Zuid Amerika Biotoop (Apistodwarf)


Wat een prachtige apisto zeg! Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van de apistogramma erythrura in de 80cm. Dit is weer verre familie van jouw Apisto Trifasciata. De mijne zijn lang nog niet zo mooi als jouw vissen maar ik verwacht dat dit nog goed gaat komen. Je hebt ze ook wel prachtig gefotografeerd zeg!

Mvg Robin
 
@Robin,
Thnx!!!! Het zijn zeker mooie beestjes. Dit was het mooiste en actiefste mannetje toen ik hem ging halen en ik ben blij dat hij er nog is!

Toen ze er net inzaten was ik opeens 2 vrouwtjes kwijt, niet veel later ook het mannetje. Bleek dat de vrouwtjes achter mijn achterwand (die op de filter zat) waren gedoken en die man er achteraan.
1 vrouwtje heb ik toen niet meer kunnen redden maar dat andere vrouwtje en deze man wel.
Vrouwtje had wel wat beschadiging op haar staartvin wat nu al goed aan het bijgroeien is. Mannetje ha buiten de schrik nergens last van.

Dank je voor het compliment over de foto's!!
 
De volgende bewoners die te vinden zijn in mijn bak zijn:
De Otocinclus

otocinclus-1.jpg


otocinclus-2.jpg
 
Misschien niet de scherpste foto maar leuk om te zien hoe het mannetje het blijft proberen :)

trifasciata_male_female_action.jpg
 
Zojuist weer even de PH en KH getest.
De waardes zijn op dit moment:

PH 6.5
KH 2
 
Hierbij weer eens een foto update van de apisto's

apistodwarf3.jpg

apistodwarf4.jpg

apistodwarf5.jpg

apistodwarf6.jpg

apistodwarf7.jpg

apistodwarf8.jpg

apistodwarf9.jpg

apistodwarf10.jpg

apistodwarf11.jpg

apistodwarf12.jpg
 
Het vrouwtje op de 4e foto ziet er niet heel gelukkig uit, en die staart ziet er ook niet echt gezond uit.
Verder wel een hele mooie bak met een leuk bestand!
 
Erg mooi aquarium zes natuurlijke uitstraling, mooie apistogramma soort heb je.
 
@Hertsarter, @Astrid j, @Zwits, @Aquariaan Thank!!!!

@Mark-jan Het vrouwtje heeft een tijdje geleden vastgezeten achter een deel van de achterwand die op de filter zat. Het mannetje en haar heb ik tijdig weten te redden en 1 verloor het leven.
Mannetje heb ik nooit wat aan gemerkt alleen dat hij moest bijkomen van de schrik. Het vrouwtje waar jij het over hebt heeft behoorlijk moeten herstellen maar zit absoluut verbetering in al moet ik je gelijk geven dat ze nog niet helemaal 100% is
 

Terug
Bovenaan