Zou dit een koopje van mijn leven kunnen zijn ?


Dat heb ik al eens voorgesteld. Maar in belgie staat daar de doodstraf op. Je mag een huurhuis niet veranderen.
Hahahaha doodstraf is wel wat cru he maat,nee ik woon in een sociale woning en daar mag je zo'n dingen niet veranderen,in feite mag je niets aan de woning veranderen klaar punt uit.
 
Hahahaha doodstraf is wel wat cru he maat,nee ik woon in een sociale woning en daar mag je zo'n dingen niet veranderen,in feite mag je niets aan de woning veranderen klaar punt uit.
Tja komen ze dat controleren dan
Hier in nl mag het ook niet 10 keer raden wat er gebeurt :br::engel::D je moet dan de zaak weer in oude staat terug brengen dus zolang je blijft wonen geen probleem :D
 
Tenzij de nieuwe bewoners het zo ook goed vinden :)
Zo werkt het echt niet bij ons hoor,als je de woning verlaat dan komt de sociale huisvestingsmaatschappij controleren en als er iets gebeurt is wat hun niet aanstaat dan ben je je waarborg kwijt en moet je alsnog de kosten betalen die een vakman gaat uitvoeren.
Trouwens in het huurcontract staat in dat je niets maar dan ook niets op eigen houtje mag veranderen aan de woning.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gevraagd aan de verkoper hoelang het geleden is dat hij de aquarium heeft gekocht en of hij het aankoopbewijs nog heeft en dit is wat hij heeft geantwoord.

Aquarium gekocht Een maand of 2-3 geleden ongeveer en geen aankoopbewijs.

Tja dan kan hij natuurlijk zeggen wat hij wil he.

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de link die men mij hier gegeven heeft en ik wacht daar natuurlijk het antwoord af.
 
Ik heb antwoord gekregen van die uitverkoop wat het aquarium betreft en dit is hun antwoord.

Hallo Johnny


Bedankt voor je mailtje.

Het aquarium zoals in bijlage wordt niet meer gemaakt aangezien we de afwerking nu iets strakker maken.


Het aquarium +meubel is afgelopen week verkocht aan iemand op de leegverkoop aan € 180,00


Best regards/ Met vriendelijke groeten,

Raf Thijs


Bezoek zeker en vast onze vernieuwde website!
 
Ik heb antwoord gekregen van die uitverkoop wat het aquarium betreft en dit is hun antwoord.

Hallo Johnny


Bedankt voor je mailtje.

Het aquarium zoals in bijlage wordt niet meer gemaakt aangezien we de afwerking nu iets strakker maken.


Het aquarium +meubel is afgelopen week verkocht aan iemand op de leegverkoop aan € 180,00


Best regards/ Met vriendelijke groeten,

Raf Thijs


Bezoek zeker en vast onze vernieuwde website!

Haha, nice try van de koper!

Je kan nu een mailtje sturen naar de "(ver)koper" en een bod doen van maximaal €200, te nemen of te laten... Dan heeft hij nog steeds €20 winst dus mag hij niet klagen... :D
Persoonlijk zou ik hem echter confronteren met de waarheid: het is een beetje laf om zo te liegen over de aankoopprijs en te beginnen aan een verkoopprijs die meer dan 3 keer de aankoopprijs bedraagt.
Enkel daarom zou ik de bak al niet meer kopen.
Je kan ofwel zelf eens langs gaan op één van de uitverkoopdagen ofwel uitkijken naar een eerlijker aanbod.

En trouwens: het verlies aan diepte (en zwemruimte) door die "interne bioloog" is eigenlijk ook niet ideaal toch? Nog maar te zwijgen over de gedateerde afwerking van kast en bak...
Mijn advies: nog een mailtje naar de verkoper om hem te wijzen op zijn poging tot bedrog, afgewerkt met een :zwaai:.
Better luck next time kan je er nog aan toevoegen!

:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De verkoper had me geantwoord dat hij die bak rechtstreeks had gekocht van de fabrikant zo'n 2 a 3 maanden geleden.
Dat zullen dan zeker ook leugens zijn ?
 
Vast wel. Zijn gewoon handelaren die op die manier geld proberen te verdienen. Aankomend weekend is het ook nog uitverkoop bij aqualife dus misschien kan je daar zelf iets scoren?
 
Haha, nice try van de koper!

Je kan nu een mailtje sturen naar de "verkoper" en een bod doen van maximaal €200, te nemen of te laten... Dan heeft hij nog steeds €20 winst dus mag hij niet klagen... :D
Persoonlijk zou ik hem echter confronteren met de waarheid: het is een beetje laf om zo te liegen over de aankoopprijs en te beginnen aan een verkoopprijs die meer dan 3 keer de aankoopprijs bedraagt.
Enkel daarom zou ik de bak al niet meer kopen.
Je kan ofwel zelf eens langs gaan op één van de uitverkoopdagen ofwel uitkijken naar een eerlijker aanbod.

