Zaden via Aliexpres


Nu paar dagen verder al mooi matje. Laat het nog paar weken groeien denk ik. Als iemand ondertussen ervaringen of suggesties heeft hoe ik dit kan overbrengen
naar mijn grote bak graag.
Zelf denk ik het op te scheppen met stuk plastic en heel langzaam in grote bak wil laten zakken naar de juiste plaats. Daar het van plastic afschuiven....

IMG_4256.JPG
 
Leuk veldje al en hoe meer ik de foto s van jouw zie hoe meer ik me ook Moppersmurf ga voelen met de mislukking hier:6:6
 
Ik denk dat het toch HC wordt, dus lekker laten groeien totdat het een matje is geworden
 
Is wel echt vet, ik ga het ook eens proberen om een nano iguami bakje te beginnen met de hc die ik nog heb liggen .
 
Als het op komt dan is het inderdaad wel leuk maar anders..........................:'(:'(
 
Nee want ik wil geen HC maar hen zaden van de Glosso Daan:D:D
 
Ja en ga jij dan maar ook een leesbril kopen zodat je het de volgende keer beter weet wie wat heeft:D:p
 
Nou, we zullen zien of het ook onderwater doorgroeit:D

Dat is zeker ook nog even afwachten. Staat nu 24 uur licht op om temperatuur hoog te houden. Dat ga ik later afbouwen naar 10 uur.
Kan dus van alles mis gaan dus. Voorlopig is het wel toch wel heel leuk zo.
 
Ja ook ik vind het goed om te horen dat ze het zo goed doen bij Moppersmurf maar had liever ook mn eigen zien groeien:D:D
 
ieder zaadje had ik voorzien van een sokje:D:D. Haha, nee ik had ze boven de cv in de vensterbank staan en op de verpakking stond allen vermeld: ^&%#**^$@&^%:D:D

Je mag nog dankbaar zijn dat je een verpakking had, ik kreeg het gewoon in een plastic zakje :D
 
Haha, het is ook bijna gratis natuurlijk maar ja als je dan iets krijgt waar je niks aan hebt.................................:juggle:
De porto is denk ik al meer dan wat wij voor de zaden betalen:D:D
 
Hmm.. tussen de grassprietjes begint toch echt uit de groene aanslag serieus mos te groeien! Ik heb het als moszaad gekocht, ik zag de zaadjes ontkiemen, er kwam her en der gras tevoorschijn en er kwam veel groene aanslag op de steen. Voor een maand veranderde er weinig. Nu begint er toch echt mos op te groeien en dat is ook de bedoeling. Ik hou nog even vol om te zien of het verder groeit en ook mooi blijft.

bPlnYacKghvv44jqyehxUswRj3ouELHb.png


bPlnYacKghvv44jqyehxUswRj3ouELHb.png
 
Moszaad..... :D Wie verzint het:D Hoe lang groeit het nu?

Het zag er wel uit als sporenzakjes die op mos te vinden zijn. Langwerpig, klein en dun.
Anyway, sinds begin april een mengsel van verschillende zaadjes geplant. Vooralsnog groeit er alleen gras, groene aanslag en mos op de steen en in het zand eromheen komt alleen gras op.
 
Dit is de laatste status van mijn matje. Wordt niet hoger schat ik in, groeit wel breder.
Morgen ga ik proberen het naar mijn bak over te zetten. Kan groot drama worden :stars: :D

IMG_4433.JPG
 
Het ziet er gaaf uit hoor! Als je zoiets nu gelijk zaait in een scape, dan heb je denk ik iets heel mooiss
 
Hoi John, ja zojuist gedaan. Ging beter dan ik verwacht had maar heb wel mijn bedenkingen. Bijgaand wat foto's. Ik heb van een bakje van de chinees een soort schep gemaakt en zo een heel stuk in één keer getransplanteerd. Ofwachten of het nu aanslaat (de tweede ronde ging minder lekker) en niet verpieterd...

IMG_4444.JPG
IMG_4440.JPG
 

Terug
Bovenaan