Wat is er nieuw

Zuid amerikaans biotoop van graspol61

Dat wist ik Antje 🙂

Maar ik had zondag diepvries cyclops gegeven nou de steenkuipers waaierhandgarnalen en danio choprea gingen als een gek te keer hahahaha.
Als je dan ziet hoe snel die lui zijn met eten .
Maar ja dan zal ik heel wat minderen met eten geven .

Dank je wel 🙂
 
Ik zit de denken aan Garra Flavatra er bij te nemen.
Weet niet of de bak groot genoeg is .
Maar dan wacht ik zeker wel een maand of 2 dan pas zou ik deze kopen als het kan allemaal .
 
Goede avond allemaal,

Nou die Garra's komen voorlopig niet 🙁
En wel hier om veel te veel voer gegeven vandaag hillstream bak water ververst bijna alles het stonk erg vies en over al zag ik beschimmeld voer ( schaam mij erg diep bijna 50 jaar aquariums en nu zo ).
Lijkt wel of ik het opnieuw moet leren pffff.
Wil ik alleen weten hoeveel moet ik die waaierhandgarnalen en steenkruipers voeren "weet het alg en waaiertjes voer" maar hoeveel ???
 
de waaierhands hoef je niet bij te voeren zolang ze niet over de bodem schrapen met hun waaiers, pas dan kun je stofvoer bij gaan voeren telkens een super klein beetje
 
de waaierhands hoef je niet bij te voeren zolang ze niet over de bodem schrapen met hun waaiers, pas dan kun je stofvoer bij gaan voeren telkens een super klein beetje
Dank je Antje 🙂

Tjemig gewoon te veel gevoerd dom van mij !!
En die steenkruipers ?
 
Ja daar ben ik minder bekend mee met die steenkruipers maar je zou ipv algentabletten ook groenvoer kunnen geven (courgette bijv. GEEN komkommer want dat bevat 98% water dus voedt niet) en dat kan je gerust 24 uur in je bak laten liggen zonder dat het je water belast en dan eruit halen, gekookte bloemkool en gekookte brocolli kun je ook 24 uur in je bak laten liggen zonder dat het iets doet met je water, wel na 24 uur eruit halen
 
Ja daar ben ik minder bekend mee met die steenkruipers maar je zou ipv algentabletten ook groenvoer kunnen geven (courgette bijv. GEEN komkommer want dat bevat 98% water dus voedt niet) en dat kan je gerust 24 uur in je bak laten liggen zonder dat het je water belast en dan eruit halen, gekookte bloemkool en gekookte brocolli kun je ook 24 uur in je bak laten liggen zonder dat het iets doet met je water, wel na 24 uur eruit halen
Geweldig dank je Antje 🙂

Zal ik iets maken waar desbetreffende groen voer aan kan vastzetten ivm stroming anders vliegt het door de hele bak heen !!
 
Daar kun je heel goed een vork voor gebruiken
Klopt Antje 🙂

Niet eens aan gedacht :stars:
Had ik toen gedaan voor mijn garnalen .
Bah ben veel vergeten door een ongelukje 🙁
Maar ja al doende leert men (hoop ik) 🤔
 
Goede morgen allemaal,

Daar ben ik jullie zeer dankbaar voor :r

Mede daar door kon ik ook Amerikaans biotoop aquarium opzetten 🙂

Binnen kort komt een foto van mijne hillstream aquarium.
 
Laatst bewerkt:
Zelf gebruikte ik wel aan het raam zo n zuignap voor een in of uitstroombuis en prikte de groente dan op de pootjes van dat klemmetje. Maar goed op een vorkje werkt net zo goed natuurlijk.
 
Zelf gebruikte ik wel aan het raam zo n zuignap voor een in of uitstroombuis en prikte de groente dan op de pootjes van dat klemmetje. Maar goed op een vorkje werkt net zo goed natuurlijk.
Goed idee John 🙂
Ga ik zeker doen genoeg zuignapjes te over .

Bedankt 🙂
 
Goeden avond allemaal,

Ik heb courgette aan een lange lepel gedaan RVS uiteraard !
Éen keer ging steenkruiper op zitten en daarna niet meer, zal wel wennen zijn 🙂
Even paar foto's .....
 

Bijlagen

  • IMG_20211111_181552.jpg
    IMG_20211111_181552.jpg
    104.1 KB · Weergaven: 132
  • steenkruiper vs garnaal.jpg
    steenkruiper vs garnaal.jpg
    92.5 KB · Weergaven: 175
  • IMG_20211111_182145.jpg
    IMG_20211111_182145.jpg
    150.7 KB · Weergaven: 144
Alle nieuwe dingen is altijd even wennen en sommige dingen kijken ze nooit naar om en andere dingen langzamerhand wel, ik heb dat hier met een groep L-nummers, moesten niks hebben van groenvoer maar inmiddels eten ze nu wel courgette en gekookte broclli (de geblancheerde spinazie en gekookte bloemkool kijken ze niet naar om) dus is het altijd even uitzoeken wat werkt
 
Alle nieuwe dingen is altijd even wennen en sommige dingen kijken ze nooit naar om en andere dingen langzamerhand wel, ik heb dat hier met een groep L-nummers, moesten niks hebben van groenvoer maar inmiddels eten ze nu wel courgette en gekookte broclli (de geblancheerde spinazie en gekookte bloemkool kijken ze niet naar om) dus is het altijd even uitzoeken wat werkt
Hallo Antje,

Dank je voor de reactie 🙂

Inderdaad is even wennen en misschien totaal niet dan kijk ik of iets anders kan aanbieden :chef:
Nu draait het wel goed zonder dat het water ruikt en overal schimmel voer ligt (schrok behoorlijk) !!
 
Hallo Antje,

Dank je voor de reactie 🙂

Inderdaad is even wennen en misschien totaal niet dan kijk ik of iets anders kan aanbieden :chef:
Nu draait het wel goed zonder dat het water ruikt en overal schimmel voer ligt (schrok behoorlijk) !!
Ja dat is het fijne van dat groenvoer, het blijft compact en beïnvloed je water niet, wel max 24 uur in je bak laten liggen
 
Ik gebruik zelf dit voer voor mijn steenkruipers:
IMG_20211111_204658.jpg


Dat maak een beetje nat in mijn hand en dan plak ik het op een steen. Werkt bij mij heel goed! Mijn steenkruipers eten eigenlijk alleen echt dingen die vast geplakt zitten aan de steen haha. Als je het wilt uitproberen maar geen zin hebt om een heel busje te kopen kan ik wel wat tabletjes naar je toesturen?
 
Ik gebruik zelf dit voer voor mijn steenkruipers:
Bekijk bijlage 333831

Dat maak een beetje nat in mijn hand en dan plak ik het op een steen. Werkt bij mij heel goed! Mijn steenkruipers eten eigenlijk alleen echt dingen die vast geplakt zitten aan de steen haha. Als je het wilt uitproberen maar geen zin hebt om een heel busje te kopen kan ik wel wat tabletjes naar je toesturen?
Hallo Anke lief van je 🙂

Ik had dat gekocht tegelijk met steenkruipers aankoop.
Alleen te veel gegeven dus waaiert door de bak .
Maar goed idee van je beetje nat maken en op steen plakken.
Hoeveel geef je ze dan ?
Ik heb 5 van die buikschuivers 🙂

Bedankt ...
 
Hallo Anke lief van je 🙂

Ik had dat gekocht tegelijk met steenkruipers aankoop.
Alleen te veel gegeven dus waaiert door de bak .
Maar goed idee van je beetje nat maken en op steen plakken.
Hoeveel geef je ze dan ?
Ik heb 5 van die buikschuivers 🙂

Bedankt ...
Ik geef momenteel iets van 5-7 tabletjes om de paar dagen. Maar ik heb 7 + stuk of 20-30 baby's Pseudogastromyzon. Dus zou, ligt eraan de hoeveelheid alg die je hebt op je stenen, niet elke dag voeren en 2-3 tabletjes doen. Kijken wat ze opkrijgen.
 
Ik geef momenteel iets van 5-7 tabletjes om de paar dagen. Maar ik heb 7 + stuk of 20-30 baby's Pseudogastromyzon. Dus zou, ligt eraan de hoeveelheid alg die je hebt op je stenen, niet elke dag voeren en 2-3 tabletjes doen. Kijken wat ze opkrijgen.
Dank je Anke,

Wauw 20 - 30 baby's pfffff 🙂

Ik zou graag meer willen leren van iemand die ervaring heeft met deze buikschuivers (sorry vindt het zo leuk klinken ) !!!
Hoe is de stroming bij jou dan ?
 
