Rio 240 van Marge85


T is oke hoor Mar... Ik maak dr geen halszaak van
 
Fiew, kan ik weer rustig slapen :D
 
Dankjewel Ballast, bijna buur aan de andere kant van de rivier ;)

En de rest ook bedankt natuurlijk! Je bent altijd kritisch op je eigen creaties denk ik zo :)
 
Hee Marge! Ik zag dat je ook een Rio 240 hebt en toen werd ik wel even nieuwsgierig omdat ik zelf ook een 240 heb :D
Mooie inrichting!! En je hebt ook een stippelfiguur zie ik haha :p Ik heb zelf ook een gestippelde vriend, de L240. Hij is alleen een beetje verlegen dus ik zie hem niet zo vaak :rolleyes:
 
Hey Angela,

Fijne bakken die Rio's ben er nog altijd heel blij mee dat ik die stap heb gemaakt :)
Ik heb een oude chagrijnige Ancistrus cf cirrhosus van 6 jaar zitten genaamd Makreel en een L201 sinds maandje of 4 die Ion heet.
Beiden hebben hun favo plekjes in de bak, maar met name Ion laat zich bijna dagelijks wel zien.
Makreel houdt niet van de drukte en momenteel met de zwaarddrager baby-boom houdt zij zich vooral op in een holletje in het hout :D

Heb jij een fotoalbum? Kon het zo snel niet vinden namelijk en ben nu wel benieuwd :)
 
Hele mooie bak! En Ion is echt heel mooi.
 
Dankjewel Ballast, bijna buur aan de andere kant van de rivier ;)

Hallo overbuur :zwaai:

Naar welke aquarium winkel ga je? Ik ben nog niet zo lang weer begonnen na een heel wat jaar gestopt geweest te zijn. Tot nu toe ben ik bij Wesdijk in Barendrecht geweest maar die vond ik opzich wel vrij prijzig. De Maanvis (whats in a name) hier in Dordt heeft voornamelijk alleen vissen zonder de randartikelen.

Groeten Menno
 
Hey Angela,

Fijne bakken die Rio's ben er nog altijd heel blij mee dat ik die stap heb gemaakt :)
Ik heb een oude chagrijnige Ancistrus cf cirrhosus van 6 jaar zitten genaamd Makreel en een L201 sinds maandje of 4 die Ion heet.
Beiden hebben hun favo plekjes in de bak, maar met name Ion laat zich bijna dagelijks wel zien.
Makreel houdt niet van de drukte en momenteel met de zwaarddrager baby-boom houdt zij zich vooral op in een holletje in het hout :D

Heb jij een fotoalbum? Kon het zo snel niet vinden namelijk en ben nu wel benieuwd :)


Makreel?! Haha fantastisch :p Hij is dus nog goed fit voor zo'n vis op leeftijd!

Net zoals Makreel en Ion heeft mijn koos naamloos een vaste plek in de bak onder het hout :rolleyes:


Ik heb ook een foto album! Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik die in m'n onderschrift plak :juggle:
 
Hallo overbuur :zwaai:

Naar welke aquarium winkel ga je? Ik ben nog niet zo lang weer begonnen na een heel wat jaar gestopt geweest te zijn. Tot nu toe ben ik bij Wesdijk in Barendrecht geweest maar die vond ik opzich wel vrij prijzig. De Maanvis (whats in a name) hier in Dordt heeft voornamelijk alleen vissen zonder de randartikelen.

Groeten Menno

Hey Menno,

Ik ging altijd naar de Maanvis, maar laatste jaar naar Aquafizz, zit hier op 50m afstand, dus lekker makkelijk haha.
Wesdijk ben ik ook weleens geweest, maar vind ik net teveel uit de route zitten, zijn er wel altijd erg vriendelijk maar inderdaad erg prijzig.
 
Leuke foto's Margreet en vooral de teksten erbij! :D
 
Ik heb ook een foto album! Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik die in m'n onderschrift plak :juggle:


Dat is al gelukt zo te zien:thumbs:

Heeft Aquafizz wel een redelijk assortiment eigenlijk want voorheen was die meer van de garnalen herinner ik mij.
 
