Wat is er nieuw

Zeeaquaria van nilo1804

Vanmiddag de opbouw ietsjes veranderd en een rondje meten gedaan:
Test (streefwaarde)Meting
NH3/NH4 (0.0) 0
NO2 (0.0) 0
NO3 (5.0) 15
KH (8.0-8.5) 7.0
Ca (450) 365
Mg (1350) 1155

Al met al best tevreden. Ca en Mg laag maar wel in balans (1:3,16). Volgende week maar eens de waardes wat bijsturen. Dat gaat op microgrammen i.v.m. het kleine volume dus daarvoor zal ik de lab weegschaal op mn werk moeten gebruiken.

Het glassnijden was wederom geen succes dus ik heb de glashandel een mail gestuurd...

IMG_9756.jpeg
Vooraanzicht. De paarse steen wil ik misschien nog door de helft zagen zodat hij een stuk lager komt te liggen.
IMG_9757.jpeg
Zijaanzicht.

Laatst bewerkt:
Mooi filmpje 👌🏼

vind die kleine zeesterretjes eigenlijk best wel leuk om te zien!
Hoeveel wil je er? :DD in de emmer de restjes levend steen zitten er aardig wat :pp
Ze kunnen wel een plaag worden schijnt

neen niet voor zover ik weet, maar die bijengarnaal waar ik het laatst met je over had in de chat eet wel ganzevoetjes. Misschien dat ik die ganzenvoetjes nog wel uitzet in de bak dan, die garnaal is wel een leuk klein beestje voor deze pico misschien

Ja dat klopt. Af en toe kroop hij overdag over de stenen maar voor het leuke hoef je ze niet te kopen.
Hoe staat het nu met de Valonia Andre?

Echt balen André! Zeker na op te zijn gestart met dood steen is zo snel al iets plaagdierachtigs in de bak niet fijn.

Hier gisteren de ATO “geïnstalleerd”, vandaag KH+, Ca+ en Mg+ gemaakt en gedoseerd en met hulp van een collega een glasplaatje gemaakt. Niet het aller mooiste plaatje maar wel zeer tevreden.

Bijlagen

• IMG_9793.jpeg
    IMG_9793.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 10
  • IMG_9806.jpeg
    IMG_9806.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 11
Mooie methode die ATO , is dat een automatisch systeem of gewoon een druppelaar ofzo ?

Dit is een €2 dingetje van Aliexpres, in dit filmpje laten ze het principe een beetje zien:

Geen stekker of sensor, gewoon een fles op de kop met de uitstroom net op/onder de waterlijn. Ik dacht ik probeer het eens, mooi is het niet maar voor tijdelijk of een klein projectje is het wel functioneel… Ben benieuwd hoe lang deze 0,5L fles mee gaat.

Oh , als het 1 slangetje lucht trekt , dan vult ie bij tot er geen lucht bij kan .
Top , simpel en effectief (dat kan je van een tunze ATO van 170 euro niet zeggen....)

Denk dat je voor jouw bak wel een mega fles nodig hebt :DD

Denk dat je voor jouw bak wel een mega fles nodig hebt :DD
Mwah , 10 liter per dag denk ik gemiddeld nu .
Wil je echt weten hoe ik dat doe 🤣
Ik ben de ATO bijna altijd te vlug af , ik schep zelf water bij elke keer ik bij de bak ben , de tunze is maar een backup .
En waarom ik dat doe , dat is om een mooie kibbelend oppervlak boven in het water te hebben in het opvoervak .
Dat kan die tunze niet , maar ik wel 😊
Maar ik doe veel alles zelf qua toevoegingen .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan