Wat is er nieuw

Zuid-Amerika gezelschapsaquarium (jurjen13)

Ben ook benieuwd.

Goedenavons, het is is alweer even geleden dst ik iets gepost heb, maar alles draaide al die tijd rustig en deed het prima. Weinig bijzonders dus!

Alleen heb ik eigenlijk nooit het vissen bestand bij elkaar kunnen krijgen wat ik voor ogen had, Afrikaanse visjes zijn toch erg, erg moeilijk te krijgen.

Daarom toch met pijn in mijn hart gesloten om mijm aquarium om te gooien. Qua planten hou ik alles redelijk hetzelfde, maar het vissen bestaand gaat op de kop. Ik wil een grote groep kardinaaltera's, stuk op 30-40 en dan nog een andere groep vissen er bij (ik sta open voor suggesties) en een groep corydoras er bij.

Eerst mijn huidge bestand proberen een nieuw huis te geven en dan gaan we andere vissen kopen. Iemand interesse in een groep van 6 Pelvucachromis suboccelatus Moulondo?

Mvg Jurjen

Je kan een topic bij aangeboden openen Jurjen.

Ja, daar was ik mee bezig, hij staat er

Jammer Jurjen🙁

En jij bent de personn met de pannensponzen! Hoe bevalt dat?

Jammer Jurjen🙁

En jij bent de personn met de pannensponzen! Hoe bevalt dat?
Die pannensponzen doen het nog steeds super! Water is super helder en de waardes blijven goed.

Ik ga niet weg hoor, en de pannensponzen blijven ook nog gewoon!

Ik ga niet weg hoor,
Snap ik maar is toch jammer dat het aquarium dat je lange tijd voor ogen had niet lukt omdat de vissen niet te krijgen zijn. Toekomstige bewoners ook uit bepaalt werelddeel?
Wat leuk dat de pannensponzen werken. Misschien straks meerdere mensen met zo'n kleurig filter:DD

Goedenavons, het is is alweer even geleden dst ik iets gepost heb, maar alles draaide al die tijd rustig en deed het prima. Weinig bijzonders dus!

Alleen heb ik eigenlijk nooit het vissen bestand bij elkaar kunnen krijgen wat ik voor ogen had, Afrikaanse visjes zijn toch erg, erg moeilijk te krijgen.

Daarom toch met pijn in mijn hart gesloten om mijm aquarium om te gooien. Qua planten hou ik alles redelijk hetzelfde, maar het vissen bestaand gaat op de kop. Ik wil een grote groep kardinaaltera's, stuk op 30-40 en dan nog een andere groep vissen er bij (ik sta open voor suggesties) en een groep corydoras er bij.

Eerst mijn huidge bestand proberen een nieuw huis te geven en dan gaan we andere vissen kopen. Iemand interesse in een groep van 6 Pelvucachromis suboccelatus Moulondo?

Mvg Jurjen
Jammer dat ze territoriaal zijn in de paartijd, zal waarschijnlijk niet goed samen kunnen met mijn Synodontissen.

Jammer dat ze territoriaal zijn in de paartijd, zal waarschijnlijk niet goed samen kunnen met mijn Synodontissen.
Ik vind ze eigenlijk helemaal niet territoriaal, ik heb er nu 6 in mijn bak, gaat prima met 4 microsynodontissen batessi, fundulopanchax en plataplochilus pulcher

Ik heb 6 Synodontis flavitaeniatus en 6 S. contractus, die laatste zwemmen wat meer door de hele bak, de flavitaeniatus meer over de bodem. Zou dat goed gaan?

Mijn vader gaat ze in zijn aquarium zetten, als ik ze kan vangen tenmiste...

nou de verse start begint wat meer vorm aan te nemen We zijn begonnen met het uitvangen van de huidige vissen, die krijgen een plekje bij mijn vader.

Voor het nieuwe bestand, zou ik graag willen:
- een groep Kardinaaltetra's 20-30 stuks
- een groep Corydorassen, een kleinere soort, welke ben ik nog niet over uit
- stuk of 6 Otocinclussen

Vraag: Zou een groep Hyphessobrycon er nog bij kunnen?

Qua planten wil ik zoveel mogelijk houden wat ik nu heb, ook al is dat allemaal niet uit Zuid-amerika:
- Anubias minima
- rode lotus
- Bolbitis heudelotti
- Otellia ulvifolia

Techniek onveranderd:
Eheim 5E met pannensponzen als filtermedium, zie eerder in mijn dagboek
verlichting standaard bij mijn aquarium (Eheim powerled+)
CO2 indien nodig

Inmiddels mijn aquarium aangepast en vissen gekocht.
20x kardinaal tetra
8x Corydoras paleatus
6x Otocinclus vittatus
20x garnalen

Verder had ik nog12x Lepidarchus adonis over gehouden uit mijn vorige aquarium, die mogen blijven.

De hele inrichting ook omgegooid, zonder planten te verwijderen of toe te voegen. Het is nog een beetje rommelig, maar bij deze een overzicht:

PXL_20251130_154850272.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan