Hoi allemaal,
De gele gup is sinds 3 wkn ziek.
Eerst:
- actief op eten af, neemt hapjes, maar spuugt het direct weer uit
- ging vaak op bodem liggen en dicht bij bodem op een plek uit de stroming rondhangen+ was inactief. Normale houding, recht op.
Toen moest ik 2 wkn in quarantaine (vriendin heeft voor vissen gezorgd) en net zie ik hem weer. Nog geen tijd gehad om waterwaardes etc te meten.
Nu:
- bolle buik (zie foto van bovenaf, met paarse gup ter vergelijking
- witte sliert uit zn achterste. is geen worm oid. Volgens mn vriendin heeft hij dat vaak gehad de laatste tijd.
- Eet niets meer
- Hangt dicht bij oppervlakte. Ook nu nog een normale houding.
Andere guppen en vissen zijn helemaal normaal, hoewel de paarse gup volgens mn vriendin ook een paar dgn lang te rustig was en dicht bij oppervlakte rondhing.
Wat kan dit zijn?
De gele gup is sinds 3 wkn ziek.
Eerst:
- actief op eten af, neemt hapjes, maar spuugt het direct weer uit
- ging vaak op bodem liggen en dicht bij bodem op een plek uit de stroming rondhangen+ was inactief. Normale houding, recht op.
Toen moest ik 2 wkn in quarantaine (vriendin heeft voor vissen gezorgd) en net zie ik hem weer. Nog geen tijd gehad om waterwaardes etc te meten.
Nu:
- bolle buik (zie foto van bovenaf, met paarse gup ter vergelijking
- witte sliert uit zn achterste. is geen worm oid. Volgens mn vriendin heeft hij dat vaak gehad de laatste tijd.
- Eet niets meer
- Hangt dicht bij oppervlakte. Ook nu nog een normale houding.
Andere guppen en vissen zijn helemaal normaal, hoewel de paarse gup volgens mn vriendin ook een paar dgn lang te rustig was en dicht bij oppervlakte rondhing.
Wat kan dit zijn?