En trouwens: het verlies aan diepte (en zwemruimte) door die "interne bioloog" is eigenlijk ook niet ideaal toch? Nog maar te zwijgen over de gedateerde afwerking van kast en bak...
Mijn advies: nog een mailtje naar de verkoper om hem te wijzen op zijn poging tot bedrog, afgewerkt met een :zwaai:.
Better luck next time kan je er nog aan toevoegen!

:D
Nice try van de VERKOPER zal je bedoelen he Honey.
 
De verkoper had me geantwoord dat hij die bak rechtstreeks had gekocht van de fabrikant zo'n 2 a 3 maanden geleden.
Dat zullen dan zeker ook leugens zijn ?

Lijkt me wel, ja. Volgens mij worden dergelijke uitvoeringen niet zo frequent meer aangeboden. Al zeker niet in nieuwstaat...
Aangezien de mensen van de shop de bak herkennen lijkt het me aanneembaar dat het dezelfde bak betreft en dat je gewoon te maken hebt met iemand die hoopt wat snelel en makkelijke centjes te verdienen op de rug van een ander.

Als iets uit de winkel komt is het meteen gehalveerd in prijs ;)

En als je luistert naar Peter dan kan je eigenlijk besluiten dat €90 al een realistisch bod is... :D:D
Beweren dat je er €850 voor betaalde en zelf €500 durven vragen is in dit geval eigenlijk een vorm van oplichting.
Echt vuile praktijken zijn dit, mijn goesting om met deze man zaken te doen zou snel over zijn moet ik zeggen.
Geschonden vertrouwen zeg maar!
Ik zou de man doodleuk confronteren met zijn bedrog, hij kan het desnoods blijven ontkennen maar alles wijst er op dat het toch over dezelfde bak gaat vind ik.
 
Pffff wat een gedoe zeg. Zou er nu inmiddels geen zin meer in hebben in die bak. Laat hem de rambam krijgen en een ander af gaan zetten ;)
 
Wat een oplichter!

Zou eerst net zoals Honey zegt een bod doen van zo'n €200,-, gaat hij daar niet kee akkoord, zet je gewoon op alle facebookgroepen dat dit aquarium is gekocht voor €180,-(dat is geen geld voor zo'n bak!:eek:):juggle:;)
Als hij een vuil spelletje speelt, mag jij dat ook:engel:
Heb jij een mooi goedkoop aquarium:D

Ps
Zou de beheerders van die groep ook contacteren, want dit is gewoon pure oplichterij...
 
Laatst bewerkt:
Ben deze al even aan het meelezen. Even een reactie want ben best nieuwsgierig hoe dit af gaat lopen :D
 
Die gast van deze aquarium schrijft nog dit aan mij:
Je mag gerust 850 betalen van mij hoor , maar ik weet dat ik dat er waarschijnlijk niet meer voor ga krijgen. Hij staat mij een beetje in de weg en ik ben niet van plan om hem zelf nog te gebruiken
Als je een auto koop en je hebt hem een maandje , ookal zou je hem niet gebruiken. Dan zal er niemand zijn die je nog 100% de nieuwprijs geeft ...

En dit heb ik hem geantwoord:
Mijn vrouw heeft gezien dat er in Limburg een hele grote winkel gaat verhuizen en dat die kortingen geven op alles tot 80% en dat zouden we beter doen zegt ze dan kan ik een nieuwe bak scoren voor een 150 a 180 euro.
Dus ga ik naar die winkel rijden in plaats van naar jou en die winkel leveren hem aan huis.
 
Hebben ze dan nog wat staan in het formaat wat jij zoekt Johnny?
Dat weet ik niet John want ben er nog niet geweest en online op de site kan je niets zien van wat er nog staat.
Maar het zou ook zomaar kunnen dat er niets bij staat,dat ik mijn goesting niet vind.
Want ik ga ook geen aquarium kopen die ik niet graag zie ook al kost het niet veel met 80% korting begrijp je.
 
Wat een verhaal zeg!

ik dacht ook al dat het een overjarig model was. En die 850 heeft het ooit wel gekost.


Als je ook dit kunt krijgen voor 400 euro.
https://www.aquarium-enzo.nl/juwel/juwel-rio-240-led-aquarium-donkerbruin-50896.html

Ik geloof best dat het afgebeelde aquarium ergens in 1994 nieuw in een winkel heeft gestaan voor 850 euro.
Denk dat het ook de adviesprijs is. Maar denk ook dat de beste man dit aquarium als opkoper heeft gekocht voor 425 euro.
Het zal best nieuw zijn. Maar wel zeer gedateerd.
 
Hou het wel respectvol. Echt oplichten is het niet natuurlijk. Straks krijg je nog een smaad/laster claim.

Wel een bizar verhaal ja :) En mooi dat je er achter bent gekomen. Voelt toch niet lekker.

Anderzijds als het de bak van je dromen is, dan blijft het goedkoper dan de nieuwprijs.
 
Hou het wel respectvol. Echt oplichten is het niet natuurlijk. Straks krijg je nog een smaad/laster claim.

Laster/smaad? :D:D
That would be the day!

Ik blijf er bij: als je een bak koopt voor €180 en je beweert bij hoog en laag dat je er €850 voor betaald hebt (én je probeert hem te verkopen aan €500) dan kan je spreken van oplichten naar mijn mening. :deal:
En deze mening heeft niets te zien met (een gebrek aan) respect vind ik.

Meer nog: proberen om goedgelovige mensen op deze manier geld uit de zak te halen getuigt daarentegen wel van gebrekkig respect.
En oké: dergelijk respectloos winstbejag heeft wel een negatieve impact op mij en tast mijn respect uiteindelijk wel aan. :D Dan nog vind ik niet dat ik tot hier toe iets heb gezegd dat respectloos zou zijn...

Weet je wat: Johnny mag me gerust in persoonlijk bericht de gegevens sturen van deze advertentie en dan wil ik gerust eens verder onderzoeken als het echt dezelfde bak betreft...
En wanneer het inderdaad dezelfde bak is zal ik mijn woorden letterlijk en rechtstreeks herhalen tegen de persoon in kwestie of hem confronteren met de aanvankelijke verkoper om de zaak uit te klaren. Geen probleem...
Wie zal er dan met blozende kaakjes achterblijven denk je?
 
Honey ik of iemand anders kunnen niet aantonen dat het om die bak gaat want hij heeft geen aankoopbewijs meer zei hij tegen mij dus dan staan we toch met onze rug tegen de muur he ? Bovendien kan men toch niet achterhalen waar hij die bak heeft gekocht of toch wel ?
 
Laster/smaad? :D:D
That would be the day!

Ik blijf er bij: als je een bak koopt voor €180 en je beweert bij hoog en laag dat je er €850 voor betaald hebt (én je probeert hem te verkopen aan €500) dan kan je spreken van oplichten naar mijn mening. :deal:
En deze mening heeft niets te zien met (een gebrek aan) respect vind ik.

Meer nog: proberen om goedgelovige mensen op deze manier geld uit de zak te halen getuigt daarentegen wel van gebrekkig respect.
En oké: dergelijk respectloos winstbejag heeft wel een negatieve impact op mij en tast mijn respect uiteindelijk wel aan. :D Dan nog vind ik niet dat ik tot hier toe iets heb gezegd dat respectloos zou zijn...

Weet je wat: Johnny mag me gerust in persoonlijk bericht de gegevens sturen van deze advertentie en dan wil ik gerust eens verder onderzoeken als het echt dezelfde bak betreft...
En wanneer het inderdaad dezelfde bak is zal ik mijn woorden letterlijk en rechtstreeks herhalen tegen de persoon in kwestie of hem confronteren met de aanvankelijke verkoper om de zaak uit te klaren. Geen probleem...
Wie zal er dan met blozende kaakjes achterblijven denk je?

Ow nee begrijp me niet verkeerd. Ik vind hier niemand respectloos!
Maar het zou niet handig zijn de facebook groepen te overladen en an publiek hem te confronteren.

Ik vind het verre van netjes. En ben het helemaal met je eens.. maar pas op pas op. Dit soort gasten zijn gehaaid.
 
Bovendien kan men toch niet achterhalen waar hij die bak heeft gekocht of toch wel ?


Met de bekende info wel lijkt me.
Is een Aqualife aquarium,Aqualife heeft verouderde bakken aan opkopers verkocht dus lijkt me een duidelijke zaak.
Is niet netjes om leugens in je advertentie te zetten maar in feite maakt het verder niet uit welke prijs de verkoper heeft betaald lijkt me.
Als iemand heel blij is met de bak voor bv 4-500 euro is dat toch prima?
 
Honey ik of iemand anders kunnen niet aantonen dat het om die bak gaat want hij heeft geen aankoopbewijs meer zei hij tegen mij dus dan staan we toch met onze rug tegen de muur he ? Bovendien kan men toch niet achterhalen waar hij die bak heeft gekocht of toch wel ?

Tja, zoals al gezegd is dit nu niet echt een modern model. Daarbij is, naast de specifieke afwerking van zijkanten en kast, ook de "bioloog" achter de achterwand vrij specifiek.
Als de verkoper (dus van de LFS) de bak als dusdanig herkent dan is de kans vrij groot dat het dezelfde bak is, toch?
Mogelijks heeft de oorspronkelijke verkoper ook nog foto's van de bak of heeft hij nog een idee wie deze bak kocht (en hoeveel bakken deze persoon kocht ;))
Want hoeveel van deze "oudbollige en gedateerde" modellen van deze bak zouden er nog nagelnieuw in roulatie zijn tegenwoordig?

Je kan ook gewoon reageren op de advertenties op facebook met een linkje naar de originele verkoper :D;).
Maar goed: persoonlijk zou ik gewoon duidelijk maken dat je weet waar en voor hoeveel hij de bak heeft gekocht en er fijntjes aan toevoegen dat het toch jammer is dat zo'n dingen gebeuren...

En het is natuurlijk wel waar dat €500 op zich niet zo'n slechte prijs maar voor deze bak zou ik het niet geven, al zeker niet nu je weet hoe de vork juist in de steel zit...
En nu ga ik eens brutaal eerlijk zijn: eigenlijk is het echt een lelijk stuk vind ik :sorry:
Zo jammer dat je amper 30cm diepte overhoudt, de inkijk van de zijkant is niet veel soeps en de "bioloog" achter de achterwand is praktisch noch mooi...
Die "houtlook" is echt 'in your face" en was volgens mij zelfs in de jaren 80 al lelijk...
:D:br:
Waarschijnlijk ga je hard moeten zoeken om een lelijkere bak te vinden denk ik. ;)
Dus ik zou absoluut uitkijken naar iets mooiers. Maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Dus als het echt jouw stijl is (dat kan (en mag), hé!), als je hem zo echt mooi vindt: kopen die handel (maar wel afbieden, hé)

Maar wil je hem kopen met het plan de look te veranderen zou ik er niet aan beginnen.

@Altispinosa: heb je al eens een offerte gevraagd voor een volglas maatbak zonder meer? Als je zorgt dat je bodemafmetingen overeen komen met standaardbakken (bvb rio 450 of zo) dan kan je misschien makkelijk een tweedehands kast vinden. Je kan desnoods de bak dan iets lager laten maken zodat hij past op de plek die je voor ogen hebt of je laat een lagere kast maken...
Je kan dan ook kiezen voor standaardglas of (deels) optic white en je hebt de keuze qua kit (transparant of zwart)

En dan heb ook altijd je de keuze: een open bak met een degelijke hangende ledunit of een lichtkap (laten) maken of een bestaand model lichtkap apart aankopen (als je bodemoppervlak gelijk is aan een standaardbak dan past de bijhorende kap ook)...
Een tweedehands potfilter en je kan vertrekken...
Volgens mij kan je dan voor €800 a €1.000 al mooi voorzien zijn en uitbreiden met bvb co2 of zo kan ook altijd.

Of zoals Biljoenblik aangaf: als je al een nieuwe rio 240 hebt voor €400 dan zou ik denken dat je betere koopjes kan vinden met wat geduld en zoekwerk.
 
Honey ik ben het eens met je manier van denken en nadat ik hem heb gezegd dat ik in die winkel zelf een koopje kan doen aan 80% korting heb ik van hem niets meer gehoord.
Het idee speelt al heel lang om een bak op maat te laten maken maar naar gelang wat ik las dat dat wel rond de 2 a 3000 euro kan kosten wou ik inderdaad deze bak kopen wat ik nu niet meer ga doen maar zoals jij het aangeeft zou ik me wel eens kunnen bevragen in een paar verschillende winkels wat een bak met de afmetingen van een rio 240 standaard kost en wat het kost met optic white glas want dat spreekt mij ook wel aan hoor.
Wat betreft de transparante of de zwarte siliconen in de bak,welk is het mooist bij optic white glas of speelt dat niet echt veel rol ?
 
Of zoals @Seabait zegt: stuur een mailtje naar de winkel in kwestie. Zeg wat je zoekt en vraag eens wat hij eventueel nog heeft staan. Hoogstwaarschijnlijk kan hij je dan foto's bezorgen en kan je misschien zelfs een optie nemen zodat je niet voor niets moet rijden.

Ik zie dat ze ook ledunits en zo apart verkopen dus misschien kan je er zelfs iets "custom" samenstellen met losse onderdelen.
Iets vertelt me dat je bij deze shop betere deals kan doen dan bij de facebook dude (aangezien zijn deals een beetje louche aanvoelen...).
;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan