Voor mij was dit het vijfde jaar achter elkaar dat ik naar de beurs ben geweest en het lijkt wel of ik er ieder jaar meer naar uit kijk dan het jaar ervoor
😀
De vis-in-de-zak discussie? Ik kan me helemaal vinden in de woorden van o.a.
@Jos Hut
Deze vissen hebben minder stress dan hun soortgenoten die minimaal 20 keer per dag op een beurs als deze het dreigende schepnet voorbij zien komen. De stress die dat meebrengt zijn ze nog niet kwijt of de volgende schep wordt al gedaan. In de zakken zitten ze klein, maar ook dat is beter dan te ruime zakken. Je kunt beter opgesloten zitten in kleine zakken en je buren kunnen zien, dan in een grote plons water heen en weer schieten van de stress en niet weten waar je beschutting kunt vinden.
Afgelopen zondag was ik samen met Dirk en zijn dochter (13) en mijn vader geweest. We waren er van 10 tot 16 uur en ons geen moment verveeld.
Eerst de zeewaterhal, waar we kennis hebben gemaakt met een forumlid,
@RoelHG die zijn eigen bedrijfje is gestart en daar ook met een stand stond.
We hebben ook een heel leuk gesprek gehad met iemand van de zeewatervereniging. Het ging over een bepaalde maanstand waarbij bepaalde vissen zichzelf voortplanten.
Als ontbijt kregen we gratis popcorn, Dirk vroeg aan Elize is het zoute of zoete popcorn?
Tja, dacht ik bij mezelf, we staan op de zeewaterafdeling en jij gaat vragen of het zoute of zoete is?
Maar Dirk houd niet van zout, dus ik zei, wellicht hebben ze in de andere hal zoete popcorn
Daarna zijn we gaan buurten bij de stand van het aquaforum. Super leuk om alle bekende gezichten weer te zien en ook nieuwe gezichten te leren kennen! Het voelt als één grote familie en dat is zo welkom en warm en leuk dat ik daar ieder jaar heel veel plezier aan beleef.
Na deze tussenstop gingen we de zoetwaterhal in op de begane grond. Hier vond mijn vader twee hele mooie grote stukken hout voor een hele lage prijs. Er waren ook veel goedkope plantaanbiedingen. Heb zelf voor het eerst drie kleine bucelandra plantjes of zo meegenomen. Alleen nog even kijken in welk bakje ik ze het beste kan zetten qua waterwaarden en licht.
Verder staan er beneden vooral veel grote bedrijven die daar staan om hun naam te promoten. Het is alleen jammer dat deze bedrijven enorm veel ruimte huren en in verhouding maar heel weinig spullen aanbieden. Het was wel mooi om al die dure grote bakken te zien die een techniek hebben, waar je enkel nog je telefoon voor nodig hebt om het aan te sturen. Echt bizar al die ontwikkelingen op techniek. Ik vind die ene Co2 installatie die Dirk heeft al een technisch hoogstandje
😀
Het werd tijd voor een broodje en wat te drinken en daarna gingen we naar de bovenverdieping. Nou, daar was het zo tropisch warm dat ik net zo goed enkel mijn bikini aan had kunnen doen

Gelukkig hadden we genoeg drinken bij ons en kon mijn rolstoel alle truien voor ons dragen. We hebben eerst aan de buitenkant langs alle tafels gelopen. Zo deden we dat vorig jaar ook. Daarna lekker een bakje koffie/chocola gedronken in het restaurantje. Ook nog gezellfig gekletst met
@Seabait over garnalen, oude brommers, ach je kent het wel...... En toen hetzelfde rondje nog een keer maar dan binnenlangs. Of nee, er was nog een nieuwe uitstulping met wat stands dit jaar. Daar zijn we ook wezen kijken.
Ik heb nog met
@stanovic gekletst, die onwijs mooie visjes bij zijn stand had. Ik heb wat spulletjes bij Mark van onlineaquariumspullen gekocht en weer bijgekletst . Verder nog een fijne pincet en co2 vloeistof test gekocht. En we hebben onze ogen weer uitgekeken bij de leuke gifkikkertjes die niet giftig zijn
😀
Aan het einde van de ronde hadden we zo'n beetje alles wat er op ons verlanglijstje stond behalve één ding....
Nieuwe GARNALEN!!! Dirk zag mooie blauwe tijgergarnalen met oranje oogjes, dus die hebben we meegenomen. Ik had mijn zinnen gezet op zwarte galaxy garnalen, maar dat was niet echt gelukt. Ik vond ze of te duur of de kwaliteit ervan niet goed. Soms moest je er ook minimaal 10 kopen, die waren niet heel duur, maar dan had je zelf geen keuze. Die garnalen waren al per tien in bakjes verdeeld en dan moest je een bakje uitzoeken. Dat wilde ik dus niet.
Ik wist zeker dat het garnalenparadijs ook op de beurs moest staan, maar die had ik op de ene of andere manier gemist. Bleek die op de begane grond te zitten. Dus dat was onze laatste halte van de dag. En ja hoor, hij had echt prachtige Galaxy's zitten. De skeletons (high grade) waren me wel te duur, maar mijn vader besloot dat ik nog een verlaat verjaardags cadeau te goed had. En zo gingen we naar huis met de tassen vol spulletjes, 10 blauwe tijgergarnalen en 5 zwarte galaxy garnalen.
Zei ik dat dat de laatste halte was??? Nee, uiteraard zijn we nog even gedag wezen zeggen bij het forum. Ik wilde nog vragen aan
@TonHageraats of ik kon helpen met afbreken, maar dat werd al gedaan door een hele donkere heftige energie waarvan de wanden gingen trillen.... Stefan
@stefanC , zijn vrouw, dochter en ik keken elkaar met angst in de ogen aan.
Wat is dat toch met mij en die stand.....
😀
Het enige wat ik kon bedenken, was snel weg, voordat Ton en Lex
@Crash zouden terugkomen
😀
Mensen, super bedankt voor weer een geslaagde beursdag!
Ook aan alle vrijwilligers van het vivariumteam!
@ThijsJJ