Zuid amerikaans biotoop van graspol61


Hallo allemaal,

Mijn Devario Malabaricus is een foute naam :oopss:het is Devario aequipinnatus !
Vond het al vreemd deze lijkt niet op de Malabaricus.
Zo misverstand uit de wereld geholpen (ging het maar zo makkelijk met alles ) :!
 
Ik ben slecht in al die Latijnse en wetenschappelijk namen Fred dus het was me nog niet opgevallen;)
 
Goede morgen allemaal,

Wederom een vraag van mij !!!

ik heb 7 Devario aequipinnatus in e n 4 Pseudogastromyzon myersi en 15 Danio Choprae 120x50x55 bak .

Bij de ene advies lees ik sneltromend water en bij andere matig tot middel water stroom.
De Devario aequipinnatus zwemmen voornamelijk midden en boven .
Nu zwemmen Devario aequipinnatus in snelstromend water en ze zwemmen vaak boven aan niet zeuwachtig gewoon rustig en ze zkn erg tam.
Is er iemand die mij de juiste advies kan geven snelstromend of middel stroom water.
Eigenlijk beantwoord ik zelf de vraag eigenlijk naar mijn gevoel mag de stroming wate minder zijn .


Op de bodem heb je Pseudogastromyzon myersi zwemmen daar is wel snelstromend water door stromings pomp die richting bodemstaat.
 
Goede morgen allemaal,

Wederom een vraag van mij !!!

ik heb 7 Devario aequipinnatus in e n 4 Pseudogastromyzon myersi en 15 Danio Choprae 120x50x55 bak .

Bij de ene advies lees ik sneltromend water en bij andere matig tot middel water stroom.
De Devario aequipinnatus zwemmen voornamelijk midden en boven .
Nu zwemmen Devario aequipinnatus in snelstromend water en ze zwemmen vaak boven aan niet zeuwachtig gewoon rustig en ze zkn erg tam.
Is er iemand die mij de juiste advies kan geven snelstromend of middel stroom water.
Eigenlijk beantwoord ik zelf de vraag eigenlijk naar mijn gevoel mag de stroming wate minder zijn .


Op de bodem heb je Pseudogastromyzon myersi zwemmen daar is wel snelstromend water door stromings pomp die richting bodemstaat.
Goeden avond allemaal,

Ik heb 3 Pseudogastromyzon myersi gekocht dus in totaal 7 Pseudogastromyzon myersi :)
 
Ik weet niet hoeveel je album bekijken Fred maar anders kun je hier ook een topic openen met je gestelde vraag:

 
Ik weet niet hoeveel je album bekijken Fred maar anders kun je hier ook een topic openen met je gestelde vraag:

Goed morgen John,

Bedankt voor je reactie .
Heel weinig kijken naar mijn album :'(

Dat zou ik kunnen doen doe ik nog wel de vraag plaatsen in bewoners en huisvesting .

Wel bedankt voor de tip.
 
Geachte lezer en lezeressen,

Sorry dat ik zo lang afwezig ben geweest :sorry:

Ik heb een vraag over mijn hillstream aquarium deze zit erg veel planaria in !!
Ik weet aantal mogelijk heden bestrijden met middelen of een vis bij zetten die planaria eten .
Het laatste lijkt mij het beste dus de vraag is welke vis die in hillstream kan ?
Ik had gelezen over verschillende n Botia soorten maar welke ????
 
Planaria zit ook veel in de bodem en daar kan de vis niet bij. Flubenol is vrij goed in werking alleen kunnen slakken er vaak slecht tegen.

Een foto zou misschien ook leuk zijn Fred;)
 
Dank je voor de reactie John,

Ik zal morgen een foto maken .
En ik bestel gelijk flubenol.
Dan hebben de slakken pech :(
 
Je kan het jaren bewaren dus als je handig bent bestel je iets meer want het kost haast niets.
 
Hallo allmaal,

Ik heb 2 foto's gemaakt van mijn hilstream bak waar de planaria in vertoeven :(
 

Bijlagen

  • plan2 - kopie.jpg
    plan2 - kopie.jpg
    34.2 KB · Weergaven: 51
  • plan1 - kopie.jpg
    plan1 - kopie.jpg
    28.7 KB · Weergaven: 50
Nou je zal je Flubenol wel snel in huis hebben en dan kunnen ze beter maken dat ze de bak uitkomen Fred:DD
 
Goede eind middag begin avond allemaal,

Vandaag 60 mm flubenol in Ferplast gedaan :)
En 5 dagen wachten en dan water verversen en nog keer de behandeling herhalen.
Dus hele volken planaria zoeken nu een veilig heen komen :oopss:
 
Ik zag ze al voorbij komen hier Fred:DD. Ik moet zeggen dat ik nooit heb herhaald maar als je op zeker wil spelen dan zou ik het wel doen.
 
Ik zag ze al voorbij komen hier Fred:DD. Ik moet zeggen dat ik nooit heb herhaald maar als je op zeker wil spelen dan zou ik het wel doen.
Hahahahaha het zijn geen helden hoor.
Dat doe ik over een week ik heb nog 2 zakjes liggen.
In het aquarium waar andere vissen zitten en garnalen had ik behoorlijk last van die planaria .
Er zitten ook 5 Corydoras in en die eten die planaria.
En nu zie ik af en toe één schuiven en daarna niet meer.
 
Groot gelijk! Die familie van de sumatraantjes kun je beter kwijt zijn.

Ter info, echte rotzakken vindt ik een betere naam voor sumatraantjes, dussssss, das familie. ;)
 
Groot gelijk! Die familie van de sumatraantjes kun je beter kwijt zijn.

Ter info, echte rotzakken vindt ik een betere naam voor sumatraantjes, dussssss, das familie. ;)
Hahahahaha !!
Ik wil kijken of er andere vissen bij kunnen in de hillstream .
Er zijn niet gek veel meer over van de reuzedanio en van danio chopre ????
Welke zou er goed bij passen ?
 
Bedankt Friesian voor je reactie,

Ik heb nog 5 Pseudogastromyzon myersi .
4 reuze danio en 10 danio choprae ...
 
Goede morgen allemaal,

Nog steeds geen planaria te bekennen in de ferplast wel 1 slak :unsure:die rond kruipt ??¿¿¿

Morgen 30% water verversen en later nog één behandeling .
 
Mijn ervaring was ook dat niet alle slakken het loodje legden hoor. Nu werkte ik destijd ermee tegen Hydra en gebruikte een halve dosering.
 

Terug
Bovenaan