Ik gebruik zelf dit voer voor mijn steenkruipers:
Bekijk bijlage 333831

Dat maak een beetje nat in mijn hand en dan plak ik het op een steen. Werkt bij mij heel goed! Mijn steenkruipers eten eigenlijk alleen echt dingen die vast geplakt zitten aan de steen haha. Als je het wilt uitproberen maar geen zin hebt om een heel busje te kopen kan ik wel wat tabletjes naar je toesturen?
Hallo Anke,

De tabletjes blijven niet zitten op een steen 😡
Of heb jij de grote tabletjes ?
 
Dank je Anke,

Wauw 20 - 30 baby's pfffff 🙂

Ik zou graag meer willen leren van iemand die ervaring heeft met deze buikschuivers (sorry vindt het zo leuk klinken ) !!!
Hoe is de stroming bij jou dan ?
Ik heb een dubbele bodem, dus bij mij is de stroming moeilijk te vergelijken met die van jou. Daardoor heb ik zwaardere stromingspompen dan bij jou, omdat de stromingspomp een grotere hoeveelheid water in beweging moet houden. Maar mijn stroming komt allemaal van één kant, zie ook mijn fotoalbum.

Hallo Anke,

De tabletjes blijven niet zitten op een steen 😡
Of heb jij de grote tabletjes ?
Je moet ze even goed aanduwen op de steen. Dan zouden ze wel moeten blijven plakken.
 
Hallo Anke,

Dank je ...

Ik zal ze morgen wat steviger aanduwen !
Ik heb nu de stroom van links naar rechts .
Stromingspomp en de filter uitlaat 🙂
 

Bijlagen

  • IMG_20211112_155328.jpg
    IMG_20211112_155328.jpg
    163.5 KB · Weergaven: 124
Hallo Anke,

Dank je ...

Ik zal ze morgen wat steviger aanduwen !
Ik heb nu de stroom van links naar rechts .
Stromingspomp en de filter uitlaat 🙂
Ziet er goed uit!

Willen de Gastromyzon de tabletjes wel eten?
 
Dank je anke 🙂

Hillstream is eindelijk zoals ik het wilde hebben en nu vissies met rust laten :thumbs:

Ze hebben het eerder gehad maar volgens mij eten ze dat niet 🙁
Ik heb nu een blad van een moerbij op een steen gelegd .
Daar zaten ze verleden keer van te eten .
Ik zal het morgen nog eens proberen met de alg tabletjes.
 
Ziet er goed uit!

Willen de Gastromyzon de tabletjes wel eten?
Goede morgen Anke,

Nee Anke ze kijken er niet naar om 🙁
Maar droogvoer in korrel vorm (van hoge kwaliteit) nemen ze wel .
En er groeit redelijk wat alg op de maas keien 🙂
 
Goede middag allemaal,

Een foto van Pseudogastromyzon Fasciatus !!!
En zet er een filmpje bij van twee Pseudogastromyzon Fasciatus 🙂
 

Bijlagen

  • buikschuivers1.jpg
    buikschuivers1.jpg
    110.5 KB · Weergaven: 116
  • moerbijblad.mp4
    56.6 MB
Laatst bewerkt:
Goeden avond allemaal,

Egmond en Nicolientje bedankt voor de reactie 🙂

Een vraagje ik had vijf Pseudogastromyzon Fasciatus maar zie er vier vermoed dat de andere overleden is en wel hier om van de week toen het water zo erg vies was en stonk zag ik hoopje met steentjes (vermoede al dat een Pseudogastromyzon Fasciatus was).
Ik zie er paar achter elkaar schuiven over de keien erg leuk gezicht :pp
Nu ruikt het water zoals een aquarium behoort te ruiken 🙂

Maar hoeveel Pseudogastromyzon Fasciatus knunnen in een 80x35x45 ?
 
Zou er niet meer in doen dan je nu hebt want de kans dat er dan te weinig natuurlijk voedsel is, is vrij groot
 
Inderdaad, zou er voorlopig niets bij zetten totdat je wat aufwuchs op je stenen krijgt, dan pas weer je zeker dat je voldoende voedsel voor ze in de bak hebt.
 
Inderdaad, zou er voorlopig niets bij zetten totdat je wat aufwuchs op je stenen krijgt, dan pas weer je zeker dat je voldoende voedsel voor ze in de bak hebt.
Dank je Ben 🙂
Ik laat het bij deze vind het genoeg zo .
En zeker voor wat voedsel betreft.

Ze eten wel graag kleine korreltjes voer .
Geef ik af en toe .
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan