Wat is er nieuw

zee aquarium van jan fokke

Om Ca daadwerkelijk omhoog te krijgen moet volgens mij Mg voldoende hoog zijn .

Wat lbakker zegt heb ik ook opgemerkt in een bak , echter was dat bij mij vrij snel over , paar weken .

Word dat door het levend steen opgenomen of..............?

De bak hier draait nu zeg maar 5 weken en de no3 is 2 en de po4 is 0.03. Mg is 1390 en de ca rond de 430. Dus we gaan de komende week de egel en de Mitrax maar eens overzetten.

Bij jou geen probleem John , zit vrij aardig in balans .
Maar de topicstarter gaf geen Mg waarde op .

mg waarde bij mij is ook onbekend omdat ik die test niet heb. Is het verstandig die nog aan te schaffen en welke zijn dan nog meer handig om te hebben

oke dan haal ik er nog een mg test bij.

En er nu eens achter komen waardoor ik 3 vissen ben kwijt geraakt beide Meiacanthus mossambicus en mijn goby

ik weet het niet dagen er voor geen vreemd gedrag gezien bij de vissen, mischien geschrokken door iets en daardoor voor inlaat gekomen

Heb je ze teruggevonden ?
Als een vis ergens dood tegenaan gezogen is , is ie toch eerst gestorven of geheel verzwak geweest .
Ik zou toch eens wat verder gaan kijken , er zijn de laatste tijd toch meer vissen gestorven ?

ja 3 vissen gestorven totaal in korte tijd met de kerst 2 en nu vandaag nog 1.
Ja eerder in het begin ook nog 1 maar die zat er toen nog maar kort in.
Die van vandaag die leefde nog toen die aan filter zat vast gezogen.
Verder heb ik wel wat problemen gehad met mijn ato maar dit opgelost door er een tijdklok tussen te zetten, omdat die te veel water gaf steeds dus fluctuerend zout gehalte.

Zal altijd lastig zijn om te achterhalen wat er mis is .
Geef je ze genoeg te eten ?
Als ik nieuwe vis bijzet voer ik zeker 4 tot 6 keer per dag zo gevarieerd mogelijk . Lang aanhouden totdat ze lekker vet worden .
Soms eten ze maar 1 ding in de begin , maar je zal zien dat naarmate ze meer weerstand opbouwen , ze de rest ook veel makkelijker gaan eten .

oke ja dat kan het ook dan nog wel eens zijn zal ze wel wat gevarieeerder gaan voeren, al heb ik alleen granulaat en vlok voer.

ja het is jammer, nu eerst bak maar eens wat met rust laten en dan over tijdje weer eens wat nieuws halen

oke ja dat kan het ook dan nog wel eens zijn zal ze wel wat gevarieeerder gaan voeren, al heb ik alleen granulaat en vlok voer.

Ja , het voerlijstje mag je wel wat langer maken (ik ken overigens de vissoorten van jouw niet qua behoeftes)
Ik voer zowat :
- 3a4 soorten droogvoer
- 2a3 soorten gedroogde algen
-spirulina
-mysis
-artemia
-lobstereggs
-cyclops
-copepoden
-krill
-zeevlooien

Naar mijn idee mag diepvries voer niet ontbreken voor zoutwater vissen.
Dit is wat ik zoal voer:
- spirulina vlokken
- nori
- artemia (diepvries en zo nu en dan levend)
- mysis (diepvries)
- rode plankton (diepvries)
- copepoden (levend)
- rotifer (diepvries)

de diepvries artemia verrijk ik met enkele druppels vitamine

Ik lees dat Erwin ze vooral in het begin meermalen voert. Als je ze een tijdje hebt hoe vaak is het dan aan te raden om ze te voeren per dag? Bij zoet doen de meeste mensen dat maar 1x per dag namelijk. Ik heb hier poetsgarnalen een Mitraxkrab en een kreeft en ik voer 1x per dag en dan afwisselend algentabletten, vlokvoer, artemia uit de hobbyschaal of gekocht artemia. En af en toe Nori erbij.

Ik voer 2x per dag, in de ochtend spirulina vlokken en aan het begin van de avond diepvries.
Verder is er voor mij dokter altijd een stukje nori aanwezig (wordt ook door andere bewoners gegeten) en zeker 2x per week geef ik levend voer als extra.

Zoutwater dieren hebben meer voer nodig dan zoetwater vissen en ook de variatie en kwaliteit is veel belangrijker om ze lekker dik en gezond te houden.
Toen ik nog een zoetwater bak had voerden ik tijdens een vakantie gewoon 2 of 3 weken niet maar nu zorg ik echt dat er elke dag iemand langs komt om te voeren en om de schuimer, etc. te controleren.

oke dan ga ik eerst naar 2 keer per dag voeren en haal er nog wat diepvries voer bij

Zoutwater dieren hebben meer voer nodig dan zoetwater vissen en ook de variatie en kwaliteit is veel belangrijker om ze lekker dik en gezond te houden.

Klopt helemaal . Is anders dan in zoetwater . Eerst voerde ik ook te weinig .
Ik voer 's morgens wat en eigenlijk heel de avond door (en nu in de vakantie eigenlijk heel de dag door gespreid) . als je een week weinig voert , zie je dat wel aan de vissen denk ik , dan gaan de zwakken al afzien volgens mij .

@ John :
levend : artemia , mysis , copepoden , zeevlooien sporadisch en als ik brachionus heb dat ook (laatste wordt ook gegeten ondanks dat het ontzettend klein is , vooral gegeten door clownvissen en chromisjes ; die zijn dan wel een uurke bezig)
In de zomer durf ik er ook watervlooien en zwarte muggelarven tussen te gooien .
En elke dag ook levende plankton , zowat 300ml .

diepvries : artemia , mysis , lobstereggs , cyclops , krill

droogvoer : spirulina en andere vlokken , pellets , noribladen

volgens mij is er iets mis met de bak want nu vandaag al weer een dooie vis

nee ik heb niks kunnen zien aan die vissen, of ja de gene die nu vandaag dood was gegaan had wel kleine witte stipjes maar dit kan ook gewoon bij de vis zelf horen en gister zwom die nog gewoon normaal rond en at ook goed.
Andere vissen die er nu nog in zitten zien er nog gewoon gezond uit.

ja zeker balen, net foto van de vissen genomen mischien is er iets aan af te lijden?

20180102_193733.jpg
20180102_193822.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan