Inline heater maken met Eheim thermocontrol en bouwmarktonderdelen.


Mag in een pijp, als die geperrforeerd is. Is die dicht kan de warmte niet weg, en knalt door over verhitting.

Zijn hoezen voor.

Idd beschermingsbuizen zijn normaal voor een verwarmingselement ter bescherming maar blokkeren naruurlijk behoorlijk een flow langs je glas en het zou zelfs zo kunnen zijn dat het dan ook je thermostaat nadelig kan beinvloeden maar daar heeft niemand een probleem mee want het is een orgineel onderdeel....

Komt er een knutselaar die hem geforceert gaat koelen in een pvc buis staat de het forum op de kop echter zijn er zat filmpjes te vinden van anderen die het doen echter niet altijd even elegant en vaak nog lelijk afgewerkt ook nog eens.

De buis is rond, de afdichtingrubber is rond, de kunstof ring is rond en de overgangsrubber is rond. De pvc buis is ook rond dus niets is samendrukbaar in samenstelling. De kunstof ring met opdruk wordt echt niet kleiner of zal een deuk vertonen omdat er toevallig een overgangsrubber omheen zit. Als ik hem in een bankschroef zou zetten wordt het een ander verhaal.

Hou er ook rekening mee dat er fabrikanten zijn die het element in de filterpot verwerken en daar zit dus ook een afdichtring in.

Nogmaals, ik ben niet de eerste die dit doen maar mischien wel de laatste LOL!!

leuke discussie op dit draadje ik leer er veel van.
 
Zou zeggen , ga je gang. doe wat je wilt.

Het is van jou, dus... Doe wat je wilt, he.


 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kunstof ring met opdruk wordt echt niet kleiner of zal een deuk vertonen omdat er toevallig een overgangsrubber omheen zit.

LoL Ik begrijp waarom Marcel het opgaf...

Er zegt toch niemand dat die ring (met de eheim bedrukking) zal verkleinen, ingedeukt zal worden of op welke manier dan ook verandert door jouw overgangsrubber?? Waarom interpreteer je dat dan zo??
We proberen je te zeggen dat dat deel van de verwarmer niet noodzakelijk waterdicht is/hoeft te zijn bij normaal gebruik (onder water).
Maar dat jij er in je montage dus wel van uitgaat dat dit onderdeel sowieso waterdicht afgesloten is is...

Je reageert precies alsof er commentaar komt op jouw constructie .
Dus voor de vorm: Het is een mooi passende overgangsrubber. Mooie vondst en mooie constructie... :thumbs:
Maar hoe mooi en perfect je overgangsrubber ook afsluit: dit maakt het kunststofonderdeel van de heater (dus het origineel stuk, met de eheim bedrukking op :rolleyes:) niet meer of minder waterdicht.
Duidelijk?

Hou er ook rekening mee dat er fabrikanten zijn die het element in de filterpot verwerken en daar zit dus ook een afdichtring in.

Ja, en EDEN heeft er zelfs waar de regelknop van de verwarmer uit de pot steekt! Maar die Eden-staafverwarmers zijn er dan ook op voorzien. Jouw eheim verwarmer is niet specifiek ontwikkeld om zo gemonteerd te worden dus de vraag blijft in hoeverre het betreffende onderdeel water zal doorlaten of niet.

leuke discussie op dit draadje ik leer er veel van.

Nu nog leren begrijpend lezen. :D:D

Succes alleszins.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp het wel hoor, echter ik geef de verpakking voorrang.

Tuurlijk, alles kan kapot en er zijn genoeg scenarios te bedenken hoe iets kapot kan maar ik ga er voorlopig maar vanuit dat de afdichtrubber van Eheim voldoende funktioneert om hem onder water te zetten.
Ik kan de overgangsrubber ook lager zetten dan omsluit hij het glas onder de Eheim rubber dan heb je dubbelle zekerheid echter staat het streepje dan niet onder water.streepje moet in het water voor de garantie!

Voorlopig ga ik er vanuit dat bij 450L/h drukloos rondpompen de kans op kortsluiten nihil is. De stromingsbuis die er nu tegen aan zit te blazen heeft de heater nog geen krimp gegeven.

Ik ben nog uitvoerig aan het testen voor ik de knoop doorhak met de bouw!

