Zuid Amerika riviertje van D.vdvoet


Dat is meestal een thee ei vol welke ik laat trekken in 5ltr water. Ene keer wat donkerder dan anders.
 
Ik heb destijds deze gehaald https://www.bol.com/nl/p/jacob-hooy...tgh=sroh06gpzojJ8hvTmaZGYg.1_4.5.ProductImage

Zet een kop thee mee en laat dit even lekker trekken en tegelijkertijd afkoelen. Dan zo de bak in. Toevallig net wat van in mijn fotoalbum gezet van d eLido
Ja dit is dezelfde die @Fozzy aangaf! Lekker voordelig dus ga hem zeker bestellen. Merk wel dat een kopje alleen verre van genoeg is ?

Vanavond even langs Vianen voor nieuwe bladeren & elzenproppen. Zal wel heet zijn ?
 
Ja dit is dezelfde die @Fozzy aangaf! Lekker voordelig dus ga hem zeker bestellen. Merk wel dat een kopje alleen verre van genoeg is ?

Vanavond even langs Vianen voor nieuwe bladeren & elzenproppen. Zal wel heet zijn ?
Hier maar 100L en niet zo gek veel aan verversing in een week. Dat en al het hout maakt dat ik inderdaad 2 kopjes toevoeg elke 2 weken.
 
Hier maar 100L en niet zo gek veel aan verversing in een week. Dat en al het hout maakt dat ik inderdaad 2 kopjes toevoeg elke 2 weken.
Ja het vele waterwisselen hier werkt ook niet mee natuurlijk. Inmiddels gebruik ik Thee, catapa bladeren, turf & elzenproppen. Moet het dan toch echt donker kunnen houden!
 
Ja het vele waterwisselen hier werkt ook niet mee natuurlijk. Inmiddels gebruik ik Thee, catapa bladeren, turf & elzenproppen. Moet het dan toch echt donker kunnen houden!
Elke water wissel zal je moeten bijvoegen, dat is niet anders.
 
Elke water wissel zal je moeten bijvoegen, dat is niet anders.

zo is dat & het vele water wisselen blijft niet altijd nodig.

Zo iets al eens geprobeerd?


Nog nooit gezien weet wel dat de meeste producten een geconcentreerde versie zijn van wat ik nu al gebruik.

Ben benieuwd wat de elzenproppen gaan doen!
 
Gewoon om even te zeiken hoe warm het is... maar goed tis wel lekker goedkoop zullen we maar zeggen.

Dit is binnen 24uur vanaf 26 graden... verteld je wel hoe warm het hier binnen is🥵
2BB651A0-2BA6-4B9E-B788-E0E29595192C.png
 
Het doel is om het “blackwater” te creëren En dat lukt aardig met de bio rooibosthee. Heb dit ook gestolen van andere hobbyisten. Weet niet wat voor kleur zwarte thee zal geven?
Zwarte thee is minder rood dan rooibos. He water wordt er echt bruin van, vergelijkbaar met de kleur die turf of elzenproppen afgeven. Even twee foto's van google, het verschil is goed te zien:
nqd7Sas.jpg
15a2dcc105f449150292ef8865387e15.jpg


Voor ZA vind ik zwarte thee natuurlijker, voor Zuidoost-Azië is rooibos juist natuurlijker.
 
Zwarte thee is minder rood dan rooibos. He water wordt er echt bruin van, vergelijkbaar met de kleur die turf of elzenproppen afgeven. Even twee foto's van google, het verschil is goed te zien:
Bekijk bijlage 305360Bekijk bijlage 305361

Voor ZA vind ik zwarte thee natuurlijker, voor Zuidoost-Azië is rooibos juist natuurlijker.

Zo als op de laatste overzicht foto zichtbaar is kleurt mijn water zoals de onderste foto. Denk dat de “roodheid” van het water word gecompenseerd door de elzenproppen/bladeren & turf. Maar de “zwarte thee” ga ik zeker uitproberen.

Op het moment kleurt mijn aquarium weer volledig op elzenproppen/bladeren/turf & zonder thee. Ook dat effect mag er zeker zijn. Tis alleen erg moeilijk om het vast te leggen! & na elke verversing is het weer een verassing hoe het er volgende dag uit ziet 😅
 
Prachtige bak! Een foto vanaf rechter van voor, waar je net niet de waterrand ziet geeft denk ik meer sfeer, omdat je dan niet zo in de lichten kijkt
 
Prachtige bak! Een foto vanaf rechter van voor, waar je net niet de waterrand ziet geeft denk ik meer sfeer, omdat je dan niet zo in de lichten kijkt
Dankjewel 😊, er staat alleen een tafel voor dus vandaar dat ik hem niet volledig recht kan maken. Maar zal is kijken of ik er boven op kan gaan liggen voor je 😋!
 

Terug
Bovenaan