Zo groen als gras

  • Onderwerp starter Maarten_bal
  • Startdatum

M

Maarten_bal

Guest
Dag allemaal,

ik ben z’n stumperd die maandag een paar goudvissen voor zijn dochter kocht in een veel te klein bakje met roze steentjes een plastic nepplant. Het schaamrood trok over m’n oren toen ik die avond verder ging inlezen in het wel en wee van die beestjes.
Inmiddels heb ik ze teruggebracht maar het enthousiasme om een eigen aquarium te starten was wel gewekt.

Ik dus ga proberen in mijn 30 liter bakje een beginneraquarium te starten. Ik heb om de hoek een goede speciaalzaak (nee daar heb ik de goudvissen niet gekocht).
Ik heb er nu een filterpompje en een warmerselement in zitten en fatsoenlijk zand en wat beginnerplantjes. Laat de bak nu een tijdje draaien en laat het water over een week of twee (?) controleren bij die speciaal zaak

zoals gezegd ik ben een echt een beginner en iedere tip ( hoe basaal ook) over bv een verantwoord vissenbestand voor bakgrootte en ervaring maar ook onderhoud, neem ik graag ter harte om op de juiste manier een klein aquarium te starten.

Ik ben overig ook nieuw op fora In het algemeen. Heb nog nooit deelgenomen aan 1 dus als iemand een plek op dit forum weet gericht op beginners graag

alvast veel dank
Maarten
 
Welkom Maarten, probeer je zo veel mogelijk in te lezen en veel vragen kan je kwijt in inrichtingen en biotopen en voor vragen over toekomstige vissen in Samenstelling visbestand.
Laat de bak nu een tijdje draaien en laat het water over een week of twee (?) controleren bij die speciaal zaak
Maak daar een week of 4 van welke nodig is om een bak voor het 1e begin "in te draaien" ;)) dus je hebt alle tijd.
 
Welkom! Goed dat je de goudvissen terug gebracht hebt.

Wel jammer dan de dierenspeciaalzaak dat ze die combinatie nog steeds verkopen..

Succes en veel leesplezier :)
 
Dag allemaal,