DSC02383.JPG


DSC02384.JPG
 
Ik vraag me af, als je een heater in een pvc buis doe, en deze inline monteer, wordt dan je water net zo warm als wanneer je de heater in je aquarium hangt?
Ik kan me voorstellen dat door de stroming in een pvc buis er minder water verwarmt wordt en het dus langer duurt om je aquarium op temperatuur te krijgen.
 
Ik vraag me af, als je een heater in een pvc buis doe, en deze inline monteer, wordt dan je water net zo warm als wanneer je de heater in je aquarium hangt?
Ik kan me voorstellen dat door de stroming in een pvc buis er minder water verwarmt wordt en het dus langer duurt om je aquarium op temperatuur te krijgen.

Er stroomt toch geforceerd meer water langs de verwarmer, dus betere afgifte van warmte.
 
De afgifte van energie van het element aan de omgeving blijft hetzelfde alleen de spoeling van warmer water door de bak is veel beter dus overal dezelfde temperatuur. met de sproeibar wordt de warme over een heel breed gebied gemengd met behoorlijk snelheid dus wat een vertikale in een hoek geplaatste element dus minder kan en hierdoor kunnen er ook temperatuurverschillen optreden.

Bij mij wordt er dus 450liter per uur verwarmt dat is meer dan de 270L van de bak. Ik gebruik 2 filters dus de andere is niet verwarmd aan de uitgang zijde maar ze krijgen wel allebij dezelfde aanzuigkorf dus zijn ze even warm.
De andere filteruitgang kan ik nog gebruiken voor CO2 toevoegen ofzo.

Constructief lijkt hij erg veel op deze maar dan met een Y stuk ipv T om de thermostaat zo diep mogelijk in de stroming te zetten.


mvg, Erik
 
ok duidelijk, en wat de doorstroming als je de heater inline monteer?
gaat het debiet van je pomp er op achteruit?
 
Nee hoor, het oppervlak (binnendiameter buis)-(diameter element) is veel groter als de binnendiameter van de slang. Dit resulteert wel in een lagere stroming in je pvc buis maar de uitstroom is weer gelijk als de instroom.

lokaal nog een slangpilaar weten te scoren. de andere heb ik online besteld. Als die binnen is ga ik even bij de Praxis de andere onderdelen halen voor de onderzijde.

Ik besloot voor een schroefdeksel ipv dop ivm eventueel schoonmaken aan de binnenzijde. zoals je ziet is het hoogste punt boven de thermostaat dus geen lucht aan de binnenzijde wat in de video waarschijnlijk is...

Ik moet ook nog iets verzinnen om hem op te hangen aan de rand.

DSC02386.JPG


DSC02387.JPG


DSC02389.JPG
 
Nee hoor, het oppervlak (binnendiameter buis)-(diameter element) is veel groter als de binnendiameter van de slang. Dit resulteert wel in een lagere stroming in je pvc buis maar de uitstroom is weer gelijk als de instroom.

ok duidelijk


Ik moet ook nog iets verzinnen om hem op te hangen aan de rand.

Een buisklem met daaraan een zuignap een optie?
Zo heb ik bv. ook mijn hout met anubias in mijn aquarium hangen.
 
Ik heb in de ene bak een thermostaat loze titanium staaf. Met externe controller. En in de andere een 200 watt hydor. Met beide nog geen problemen.
De lfs gebruikt de hydor ook in de showbakken en heeft er nog nooit problemen meegehad.
Waarom sommige wel problemen hebben met de hydor geen idee.
 
Hoi Henton,
Ik zat ook al aan een buisklem met zuignap te denken echter in de koker waar hij in komt zit aan de binnenkant een spiegelcoating (mat grijs) en vrees dat een zuignap daar niet lang blijft zitten dus moet iets van een haak oid verzinnen icm buisklem. ik heb er wel de orginele zuignappen op gedrukt om even te testen echter denk ik dat een haak wat meer vertrouwen geeft.

@ Dirk,
Als ik hier op dit forum de posts lees over Hydor is de kwaliteit dubieus echter dat zijn oude posts en vaak worden de goede ervaringen zelden gedeeld dus krijg je snel een vertekend beeld. Echter wat ik wel lees is dat de Hydor inline niet zo snel een bak opwarmt als een conventionele heater wat een slecht rendement weergeeft. Mischien dat dit komt omdat de sensor en heater te dicht bij elkaar zitten en daardoor sneller uitschakeld?
Bij de LFS die Eheim en Hydor verkoopt vertelde de verkoper dat vroeger regelmatig de 300W versie defekt raakten en de 200W zelden. Sinds een paar jaar nog een enkel keer de 300W versie. Mijn ombouw vond hij wel een goed plan overigens.

De slangenpilaartjes zijn besteld en zullen binnenkort wel binnen komen. Ik probeer met koopavond bij een andere LFS een stukje transperante PVC buis te scoren kijken of ik een kijkglas erin kan bouwen voor het lampje. Op zich wel een uitdaging want een stukje uit eeen buis van 40 zagen en tegen het Y-stuk van 40mm lijmen past dus niet. De transparante buis van 40 buitendiameter moet 40 binnen worden...
 
Nog steeds op de slangpilaar aan het wachten maar toch nog even een klein beetje geknutseld:

lampje aan ;)

DSC02390.JPG


DSC02392.JPG


DSC02394.JPG


DSC02395.JPG
 
Bij de LFS die Eheim en Hydor verkoopt vertelde de verkoper dat vroeger regelmatig de 300W versie defekt raakten en de 200W zelden. Sinds een paar jaar nog een enkel keer de 300W versie.
Ja dat had ik ook begrepen dat de problemen zich in het verleden vooral bij de 300 watt voordeden.
 
Ik had de slangenpilaartje en wat verlopen tbv mijn filter begin vorige week besteld bij vijverexpress.nl. Had de pech dat enkele onderdelen niet op voorraad waren en de leverancier aan het balansen is. Planning is dat as woensdag de delen verzonden worden...
Beetje balen maar ik maakte meteen gebruik om de pvc onderdelen te verlijmen zodat ze goed uit konden harden en drogen. De lijm was zeken nog 5 dagen in de buis te ruiken door gebrek aan ventilatie denk ik.

Om de upgrade van 60L naar 270L nog beter te laten verlopen heb ik meteen bij de potfilter die ik enkele weken geleden indraaide (in een plastiek bak met snoeiplanten uit de 60L bak) Gastropex bijgevoegd in de hoop dat de nieuwe bak slakvrij kan worden. Het opstarten van de nieuwe bak heeft dus wat vertraging.

Nog wat fotos gemaakt van het bijna eindresultaat. Van een thermostaat kooi heb ik een afstandsring gemaakt om het element in het midden van de buis te houden. Die kan ik strak op de 1/2" moer klemmen en houdt mooi net aan de onderzijde van het element waar niet de windingen zitten de staaf in het midden. Daar zal hij waarschijnlijk dus niet gaan smelten mocht hij ooit droogvallen en de restwarmte niet kwijt kunnen.

De verwarming komt aan 1 potfilter en waarschijnlijk aan de andere een Eheim UV lamp. Ik kan die niet op de 16mm aansluiting van de korf zetten door de 12mm aansluiting dus al het water belichten gaat niet maar 50% dus.
Lijkt me toch verstandig dit te doen om het leidingwater toch wat sterieler te maken. Ik had de lege bak gevuld met leidingwater en een lichte stroming maar zag na enkele weken kleine beestjes zwemmen. In de kleine bak zie ik die niet dus neem aan dat de filter die er uit zou kunnen halen maar weet dat niet zeker dus de UV er op na een waterwissel lijkt me zinvol?
Ik neem aan dat het niet veel zin heeft de UV lamp aan de waterslang te leggen bij een waterwissel.

mvg, Erik

DSC02398.JPG


DSC02399.JPG


DSC02400.JPG


DSC02403.JPG
 
Werkt naar behoren! geen lekkages dus.

Temperatuur afstellen gaat even niet ivm te weinig liters daar reageert de eheim te traag voor. uitgaande temperatuur is ongeveer 1 grd.

DSC02410.JPG


DSC02411.JPG
 
Hoi Ben!

Dank je wel! :D
Gisteravond de bak vol laten lopen (nieuwe thermostaatkraan in de badkamer 5 meter verderop dus mooi op 22C afgesteld) en de testopstelling erin gezet om te kijken of de fluctuaties in de emmer door de te kleine volume komen en dat was dus correct. Ik dacht eerst dat dit kwam door de 40mm buis waar maar een beperkt volume aan water in zit echter dat heeft niets te maken met de doorvoer van 450L/h waar het vermogen aan afgegeven wordt. Een 50mm buis geeft dus geen winst als de stroming niet verhoogd wordt.

Hij heeft nu een nacht in de bak staan draaien en het verbaasd me hoe lang het duurt om naar de 24C te komen. Ik heb er nog een stromingspompje van 4W bijgezet dus heb ik nu totaal 8W pompvermogen wat gelijk is aan de 2x4W potfilters die eronder komen dus wordt de warmte beter gemengd nu.

Wat me eigenlijk zwaar tegenvalt van de 300W Eheim is het ingaand vermogen: 190W minus 8W pompvermogen is niet waar je voor betaalt...
Een troost is wel dat de bak 92W zou moeten hebben voor 270L/18-24C dus de thermostaat schakelt minder vaak aan-uit is goed voor de levensduur. Het lange element wordt dus ook minder heet als een kort element en heeft meer oppervlak voor warmteafgifte.Is dus niet verkeerd maar ben nu wel blij dat hij uit het zicht kan straks.

DSC02413.JPG


DSC02414.JPG
 
Moet er wel bij zeggen dat hij nu wel stabiel schakelt en heb hem strak op 24C kunnen instellen.
 
Het verwarmen zal denk ik lang duren omdat het water er best snel langs stroomt, en dus weinig tijd heeft om warm te worden.

Met snel stromend water ben je eigenlijk de heater continu aan het koelen.
 
De heater moet ook snel gekoeld worden omdat er maar een dunne waterkolom omheen zit (ca 7mm) en dan is de thermostaat stabieler. Bij het verwarmen van het water wil je dat de energie (Wh) aan een ander medium wordt doorgegeven dus het volume is niet relevant. Als je bv 100Wh in 1L water stopt of 2L water is hetzelfde alleen de temperatuurverschil is de helft minder. Als de stroming verdubbel wordt halveert de temperatuuropbouw dus ook en als er 270L ipv 10L verwarmd wordt gaat de temperatuuropbouw nog rustiger.

Met snel stromend water door de buis heen kom je dus dichter bij de temperatuur van de bak dus meet de thermostaat een waarde die iets hoger is als de watertemp in de bak en is de hysterie van +- 0,5C van de thermostaat groter dan de warmte die het element toebrengt en is de temp te regelen.

De hoge snelheid in de buis wordt dus ook verlaagd in de sproeibuis waar het warmere gemengd wordt met de bak naar een zwembare stroming ;)
 
De heater moet ook snel gekoeld worden omdat er maar een dunne waterkolom omheen zit (ca 7mm) en dan is de thermostaat stabieler

Dat is dan wel weer zo ja, anders zou die continu uitschakelen omdat het te warm wordt in die buis.
 
Dit item heeft mijn belangstelling, hopelijk blijf je de ervaringen delen! Mooi project!
 
Ben nog even druk bezig met de Eheim te calibreren. In de emmer had hij de neiging om te laat te reageren (bimetaal kon de heater niet bijhouden) en nu lijkt het nog wat fijn tuning om hem in 24-24,5C te krijgen ipv 23,5 nu.
Twijfel ook een beetje of de 24C echt relevant is aangezien Eheim ook een voor ingestelde heeft van 25C. Als hij op 23,5-24C zit is ook goed maar probeer eerst rond de 24C te blijven.
Een graadje lager scheelt ook weer in het verbruik... Bij een kamertemperatuur van 17C geeft de energiemeter nu 13uur,1.35kWh aan en 0,30 euro

Berekeningen gaven aan dat ca 92W nodig is om hem op temperatuur te houden bij 6C temp verschil (92/6=15,3W per graad) dat is ca 50% van 190W vermogen dus zou het element 12uur per dag moeten verwarmen.
1.35kWh/13h=0.1038kW=104W gemiddeld verbruik per uur.
24C-17C is immers 7C verschil wat 7Cx15,3W/C=107W
Dus de berekeningen kloppen redelijk goed met de praktijk voorlopig. Echter houdt hier rekening mee dat de 2x4W pompvermogen ook bij de energiemeter in zit dus zit ik op 96W verwarmingsvermogen. Mischien dat hier de inline heater het gunstiger rendement geeft: 96W/107Wx100%=90% dus 10% minder verbruik(!!!)