Ze hebben nu nog steeds veel garnalen, maar vissen is heel erg uitgebreid, dus dat is nu het grootste deel van het assortiment.
Daarnaast hebben ze ook meer planten en apparatuur gekregen. Ze hebben niet alle merken, maar het assortiment is wel flink uitgebreid laatste maanden
 
Ok, tja het is ook wel 2 jaar geleden dat ik echt contact hebt gehad met ze.
 
Ik weet ook niet hoe het online is, ken ze alleen van de 'echte' winkel
 
Dankjewel Trotse mam :)
 
Zojuist alles even vanaf de eerste pagina bekeken, wat een enorm mooie bak heb jij marge! Echt super om naar te kijken :daisy:
 
Dankjewel :) Kijk er zelf ook heel graag naar :daisy:
 
Alvast excuses voor de mogelijk traag ladende foto's(heb ik dat vast gehad :p )

Na een flinke onderhoudsbeurt gisteren, is het weer tijd voor foto's dacht ik zo ;)

Er zijn 26 zwaarddragers verhuisd naar LFS, prachtige visjes, maar er is niet op te werken tegen de vervuiling die ze maken. Daarnaast werden ze flink dominant als het om voer ging en na het overlijden van ion (L201) en 2 Corydoras Sterbai :'( was voor mij de maat vol. Om de monsters te pakken te krijgen moest de bak zo goed als leeg van planten en hout, wat een werk! Alle algen (oef daar had ik veel van) verwijderd, planten gesnoeid en te erg vergane planten eruit gehaald. Wat nieuwe plantjes erin die hopelijk aanslaan.

Altijd even wennen van een dichtgegroeide overvolle bak, naar een kalere maar bak, maar wat een genot weer om te zien!
Ik merk aan de vissen ook dat ze het erg prettig vinden vooral de Diamantjes zijn weer meer aanwezig en aan het rondzwemmen, heel fijn!

Overzichtje
uugjpkoccy0ml.jpeg


Het schooltje Corydoras is weer aangevuld tot 12 en er is een nieuw vriendje bijgekomen in de vorm van Golden Nugget L081, luisterend naar de naar Dedsec (met dank aan mijn vriend). Prachtige vis! Ben er erg blij mee!
7e3czyk0th0jk.jpg


y02z2ae4xe0x6.jpg


Aanwezig beestje dat gelijk de hele bak grondig onderzocht heeft en al snel een mooi plekje voor zichzelf gevonden heeft
vy1e9ahajlrqb.jpg


Dag2: Mopperkont Makreel komt even kijkje nemen bij de nieuwe buurman
kq81a8cugzm12.jpg


Tetra's bij supermaanlicht :smitten:
p1pww643dsea1.jpg


Kleine gehandicapte Bertus met zijn gehavende staart
6w1p5zjl3wusq.jpg


Tot slot de domme mannelijke kreeft die zijn vrouwtjes heeft vermoord tijdens het paren:oops:
udj46pqbp5bzf.jpg
 
Ziet er goed uit zeg!
Die kreeft is wel een klein beetje dom :D
 
Goeiedag wat traag laden zeg...
Zelfs met retesnel Ziggo netwerk.

Maar het ziet er wel mooi uit als ik ze eenmaal zichtbaar heb.
 
Ziet er goed uit zeg!
Die kreeft is wel een klein beetje dom :D

Ja tis een enorme macho-kreeft, altijd in aanvalshouding als ik het waag om binnen 50cm van de bak te komen en hij haat foto's hahaha :foto:
 
Goeiedag wat traag laden zeg...
Zelfs met retesnel Ziggo netwerk.

Maar het ziet er wel mooi uit als ik ze eenmaal zichtbaar heb.

Jaja ik wist dat je erover zou beginnen.
Ben niet zo'n technisch wonder, dus echt geen idee wat ik eraan kan doen, sorry

Maar tnx he ;)
 
Lol.. T is goed heur.
 
Mooi Margreet,
Met Telfort laden de foto's direct :thumbs:
 
Leuke update! Laat me raden, Dedsec is vernoemd naar Watch Dogs 2 :)
 
Hahaha ja dat klopt Menno :D
 

Terug
Bovenaan