zee aquarium van jan fokke


Ik heb het geprobeerd met Synechococcus sp. en als voer gebruikte ik F2.

Dat is een mindere rijke soort plankton .
Meer tegen flap bestrijding volgens mij .
F/2 is wel goed , dat gebruik ik ook .
 
Misschien kan @erwin2 een portie opsturen :daisy:
Ik heb het toen bij een Duitse webshop besteld.

Dat kan altijd , eerst wel effen terug goed zuiver kweken ....
Net weer efkens de cultuur "verjongd" naar aanleiding van dit topic ;)
Uit Duitsland komen wel goede culturen hoor , heb ik ze ook vandaan .
 
Net wat levend steen gehaald en een zak phytoplankton. en een koraaltje.

20180830_194158.jpg
20180830_194205.jpg
20180830_194219.jpg
 
Ben je ooit wel eens een dier kwijt geraakt zonder dat je hem gevonden hebt?
 
Dat is nooit leuk maar eigenlijk wel goed nieuws. Dit zou een beetje kunnen verklaren waarom ik helemaal geen bal ervan snap dat je met jouw onderhoud en voerpatroon zoveel problemen en prachtige filterdieren hebt.

Laten we eens op @Erwin en @lbakker wachten, en vragen hoe die denken over een eventuele schone semi-herstart.
 
ja maar dan had fosfaat en nitraat ook veel hoger moeten zijn
 
ja maar dan had fosfaat en nitraat ook veel hoger moeten zijn

Mits die niet door iets verbruikt worden. Dat je ze niet meet betekend niet dat het niet gegenereerd word. Het kan dus ook meteen verwerkt worden.
 
Is dit niet de reden vsn alle problemen. Eerste foto van voor mij vakantie anddre er vlak na.
20180721_191502.jpg
20180801_100938.jpg
20180801_154242.jpg
 
Mits die niet door iets verbruikt worden. Dat je ze niet meet betekend niet dat het niet gegenereerd word. Het kan dus ook meteen verwerkt worden.

Klopt helemaal . Wat je meet met je test zegt niets over wat er aangemaakt en verbruikt wordt .
Heb je nou een acro toegevoegd ? Dat is wel gewaagd .
 
Ik zie het zo Jan, je koralen staan er nu niet slecht bij. Of dit komt omdat de bak nog net binnen de grenzen werkt, of omdat je nu je skimmer weer werkend hebt en meer water wisselt is de vraag. Dat laatste is sowieso goed natuurlijk,

Maar je hebt last van aanslag, en ik zie ontzettend veel filter dieren in je bak. Die dieren moeten ergens op leven. Uiteraard heeft iedereen wel van die koker wormpjes, maar je ziet in bakken waar heel veel fijnvoer in gaat vaker echte kolonies.

Ik zit dus in een soort dilemma. Je lijkt het allemaal goed te doen en toch krijg je enorme (niet kleine) symptomen van een rijke bak.

Hoe zit het met je lampen en osmose apparaat. Leeftijd?
 
Lampe leeftijd weet ik niet is tmc led lampen. Osmose apparaat is paar jaar oud die moet tzt vervangen worden maar geleidbaarheid is 0 tot 1 micro symens. Ik had laatst de waarden gepost van al het water.
Vorige week donker hars vervange in di filter.
 
Zijn een aantal post hier verloren gegaan maar mijn laatste vraag was wanneer is het het beste om phytoplankton toe te voegen.

 
Ik doe dat altijd gelijk met het voeren als het licht aangaat Jan.
 
ja ik voer alleen s avonds en dan voeg ik alles toe.
 
Ja ik doe het al 1,5 jaar zo maar wellicht is een ander tijdstip beter maar dat weet ik ook niet.
 
Hoor het wel als het beter is 's morgens te doen.
 
We hebben goede experts hier in huis en anders horen we dat inderdaad wel van ze;)
 
Ik voegde het altijd toe aan het begin van de avond, ongeveer een uur voordat ik ging voeren. De rede hiervoor is dat dit voor mij een geschikt moment was, meer niet.
Volgens mij behaal je het beste resultaat als er constant phyto aanwezig is in de bak maar ik zou niet weten wat het beste moment is.
 
Ik giet er ook maar wat in als ik eraan denk . Maar is wel altijd 's avonds , soms op een ander uur maar dan ben ik met fytokweek bezig (verdunnen,schoonmaken) .
 
dankje links zit nog wel plekje maar die morgen of zo even afzuigen
 
Bij mij gaat 14 september max 2 uren de stroom er af inverband met het krijgen van een nieuwe meter. Kan het aquarium 2 uren zonder stroom. en dus zonder stroming.
 

Terug
Bovenaan