Rio 240 van Marge85


Zeer mooi!
 
Dankjewel Chris :)
 
Lekker wild :D

PS: van Chris even de vrouwelijk variant maken als wij er niet naast zitten ('10' uitschrijven bijvoorbeeld) ;)
 
Idd een volle bak. Maar wel met hele leuke bewoners. Vind je l-nummers echt mooi. :smitten:
 
Marge85 zei:
@RichD: Tjah... alles voor de bak natuurlijk, dus ook stukje rijden :D
Ik heb altijd van mn moeder geleerd dat je nooit iets weg moet gooien als het niet kapot is, dus dat moest ik eerst even testen he ;)
Het wordt een gezelschapsbak, niks ingewikkelds qua planten en vissen (is het plan dan :juggle: )
Als deze bak draait ga ik mijn 30l bakje weer eens, opstarten, dit keer voor garnalen en gaat de 60l naar de berging voor noodopvang bij ziekte ofzo. Heb nog een 25l bakje staan voor Betta Bertus, dus hoef me niet te vervelen haha :koud:


O., leuk, Dan eerst die Eheim nazien, he.
Anders ga ik er niet in.

Had je de stator en rotor er al uit gehaald?
En de kop alleen in de gootsteen , met 5 cm water?
Om te testen ,of hij draait?
 
Mascha&Ivo zei:
PS: van Chris even de vrouwelijk variant maken als wij er niet naast zitten ('10' uitschrijven bijvoorbeeld) ;)

Okay, die link had ik dus echt niet gelegd :oops: Dankjewel voor de tip ;) *Blond*

@Bertus, ben met die Eheim langs LFS geweest en die zag meerdere mogelijke oorzaken, dus daar gestopt met testen en een nieuwe filter aangeschaft. Eheim wel bewaard, want je weet maar nooit...
Ben jij ook zo Grumpy als mijn betta dan? valt vast wel mee ;)

En het is inderdaad een drukke bedoeling in de bak, maar ik hou daar wel van eigenlijk :D Als ik zaterdag vrij ben zal ik weer eens een update plaatsen :)
 
Jaaah update!
Ik heb zelf nu ook filterzand, bevalt me zeer goed. Zaterdag komen bij mij de cory's erin dus ben benieuwd wat hun van het zand vinden! (Bij hun oude eigenaar hadden ze grind)
 
Ik kijk nog steeds vol bewondering naar je foto's....en zo mooi beplant voor zo' n jong aquarium.
Voor het geval je er nog niet uit bent over het geslacht van je diamantgoeramis....de rugvin van het mannetje is puntig, van het vrouwtje afgerond.

Om het makkelijker te maken heb ik mijn handtekening wat aangepast!!
 
@Nickey; ik ben er ook heel blij mee tot nu toe! De corys grondelen er lustig op los :)

@Christien; Dankjewel! Stiekem verbaast het mezelf ook nog steeds! Ben er wel heel erg blij mee :)
Ik zal vanmiddag eens nieuwe studie op mijn goeramies loslaten :) Dankjewel!
 
Alweer eventjes geleden, maar na vandaag grote snoeipartij gehad te hebben in de bak, maar weer eens wat foto's plaatsen hier :)

Helaas vergeten om foto's van ervoor te nemen, dus bedenk maar een dichtgegroeide bak met heel veel drijfplanten met lange wortels, woekerend sterrenkruid en meterslang (nouja, bijna dan) cabomba

Een emmer vol planten/alg resten weggegooid en 3kwart van de drijfplanten aan LFS gedoneerd (gratis levend voer is altijd welkom :D )

Bodemplantjes willen alleen niet helemaal wat ik wil, dus hier ben ik nog over aan het bedenken wat ik wil... Wil nog wel wat lagere bedekkers, het is nu wel erg kaal in het midden.

Foto's zeggen meer dan duizend woorden...
Excuus voor het zweefvuil en de achterwand die ik blijkbaar ben vergeten te poetsen :D

Totaaltje
4sw3hpxhgbqzx.jpg


Links (Met een nog steeds drijvend stuk hout :( )
uepzmx44eoagr.jpg


Rechts
oamona9tolkhh.jpg


Ancistrus zit te chagrijnen voor zijn hol
3sx8c1cqji2pp.jpg


Ion zit stukje verderop alles in de gaten te houden
lqnsscmb0l6us.jpg


Zwaarddrager mannetje is weer op krachten
c8ie3sdkdh9ba.jpg


En doet waar hij het beste in is...Dus...
d4uswznpjcutx.jpg


Welkom in de kraamkamer (De tweede ronde is net geboren)
kx9muu4safooh.jpg


(ergens onder het blad)
k7ornodouikle.jpg


Ook bij de garnalen zijn er kleintjes (Goed kijken ;) )
fkktewc9boamj.jpg


q4aazfg3szxim.jpg


Oeps... Impulsaankoop... Maar wat zijn ze toch leuk!
Gevallen voor 3 Cambarellus patzcuarensis :O :engel:
gvfvmcurbjj7x.jpg


Dat was het weer voor nu :) Denk ik :D
 
Potverdrie, wat mooi hoor, zeer geslaagde bak.
 
Tnx Al en Al :)
 
Mooi bakje hoor. Misschien is de Sagittaria Sabulata leuk voor op de voorgrond.
 
Ziet er gezond uit Margreet, houden zo.
 
Bedankt Cedric, Ton en John

En bedankt voor de tip van het plantje, is het overwegen waard :)
 
Mooi zeg :)

Ik heb ook een Juwel Rio 240.
Ik had er eerst ook Zwaarddragers bij, maar heb ze uiteindelijk uitgevangen en aan een andere liefhebber gegeven.
Ik vond het te druk zo in de bak en het mannetje was ook erg fel tegen andere vissen.

Ik heb net als jou ook Diamantjes :)
1x M en 3x V.
Ontzettend mooie vissen vind ik :)
 
Sorry voor de late reactie Fishy :O
De zwaarddragers vind ik prachtig van kleuren en gedrag, maar al die kleintjes :O heb er nu zeker stuk of 40/50 rondzwemmen. Probeer ze steeds uit te vangen en kan ze dan bij lfs brengen, maar vanaf januari mag dat niet meer. Geen idee wat ik er dan mee ga doen... Zorgt er wel voor dat ik ga overwegen om helemaal met zwaarddragers te stoppen, wat ik wel erg jammer zou vinden :(
Ik ben bang dat ik 3 vrouw Diamantjes heb, zie er weinig verschil in, Wanneer e een beetje mee willen werken zal ik er eens foto's van online zetten dat anderen met me mee kunnen denken :D
 
Juist handig zo'n late reactie. Anders had ik je bak nog steeds niet gezien.

Mooi hoor! Leuke foto's.

Misschien binnenkort weer een update?
 
Wat een mooie bak seg! Gaat lekker :thumbs:
 
mooie bak hoor mooi beplant ook zeg
jammer van het verbod op zwaarddragers is weer zo iets waar van je denkt :stom: echt weer iets van een bureau sukkel :sorry:
omdat te verzinnen
juist omdat je zon mooi exemplaar heb zitten is mischien het forum/marktplaats een optie om je jongen kwijt te komen

groet

jaap
 
Zo, dit topic ook weer eens opgevist, was het even vergeten :oops:
Ik zit met een enorm zwaarddrager overschot, ook na donaties aan de winkel... Dus misschien toch alle beestjes eruit uiteindelijk :(

Zal deze week weer wat foto's maken en uploaden hier
 
Ik kan ze zoiezo t/m januari en waarschijnlijk juni bij LFS kwijt, dus hoef niet zo snel te beslissen, vind het veel te mooie visjes om nu al te missen
 
Vandaag weer wat in de bakken gerommeld. Niet heel veel gedaan, wat plantjes vervangen en water verwisseld.
Omdat het alweer een poos geleden is, toch wat fotootjes, al ben ik met name met de Rio niet erg blij. Planten doen het niet allemaal zoals ik zou willen, heb wat problemen (gehad) met baardalg, gelukkig is dat al erg ver afgenomen.

Moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen 6 weken erg weinig aan onderhoud heb gedaan in alle bakken doordat ik erg moe was, helaas heeft dit met name bij de betta gevolgen gehad. Verder gelukkig bijnageen uitval gehad. Enige 'slachtoffers' zijn een kegelvlekbarbeel van ruim 3 jaar en een cpo kreeftje, die lag ineens op zijn rug, terwijl hij diezelfde dag nog gewoon aan het rondstruinen was. Jammer maar helaas, het hoort erbij.

Genoeg gekletst, tijd voor foto's

00dwjeroq1lzd.jpg

Overzichtje van de Rio.
Plant rechts-achterin heb ik er vandaag in gezet, het is een Echinodorus, maar ben vergeten welke variant

kkdvoa8bhkcvf.jpg

Zo liggen de Pangio er graag bij, ligt zeker ontspannen?

ofbmdgxrrd8gi.jpg

Verstoppertje met de Diamantjes

5pa2gn0dkm1kh.jpg

De Helena's hebben het er maar druk mee :D

trt2tgasqxbv5.jpg

Knabbelen aan een blokje tubifex, jammie!

dq6fx9kxzgu1g.jpg

Ion :smitten: Blijft een waanzinnig mooie vis!
 
Natuurlijk heb ik ook foto's van de Garnalen/kreeften bak en Bertus Betta

0hmtzidcpmx7g.jpg

Bertus zijn bakje

1k159dmev6do1.jpg

Grumpy Bertus

bdioy1vfkg4ro.jpg

De gehavende staart van Bertus :'(

od3oezt5slru4.jpg

De garnalen kraamkamer

sxfaqsshr98h2.jpg

Trainen voor Olympische spelen 2020 :juggle:

dpc5h9mvqwnri.jpg


rfq9h0dnozvs3.jpg


ej25rnqvypqin.jpg

Klunzige acrobaatjes :D
 
de foto's die ik gezien heb zijn mooi. Maar het duurt heul lang om je foto's te laden.
Op een of andere manier zijn je foto's behoorlijk groot qua resolutie?
 
Ja dat duurde hier ook heel erg lang. Dus daarna maar extra lang ervan genieten zou ik zeggen;).
 
Hmmmz volgens mij zei je dat al eerder Al, ik heb geen idee hoe t komt? Misschien dat mijn nieuwe telefoon 'betere' foto's maakt waardoor de bestanden groter zijn oid?
Ik merk zelf geen verschil, maar weet ook niet wat het anders zou kunnen zijn... Sorry ervoor in ieder geval
 

Terug
Bovenaan