Verbruik wordt dan voor heater+2x4W pompen: 0,104kWx24hx0,22euro=0.55euro per dag, (17 euro voor 31 dagen, 201euro voor 365 dagen). Dat is dan maximaal als het in de zomer ook17C is LOL!!

1C kost dus 29,50euro per jaar= 2,45euro per maand in het ongunstigste scenario bij 270liter en 8mm dik glas.
Het omslagpunt voor een acryl bak zou best wel eens interessant kunnen zijn maar later mischien ook wel eens een slimme boiler oid.

Voorlopig zijn de verbruikskosten dus goed te beheersen/acceptabel maar snap wel degelijk dat er mensen zijn die een koudwater bak verkiezen. Heb toch best even moeten nadenken op het formaat van de bak en hoeveel kosten ik er in wil steken. voor een nog groter formaat zou ik persoonijk naar koudwater over gaan. Zou nu ook nog een overweging kunnen zijn maar ik ruil liever geen huisdieren in.

Ik zal na een week de berekening herhalen voor een beter gemiddelde. Ook meteen de pompen van de energiemeter afhalen dus enkel de heater er op.
 
Raar. Je koopt 300 watt. En het is nog niet eens een 200 watt.

Is deze niet al defect?
 
Even wat verder gerekend in het verbruik per jaar bij een woonkamer temp van 17C en bak 24C dus een maximale verschil van 7C (bakC-kamerC). In de warmere maanden is dit dus minder. in de koudere maanden dus nooit meer dan 7C verschil in de woonkamer.

jan: 7Cx2,45euro/maand/C= 17,15 euro
feb 7C= 17,15euro
mrt 7C= 17,15euro
apr 7C= 17,15euro
mei (24-18)=6C= 14,7 euro
jun (24-21)=3C= 7,35euro
jul (24-23)= 1C= 2,45 euro
aug (24-23)= 1C= 2,45 euro
sep (24-20)=4C= 9,8euro
okt 7C= 17,15euro
nov 7C= 17,15euro
dec 7C= 17,15euro

Voor een jaar 156,80euro resp 13euro per maand of 12 euro per 4 weken (ligt er een beetje aan wat voor verloning je hebt ;) ), . let op dat dit voor een 270L bak is met 8mm glas, 17Ckamer en 24Cbak. Dit is een persoonlijke berekening welke anders kan zijn voor andere aquarianen. Omreken naar acryl is iets om later eens in te verdiepen.

mvg, Erik

temp 2018.png
 
Laatst bewerkt:
Hoi Marcel,

Ik snap het idd ook niet helemaal waarom er maar 190W uit komt. Is in ieder geval niet echt nadelig, eerder een voordeel mbt levensduur dus maak ik er maar geen probleem van.
Naar de dealer rijden Oss-Nijmegen-Oss geeft ook geen winst eerder kosten.

grtz!
 
Oei!! Even de fotos op de 1e pagina bekeken is een 200W heater ipv 300W.
Ik was naar de LFS gegaan met het plan voor een 300W versie maar twijfelde erg mbt het frequente aan-uit schakelen omdat de berekeningen maar 92W verbruik gaven voor mijn bak bij 6C verschil dus heb ik uiteindelijk een 200W gekozen.
Een 150W was ook een serieuze optie maar ik was er niet zeker van of 18C kamertemperatuur echt wel nodig is voor mij persoonlijk. 17C gaat goed mischien later 16C vandaar de keus voor 200W om de 24C in de bak te kunnen waarborgen en een lage frequentie van schakelen itt 300W versie. voor het gemiddeld verbuik maakt dit denk ik weinig uit muv een iets groter heater oppervlak.

Blijkt dus in de praktijk dat mijn heater voor 50% aan staat bij een 150W versie 75%meer en bij een 100W element dus bijna 100% als je het weer niet meerekent.

De berekeningen kloppen dus wel dat je een 300L bak met een 100W element kan verwarmen echter het verbruik is gelijk aan een grotere element maar dan zonder reserves in geval van waterwissels oid.
 
Laatst bewerkt:
Maar jij hebt een kamertamp van 17 graden? brrr.
 
Een voorlopige conclusie is dus dat een inline heater bij mij 10% minder verbruik geeft in theorie versus praktijk.
 
Maar jij hebt een kamertamp van 17 graden? brrr.

Hehe, meet net mijn hand met infrarood en die is 34C. Ik ben van nature wat warmer als een ander maar heb ook een trui aan als het wat frisser is. De kachel opschroeven en in de winter een shirt dragen is kolder.
 
Ben nog even druk bezig met de Eheim te calibreren. In de emmer had hij de neiging om te laat te reageren (bimetaal kon de heater niet bijhouden) en nu lijkt het nog wat fijn tuning om hem in 24-24,5C te krijgen ipv 23,5 nu.
Twijfel ook een beetje of de 24C echt relevant is aangezien Eheim ook een voor ingestelde heeft van 25C. Als hij op 23,5-24C zit is ook goed maar probeer eerst rond de 24C te blijven.
Een graadje lager scheelt ook weer in het verbruik... Bij een kamertemperatuur van 17C geeft de energiemeter nu 13uur,1.35kWh aan en 0,30 euro

Berekeningen gaven aan dat ca 92W nodig is om hem op temperatuur te houden bij 6C temp verschil (92/6=15,3W per graad) dat is ca 50% van 190W vermogen dus zou het element 12uur per dag moeten verwarmen.
1.35kWh/13h=0.1038kW=104W gemiddeld verbruik per uur.
24C-17C is immers 7C verschil wat 7Cx15,3W/C=107W
Dus de berekeningen kloppen redelijk goed met de praktijk voorlopig. Echter houdt hier rekening mee dat de 2x4W pompvermogen ook bij de energiemeter in zit dus zit ik op 96W verwarmingsvermogen. Mischien dat hier de inline heater het gunstiger rendement geeft: 96W/107Wx100%=90% dus 10% minder verbruik(!!!)


Verbruik wordt dan voor heater+2x4W pompen: 0,104kWx24hx0,22euro=0.55euro per dag, (17 euro voor 31 dagen, 201euro voor 365 dagen). Dat is dan maximaal als het in de zomer ook17C is LOL!!

1C kost dus 29,50euro per jaar= 2,45euro per maand in het ongunstigste scenario bij 270liter en 8mm dik glas.
Het omslagpunt voor een acryl bak zou best wel eens interessant kunnen zijn maar later mischien ook wel eens een slimme boiler oid.

Voorlopig zijn de verbruikskosten dus goed te beheersen/acceptabel maar snap wel degelijk dat er mensen zijn die een koudwater bak verkiezen. Heb toch best even moeten nadenken op het formaat van de bak en hoeveel kosten ik er in wil steken. voor een nog groter formaat zou ik persoonijk naar koudwater over gaan. Zou nu ook nog een overweging kunnen zijn maar ik ruil liever geen huisdieren in.

Ik zal na een week de berekening herhalen voor een beter gemiddelde. Ook meteen de pompen van de energiemeter afhalen dus enkel de heater er op.
Hebben die dingen ook niet een bepaalde nauwkeurigheid tolerantie, zoals je bijna bij alle element ziet. Bij de bouw van mijn aquariumcomputer viel me dit ook al op tijdens het programmeren van het apparaat.
 
ja zit idd 0,5C hysterie in.

De bak draait nu een tijdje en heb de energie meter nog eens gereset.

DSC02441.JPG


DSC02444.JPG
 
(25,59x1000) / (9x24 +10)=113W continu verbruik. Is voor 270L best netjes want dit is inclusief 2x4W JBL401 en 2x4W stromingspompjes en ledbalk120cm kom ik op 97W voor de verwarming uit en 92W berekend op 6C temperatuur verschil echter is mijn woonkamer 17C dus 7 graden verschil.


Dat is dan 217,77 op jaarbasis, 18 euro per maand.

quote:
1C kost dus 29,50euro per jaar= 2,45euro per maand in het ongunstigste scenario bij 270liter en 8mm dik glas.

dus 7c is 206,5euro per jaar maar met het weer mee verrekend word dat :156,80 per jaar dus is de correctiefaktor 156,80/206,5=0,76 (!!)

Mijn werkelijk verbruik is 165euro/jaar of 13,78euro/maand
best netjes vind ik ;)
 

Terug
Bovenaan