Wat is er nieuw

ZO-Azië biotoop van MaestroCygni

Ja, ik zag het net. Ze zijn de reis wel waard. Maar of ze die €9 per stuk ook waard zijn... Is toch 54 euro voor een kleine groep...
Mijn vaillanti's zijn duurder :help:Maar die worden dan weer langs gebracht 😉
 
Als t goed is zijn het bewezen koppels, dus is het wel waard 🙂
 
Ik had eergisteren wat gesnoeid, maar het ziet r nog steeds wild en bealgd uit 😛
IMG_20171119_093425.jpg

En het is geen ZO-Azië bak meer, want...
IMG_20171118_214321.jpg
 
Trouwens, hoe mooi de man ook is, ik ben echt verliefd op de knalgele kleur van de vrouw, vooral met de zwarte strepen en de rode staart is het een heel mooi contrast.
 
IMG_20171120_195925.jpg
IMG_20171120_195932.jpg


Oh, en ik heb per ongeluk veel te veel voer in de bak gegooid :stom:
IMG_20171120_200200.jpg


Ik heb op de ene of andere manier geen slang in huis, dus ik heb twintig minuten lang voer uit de bak gehaald met een netje. Normaal drijven deze pellets, maar nu dat ik wilde dat ze gingen drijven om het makkelijker te scheppen zonken ze allemaal!
 
Mooi vissie!!


Maar je moet ze niet teveel eten geven hé!😀😛
 
De Apistogramma's zijn wel erg agressief als ze gaan kweken. Ik zou daar geen scholen visje van 9 euro per stuk bij zetten 😛 Ik heb zelf een koppel Apistogramma Panduro gehad in een 60x30x36cm bak. Hier zaten 6 nannostomus marginatus bij in, na 3 dagen had ik er nog maar 3 over. De hele bak zat echt compleet vol met drijfplanten met enorme wortels maar zowel het mannetje als vrouwtje waren echt aan het jagen op die nannostomus visjes. Deze Apistogramma's kweken best wel makkelijk was mijn ervaring 🙂
 
De Apistogramma's zijn wel erg agressief als ze gaan kweken. Ik zou daar geen scholen visje van 9 euro per stuk bij zetten 😛 Ik heb zelf een koppel Apistogramma Panduro gehad in een 60x30x36cm bak. Hier zaten 6 nannostomus marginatus bij in, na 3 dagen had ik er nog maar 3 over. De hele bak zat echt compleet vol met drijfplanten met enorme wortels maar zowel het mannetje als vrouwtje waren echt aan het jagen op die nannostomus visjes. Deze Apistogramma's kweken best wel makkelijk was mijn ervaring 🙂
En ik had juist deze soort gekozen omdat ze niet agressief zouden moeten zijn... Dus dan is het heel waarschijnlijk dat de Apistos de reden zijn dat mijn amandae zijn staart mist?
 
Oei je hebt niet helemaal best advies gehad dan... Apistogramma Panduro's zijn een beetje een aparte soort. Ze zijn monogaam, dus doen echt aan paar binding. Op het moment dat een mannetje en vrouwtje elkaar niet aanstaan dan resulteert dit 90% van de tijd in dat wanneer de bak kleiner is dan 1.20m de ander de dood in gejaagd wordt. Wanneer het mannetje en vrouwtje elkaar wel aanstaan dan zijn ze inderdaad erg vredig tegen elkaar maar ook tegen andere vissen. Maar wanneer deze soort eieren heeft dan weten ze gewoon een 1 meter bak te claimen... Dit omdat in tegenstelling tot de meeste Apistogramma's de Panduro's samen de broedzorg doen, dus je hebt hier een man en vrouw die samen werken om alles de bak uit te jagen.. 😛

Mijn koppel deed niks tegen de nannostomus marginatus totdat er eieren waren. Toen ze de bak voor zichzelf hadden met de jonkies was het enorm vredig in de bak. Ik vermoed niet dat de panduro's schuldig zijn aan dat je amandae zijn staart mist, tenzij je het vrouwtje ergens in een holletje ziet zitten, dan zeker wel.

Hieronder een beeld van hoe mijn bak eruit zag voordat de vissen erin zaten. De drijfplanten groeide nog veel voller toen er jonkies waren. Helaas ben ik al die foto's kwijt geraakt door een telefoon crash 🙁
Oude panduro tank.jpg
 
Wanneer het mannetje en vrouwtje elkaar wel aanstaan dan zijn ze inderdaad erg vredig tegen elkaar maar ook tegen andere vissen.
Kijk, dit had ik dus gelezen. Maar omdat ik nog niet van plan was om te kweken, heb ik de "Kweekgedeelte" van elke caresheet overgeslagen, en blijkbaar dus ook de agressiviteit van de soort...

Het vrouwtje zit niet in de hol, dus dan zijn zij het niet geweest. Denk dat het toch de rasboras zijn geweest...

En dat is een hele mooie bak! Ik wil in januari/februari een bak bestellen van 60x45x35 cm voor de panduro. Maar dan laat ik de Nannostomus maar achterwege...
 
Dan voorlopig even je kh wat hoger houden, dan zullen ze het kweken wel overslaan, hoop ik 😛 Enig idee wat je kh en ph momenteel zijn?
 
Haha ojee, dat zijn wel de waardes waar ze heerlijk op kweken dus zou ze goed in de gaten houden 🙂 Hoe groot is deze bak nu?
 
Oke dat moet gaan, en welke andere vissen zitten er nog bij?
 
2 Amandaes, 6 trigonopoma pauciperforata, en 5 kuhli's...
Iets overbevolkt, maar voor 2 maanden moet het toch kunnen? Ik kan proberen om het water iets harder te maken.
 
over bevolkt valt wel mee denk ik? Wat voor filter heb je op de bak staan?
 
over bevolkt valt wel mee denk ik? Wat voor filter heb je op de bak staan?
Ja, ik bedoelde ook niet biologisch overbevolkt, ik heb er een buitenfilter op van 330l/h. Ik bedoelde meer dat het misschien teveel is voor de Apisto's. Tot nu toe lijkt het heel goed te gaan, de Apisto's zijn bijna altijd te zien, net als de tetra's en Rasboras.
 
Valt wel mee hoor. Heb zelf in een 60x30x36cm een koppel Apistogramma, 4 dicrossus filamentosous en 14 simulans tetra’s zitten. Dit is echter uit nood en de dicrossus worden zondag opgehaald. Dit is wel 2 maanden goed gegaan. Zolang je geen kweek gedrag hebt moet het bij jou ook lukken.
 
Nou ben benieuwd wat die nieuwe bak gaat worden dan! Gaat het nu nog goed met ze?
 
Nou ben benieuwd wat die nieuwe bak gaat worden dan! Gaat het nu nog goed met ze?
Ik ben ook benieuwd. En ja hoor, ze doen het goed 🙂 Ze zijn nu witte muggenlarven aan het eten. Mevrouw panduro was eerst een tikkeltje te dun, maar ze eet goed, dus het komt goed.
 
Ik ga trouwens een nieuw topic maken voor al mijn aquaria. Het zijn er toch (nog) niet veel, dus 1 topic is overzichtelijker, en de naam van deze topic klopt toch (al heel lang) niet meer.... Straks plaats ik de nieuwe link hier.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: moge overigens Mark
      Terug
      Bovenaan