zee aquarium van jan fokke


Ik ben met het voeren het ook weleens vergeten voor enkele uurtjes en ik heb daar verder geen nadelige gevolgen van gezien hier. Als koralen worden vervoerd dan zitten ze ook zonder stroming.
 
Ik verwacht ook geen problemen bij maximaal 2 uur, voor de zekerheid zou ik persoonlijk wel tussendoor een paar keer even goed door de bak roeren, met je hand ofzo, om toch iets gasuitwisseling te hebben aan de oppervlakte (gewoon voor de zekerheid).
 
Maar goed als ze naar de winkel worden gebracht dan roert er ook niemand door het water toch:S:D:D. Ik denk dat ze dan ook vele uren zonder circulatie zitten.
 
Maar goed als ze naar de winkel worden gebracht dan roert er ook niemand door het water toch:S:D:D. Ik denk dat ze dan ook vele uren zonder circulatie zitten.

het verschil is dan wel dat er lucht met een hoog zuurstofgehalte aan de zakken wordt toegevoegd, maar het klopt wel dat ze het dan meer dan 24u moeten volhouden in een zak.
 
20180906_164516.jpg
20180906_164520.jpg
20180906_164352.jpg
20180906_165356.jpg
20180906_165419.jpg
 
pyama's heb ik er 2 van ja dat gaat goed samen alleen de ene pyama jaacht de ander wel steeds op. Nemo heeft er geen omkijken naar.
 
Zover ik weet kun je ze ook beter in een groter groepje houden waardoor denk ik de agressie beter verdeeld wordt. Maar goed ik heb er nog gen ervaring mee.
 
Vandaag 2 slakjes er bij gehaald kwam er achter dat ik geen slakjes meer had eb toen zag ik toc zoon leuk lipvisje zitten.
en nog nemo er bij gehaald.
20180907_163745.jpg
20180907_173336.jpg
 
Net gevraagd welke het is Halichoeres cyanocephalus
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zie ik ook op internet staan. In de winkel zijden ze dat zie een 7cm zou worden.
 
Oh Jan... je weet inmiddels toch wel dat je niet zomaar op een verkoper af moet gaan?

Weet dat het allemaal heel mooi & verleidelijk is... dat heb ik namelijk zelf ook al is aan de lijve ondervonden helaas.
 
Hoe makenn jullie je ato container schoon waar het water voor automatisch bijvullen in komt
 
Ik heb die nog nooit echt schoongemaakt moet ik zeggen. Komt eigenlijk ook geen vuil in als je osmose bijvult met een bakje zoals ik doe.

Btw, heb je nu 3 Nemo s en gaat dat goed als er zich een koppel gaat vormen?
 
ja hier licht er ook deksel op maar gister was slangetje los gegaan en toen voelde ik dat pompje wat glibberig was dus daarom vroeg ik het
 
Ik heb die ook nog nooit schoongemaakt.

Je fosfaat waarde is prima op 0.04, zou zelfs nog wel iets hoger mogen. 0.03 is naar mijn idee echt de ondergrens, zeker voor jouw koraalbestand.
Een nitraat waarde van 1 is inderdaad aan de lage kant maar zolang deze stabiel blijft zou ik er niets aan proberen te doen.

Aan de andere kant zou je kunnen bekijken wat je waarden doen als je de carbon dosering iets verlaag. Als daardoor de waarden stijgen naar bijvoorbeeld po4= 0.04 .. 0.06 en no3= 2.5 dan zou ik heel tevreden zijn.
 
ja dan verlaag ik langzaam carbon

Probeer niet te snel resultaat te krijgen, doe dus vooral rustig aan.
Bijvoorbeeld je dosering verlagen met 1ml en dan 1 of 2 weken aanhouden en de waarden in de gaten houden.

Kijk vooral naar de nitraat waarde, de fosfaat zal waarschijnlijk niet snel reageren, door de bufferende werking van het steen kan dat weken tot maanden duren.
 
Ja kan gebeuren was al weer paar weken terug gebeurt toen ik bezig was met die lobo
 

Terug
Bovenaan