:D:deal:
Dan moet je ze eerst zoeken in het zand.:juggle::D;)
 
Nou in het zakje zaten er denk ik duizenden en ik heb hooguit 5% gebruikt en de rest zit nog in het zakje. Laten ze in China maar gaan natellen en bewijzen dat ik er een bepaalde hoeveelheid al uit heb:D:D. Ach ja, het was te verwachten en als het niks wordt dan mogen de vogels de zaadjes verder wel hebben.
 
heb je wel de gebruiksaanwijzing gelezen, die staat op elk zaadje geprint.:book:
 
Ja maar de Chinees hier wilde het alleen vertalen als ik eten bij hun kocht:D:D;)
 
Heb zelf ook wat van die zaden gekocht en toevallig twee dagen geleden geplant in klein aquariumpje. Stond wel bij dat je het vochtig moet houden en de temperatuur rond de 25 graden moet houden, anders komt het niet uit. Zit nu in een bakje voor het raam met plastic folie er overheen. En om de temperatuur een beetje te halen een lampje in de (droge) bak. dan 's-ochtends en 's-avonds vochtig houden met plantenspuit. Nu staat er nog niets maar zal hier update doen als er iets gaat groeien.
Hoe ik het vervolgens van dat bakje naar mijn aqaurium ga krijgen is een heel ander verhaal :D
 
Ik ben benieuwd want hier heb ik 2 bakjes en beiden niks hoor.
 
Vanochtend zag ik dat er wat uitgekomen is. Nog miniscuul (en wat het is...) maar het begin is er :D Ik zal hier updates geven van de voortgang.
IMG_4230.JPG

Voel me weer jong, toen ik op de lagere school een bakje sterrenkers had staan :)
 
Welke zaden zijn dat en hoelang heeft dat geduurd dan? Is dat in aquariumgrind? Nu moet je ze straks naar submers overwennen zeker?
 
Over welke zaden zijn ze duister, ze weten het zelf niet op die website. Klopt het is aquariumgrind. Laat het voorlopig staan maar hoe ik het dan submers ga krijgen...
Nog geen enkel idee. Het lijkt me erg fragiel.
 
Over welke zaden zijn ze duister, ze weten het zelf niet op die website. Klopt het is aquariumgrind. Laat het voorlopig staan maar hoe ik het dan submers ga krijgen...
Nog geen enkel idee. Het lijkt me erg fragiel.


Misschien zijn het wel palmbomen:D:D
 
Zou helemaal top zijn. Hangmatje ertussen. Lekker plekje voor mijn Pleco :D
 
Bomen hebben meestal grote zaden, misschien is het wel moso bamboe.
 
Nou hier is na dik 3 weken denk ik nog niks boven dus dat kan de kliko wel in en misschien probeer ik het opnieuw. Maar ik ga toch eerst dat ijsje maar kopen:D:D
 
Ik zie de bananen al hangen Smurf:D:D. ik heb net mijn bakje weggedonderd en ga wel weer het opnieuw proberen.
 
Hoi John, ik heb het in een klein aquariumpje staan. Goed vochtig en 's-ochtends en 's-avonds de zijkanten en bodem besproeien met plantenspuit. Plastic keukenfolie om het af te dekken en proberen de temperatuur boven/rond de 25 graden te houden. Dan gaan de zaadjes pas kiemen schijnt het.
Zou mooi zijn als je het op een matje zou kunnen laten groeien. dan kun je het eenvoudiger overzetten.
 
Zo wil ik het nu ook gaan aanpakken maar moet er even de tijd voor vinden:D
 
Dat doet het goed! Zijn het baby dwarf tears? (HC) Die zien er meestal ook zo uit na ontkieming

Ik heb werkelijk geen idee. Op de site waar ik het gekocht heb vroegen mensen er naar maar er kwam geen duidelijk antwoord.
 

Terug
Bovenaan