Zo groen als gras

  • Onderwerp starter Maarten_bal
  • Startdatum

dank iemand nog ideeën over de witte plekjes. Van de achterwand krijg ik ze er niet af, ook niet met een staalborstel ! die heeft zijn beste tijd gehad. Wil er voor nu maar simpele zwart plexiglas plaat tegen de achterwand zetten. van het hout heb ik ze wel afgekregen. ik twijfel nog wel of ik dat moet gebruiken. Het is behoorlijk droog en op 1 stuk zaten paarse vlekken (die er wel af te krijgen zijn overigens).
 
Paarse aanslag is van afgestorven rode algen en kun je er vaak relatief makkelijk af halen. Die witte puntjes zijn waarschijnlijk slakken eieren geweest en die kunnen hardnekkig zijn. Van een zachte achterwand krijg je die er bijna niet af zonder deze te beschadigen.
 
Paarse aanslag is van afgestorven rode algen en kun je er vaak relatief makkelijk af halen. Die witte puntjes zijn waarschijnlijk slakken eieren geweest en die kunnen hardnekkig zijn. Van een zachte achterwand krijg je die er bijna niet af zonder deze te beschadigen.
Enig idee of het zou werken om easycarbo of een andere carbo op de eitjes te spuiten? Het is maar een gedachte die spontaan in mij opkomt hoor.
 
Enig idee of het zou werken om easycarbo of een andere carbo op de eitjes te spuiten? Het is maar een gedachte die spontaan in mij opkomt hoor.
Leuk idee, nog nooit geprobeerd.. Als ik er aan denk zal ik het eens proberen als ik weer eitjes zie!
 

Terug
Bovenaan