Zuid-amerikaanse biotoop rio 180 van RemcoS


Mooie ZA bak!

Kan je de foto's eerst kantelen voor ze te posten?
Zo gaat toch een deel vande schoonheid verloren.
 
Mooie bak hoor! Ik vind het zwarte juist mooier dan de oude achtergrond! Komen de vissen etc veel mooier uit vind ik!
 
Hele mooie ZA bak.
Welke verlichting heb je er op liggen? LED of TL? En hoeveel Kelvin?
 
Ik heb een lange tijd niks geplaatst, er is heel veel veranderd in mijn bak... mijn bak is niet meer te herkennen. Ik was redelijk tevreden hoe mijn bak was, toch niet tevreden genoeg en alles omgegooid en wilde een biotoop creeren met weinig platen, veel bladeren en lekker donker. Naar mijn idee is dat aardig gelukt.

Ook is mijn visbestand veranderd, zo zijn de L-nummers er allemaal uit, en nog wat andere vissen.

Er zwemmen nog fantoomzalmpjes in die gaan eruit, 2 blanke bijlzalmen gaan er ook nog uit.

Ik wil wat meer aparte visjes en met een echt karakter iemand tips?


Hieronder foto's hoe het er nu bij staat.
(In het echt is het donkerder)

IMG_4529.JPG



IMG_4534.JPG



IMG_4532.JPG
 
Hele mooie ZA bak.
Welke verlichting heb je er op liggen? LED of TL? En hoeveel Kelvin?

Ik heb gewoon t5 erin zitten, een juwel nature en juwel color. Die color gaat er wel uit voor nog een nature, door mijn waterverkleuring wordt het een beetje oranje en niet bruin door die lamp.
 
Je inrichting van het aquarium ziet er goed uit, maar wat vind jij aparte vissen?
Ik weet niet waar je woont maar Utaka in Amersfoort heeft een mooie verzameling vissen waar je wellicht op ideeën kunt komen.
 
Je inrichting van het aquarium ziet er goed uit, maar wat vind jij aparte vissen?
Ik weet niet waar je woont maar Utaka in Amersfoort heeft een mooie verzameling vissen waar je wellicht op ideeën kunt komen.


Gewoon wat anders als fantoompjes, tetra's
Ik kom net iets tegen copella arnoldi.. zijn aparte visjes
 
Copella arnoldi zet eitjes af boven water, dus die doe je eigenlijk wat tekort in een geheel gevuld aquarium.
Wat vind je van Nannostomus soorten? Bv. eques aan het oppervlak en marginatus meer middenin.
 
Copella arnoldi zet eitjes af boven water, dus die doe je eigenlijk wat tekort in een geheel gevuld aquarium.
Wat vind je van Nannostomus soorten? Bv. eques aan het oppervlak en marginatus meer middenin.


Eques heb ik idd aangedacht en die gaat het waarschijnlijk ook worden, van die copella arnoldi las ik het inderdaad over hun eitjes.
Bedankt! Nog meer suggesties?
 
Koppel Cleithracara maronii / Nannacara anomala? Om eens wat cichliden te noemen die wat minder worden gehouden.
Je kunt ook kijken naar De andere Copella soorten. Die zetten niet zo af. Of gewoon wel naar karperzalmpjes, maar dan de wat minder gehouden / soms zelfs ondergewaardeerde. Denk aan een Hyphessobrycon sanctaefilomenae.
Crenuchus spiluris als je ze kan vinden.
 
Maronii heb ik aan gedacht maar die worden te groot voor mijn rio 180..

Ik heb eigenlijk al hoofdbewoners misschien wel handig om te melden, ik heb 2m 5v apistogramma agazzi erin.

Van die copella vindt ik de Nigrofasciata
Wel interessant maar moeilijk leverbaar.

Die crenuches spiluris staat wel bovenaan op mijn lijstje.. leuk visje en een leuk karakter.

Super bedankt voor de namen!!
 
Hier een totaal plaatje, wat takken toegevoegd.

Blanke bijlzalmen en fantoompjes zijn eruit.

IMG_4547.JPG



Een mooie shot vanaf de zijkant

IMG_4548.JPG
 
De plant in het midden is een directe blikvanger, misschien wat naar buiten plaatsen op de guldensnede?
Verder prachtig zo.
 
De plant in het midden is een directe blikvanger, misschien wat naar buiten plaatsen op de guldensnede?
Verder prachtig zo.

Jaa is idd wel een goed idee, komt nog wel veel meer hout in maar dat gaat langzaam. Het verzamelen zegmaar.
 
Even een update, ik heb vanmiddag een nieuwe bewoner kunnen ophalen bij mijn LFS.. eindelijk was hij binnen gekomen.

apistogramma agassizii Fire Red

Heb even snel een fototje gemaakt. Volgen betere en mooiere foto's

IMG_4586.JPG


IMG_4587.JPG
 
Wauw ik vind dat je in beide bakken (oude en nieuwe layout) er goed in slaagt de biotoop na te bootsen
 
Even een update, het gaat goed in de bak ik zal later vandaag even een totaal plaatje posten. Maar nu eerst dit.

Weet iemand van wie deze eitjes zijn?

IMG_4663.JPG
 
Hier een totaal plaatje, en wat andere shots.

Eitjes zijn inmiddels allemaal opgegeten.

IMG_4685.JPG


IMG_4686.JPG


IMG_4694.JPG


IMG_4695.JPG



Het valt niet mee om met een iphone 6 foto's te maken, ik zal binnenkort betere foto's maken.
 

Terug
Bovenaan