Erikdebrabander
Well-known member
- Lid geworden
- 3 maart 2018
- Leeftijd
- 51
Mag in een pijp, als die geperrforeerd is. Is die dicht kan de warmte niet weg, en knalt door over verhitting.
Zijn hoezen voor.
Idd beschermingsbuizen zijn normaal voor een verwarmingselement ter bescherming maar blokkeren naruurlijk behoorlijk een flow langs je glas en het zou zelfs zo kunnen zijn dat het dan ook je thermostaat nadelig kan beinvloeden maar daar heeft niemand een probleem mee want het is een orgineel onderdeel....
Komt er een knutselaar die hem geforceert gaat koelen in een pvc buis staat de het forum op de kop echter zijn er zat filmpjes te vinden van anderen die het doen echter niet altijd even elegant en vaak nog lelijk afgewerkt ook nog eens.
De buis is rond, de afdichtingrubber is rond, de kunstof ring is rond en de overgangsrubber is rond. De pvc buis is ook rond dus niets is samendrukbaar in samenstelling. De kunstof ring met opdruk wordt echt niet kleiner of zal een deuk vertonen omdat er toevallig een overgangsrubber omheen zit. Als ik hem in een bankschroef zou zetten wordt het een ander verhaal.
Hou er ook rekening mee dat er fabrikanten zijn die het element in de filterpot verwerken en daar zit dus ook een afdichtring in.
Nogmaals, ik ben niet de eerste die dit doen maar mischien wel de laatste LOL!!
leuke discussie op dit draadje ik leer er veel van.