1.20 M ZuidAmerika van Maapje


Ik bedoelde of je wekelijks nieuwe botanicals kookt en toevoegt, want dan verbruik je best veel botanicals. Het blijft toch lastig om een aquarium op een natuurlijke manier te kleuren.
Ja ik voeg bij wekelijkse verversing zoveel nieuw toe als nodig is (vervangen vergaande bladeren en kleur). Maar inderdaad nu met deze grote bak erbij zal dat dan wel hard gaan. Rooibos thee zoals Andre tipt ga ik eens proberen.
 
Laatst zag ik bij een lid (ben even kwijt wie) mooie kleur door het hout, driftwood denk ik. Al gaat dat na verloop van tijd ook over.
 
Evening vibes :smitten:

IMG_6204.jpeg
 
Nog steeds erg mooi.

Mag ik vragen waar je die afdekplaat besteld hebt?
Sorry late reactie (kerstdrukte). Besteld bij https://kunststofplatenshop.nl/
polycarbonaat en dan 5 mm dik, maar volgende keer zou ik ze voor zo’n grootte nog iets dikker doen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor!
Waarmee fotografeer je?
 
Welke drijfplant zie ik op de foto?

Mvg ronald
 
Mooi hoor!
Waarmee fotografeer je?
Deze heeft mijn man gemaakt met spiegelreflex, maar al een oudje hoor niks fancy, maar heel leuk voor net wat meer dan met de iPhone.
 
Welke drijfplant zie ik op de foto?

Mvg ronald
Niet echt een drijfplant al kan ie zich dus wel zo gedragen, Braziliaanse klimop.
 
Vandaag bij Utaka geweest voor de laatste ‘stap’ in visbestand.. Goed geadviseerd en voelde voor mij duidelijk en vertrouwd genoeg voor de aanschaf.
Sneak Peek :foto: hopelijk snel betere foto’s maar nu eerst even wennen
IMG_6349.jpeg

IMG_6336.jpeg
 
Bij Utaka nemen ze de tijd voor hun klanten. Ik kom er graag.
 
Bij Utaka nemen ze de tijd voor hun klanten. Ik kom er graag.
Zeker wel, maar ik mis wel het gezellige persoonlijke zoals ik bijv ervaar in Oosterhout.. maar goed speciaal naar Utaka gereden omdat ze veel (bijzondere) soorten hebben, en dat stelde niet teleur. De sleutelgatcichliden op de foto zijn geen gewone sleutels maar de ‘Kourou’ variant.. worden zoals op bijgevoegd plaatje maar moeten nog op kleur komen uiteraard.
Ik moet wel heel erg wennen aan hun grootte, vond het spannend om ze te kopen maar het stelt niet teleur in de bak kwa grootte.. en volgens Utaka was dit een uitstekende combi met de altispinosus, die echt super mooi zijn, zelden zulke mooie in een winkel gezien.
Ben wel benieuwd of ik de L262 ga zien binnenkort:DD
 

Bijlagen

  • IMG_0063.jpeg
    IMG_0063.jpeg
    481.5 KB · Weergaven: 42
Vandaag bij Utaka geweest voor de laatste ‘stap’ in visbestand.. Goed geadviseerd en voelde voor mij duidelijk en vertrouwd genoeg voor de aanschaf.
Sneak Peek :foto: hopelijk snel betere foto’s maar nu eerst even wennen
Bekijk bijlage 371015

Genoeg met die sneak peek...wat heb je allemaal gehaald? 😁
Heel mooi zo te zien op de foto's!
 
Genoeg met die sneak peek...wat heb je allemaal gehaald? 😁
Heel mooi zo te zien op de foto's!
Haha, sneak peek was misschien wat slecht verwoord, alles wat je daarop ziet is het :DD
2 x mikrogeophagus altispinosus
2 x cleithracara maronii ‘Kourou’
1 x L262

nog wat (slechte) foto’s dan :LOL:
IMG_6423.jpeg
IMG_6428.jpeg
IMG_6368.jpeg
 
Haha, sneak peek was misschien wat slecht verwoord, alles wat je daarop ziet is het :DD
2 x mikrogeophagus altispinosus
2 x cleithracara maronii ‘Kourou’
1 x L262

nog wat (slechte) foto’s dan :LOL:
Bekijk bijlage 371025Bekijk bijlage 371026Bekijk bijlage 371027

haha helaas ben ik nog niet zo vergevorderd dat ik alles herken van de foto's :LOL:
Maar heel mooi! Is je bak compleet nu of staat er nog wat op je lijstje?
 
haha helaas ben ik nog niet zo vergevorderd dat ik alles herken van de foto's :LOL:
Maar heel mooi! Is je bak compleet nu of staat er nog wat op je lijstje?
Nee dat snap ik, en moet allemaal nog lekker doorkleuren. Ik denk dat t nu wel vol is 😇 ik vind de sleutels echt groot haha dus ik wil echt niet dat er te weinig ruimte overblijft
 
Mooie vissen maar klopt het de Maroni beide mannen zijn?
 
Mooie vissen maar klopt het de Maroni beide mannen zijn?
Ik hoop het niet, ze is heel lang bezig geweest om voor zowel de sleutels als de altispinosus een koppel te vangen.. mja blijft moeilijk zeker als ze nog niet volledig uitgegroeid zijn..
 
Nee dat klopt maar ik vindt bij beide de rugvin erg lang maar dat kan vertekenen. Dan zou je van beide eens een close up moeten plaatsen.
Ik heb ze destijds ook gehad maar kreeg enkel mannen dus heb ze op den duur weggedaan.
 
Nee dat klopt maar ik vindt bij beide de rugvin erg lang maar dat kan vertekenen. Dan zou je van beide eens een close up moeten plaatsen.
Ik heb ze destijds ook gehad maar kreeg enkel mannen dus heb ze op den duur weggedaan.
Ze zijn nog wat cameraschuw hihi, dus zal later met foto’s komen, maar als ik zo kijk zie ik wel verschil in de rugvinnen.

iemand nog tips welk droogvoer het beste geaccepteerd wordt bij sleutels? Zal ze ook wel veel diepvries gaan geven, maar wissel graag af.
 
Zeker wel, maar ik mis wel het gezellige persoonlijke zoals ik bijv ervaar in Oosterhout.. maar goed speciaal naar Utaka gereden omdat ze veel (bijzondere) soorten hebben, en dat stelde niet teleur. De sleutelgatcichliden op de foto zijn geen gewone sleutels maar de ‘Kourou’ variant.. worden zoals op bijgevoegd plaatje maar moeten nog op kleur komen uiteraard.
Ik moet wel heel erg wennen aan hun grootte, vond het spannend om ze te kopen maar het stelt niet teleur in de bak kwa grootte.. en volgens Utaka was dit een uitstekende combi met de altispinosus, die echt super mooi zijn, zelden zulke mooie in een winkel gezien.
Ben wel benieuwd of ik de L262 ga zien binnenkort:DD
Ik ben nog nooit in Oosterhout geweest (Aquariumgek?). Ik heb nu anderhalf jaar aquaria, vrijwel alles bij Utaka gehaald. Ik kom er elke week om levend voer te halen en vaak ga ik er nog wel een keer heen om mijn tijd te doden 😉. Als je daar regelmatig over de vloer komt dan wordt het ook gezellig en persoonlijk. Althans bij mij is dat het geval. Soms hele gesprekken, en dan niet over vissen.
 
Ik ben nog nooit in Oosterhout geweest (Aquariumgek?). Ik heb nu anderhalf jaar aquaria, vrijwel alles bij Utaka gehaald. Ik kom er elke week om levend voer te halen en vaak ga ik er nog wel een keer heen om mijn tijd te doden 😉. Als je daar regelmatig over de vloer komt dan wordt het ook gezellig en persoonlijk. Althans bij mij is dat het geval. Soms hele gesprekken, en dan niet over vissen.
Ja dat is ook logisch inderdaad. Klopt aquariumgek.. Maar die kende mij ook nog niet en toch meteen die Brabantse gezelligheid hè :DD utaka is voor mij ook wat ver voor regelmatig (uur rijden) maar zeker een mooie zaak voor het specialere.
 
Nee dat klopt maar ik vindt bij beide de rugvin erg lang maar dat kan vertekenen. Dan zou je van beide eens een close up moeten plaatsen.
Ik heb ze destijds ook gehad maar kreeg enkel mannen dus heb ze op den duur weggedaan.
Misschien iets duidelijker te zien zo, sorry voor de reflecties
tweede foto man, derde vrouw, eerste allebei
 

Bijlagen

  • IMG_6454.jpeg
    IMG_6454.jpeg
    2.7 MB · Weergaven: 50
  • IMG_6451.jpeg
    IMG_6451.jpeg
    3.2 MB · Weergaven: 51
  • IMG_6449.jpeg
    IMG_6449.jpeg
    3.2 MB · Weergaven: 52
Ja nu zie ik wel verschil met deze foto s hoor.
Het zijn mooie vissen.
 
Mooie inrichting @Maapje
Voor je dekruiten zou je een strookje aan de voorkant als handgreep erop kunnen plakken die rust dan op je voorruit en kan je eventueel 1 cm voorbij de vooruit laten steken zodat je dekruit snel eraf te nemen is.
 
Mooie inrichting @Maapje
Voor je dekruiten zou je een strookje aan de voorkant als handgreep erop kunnen plakken die rust dan op je voorruit en kan je eventueel 1 cm voorbij de vooruit laten steken zodat je dekruit snel eraf te nemen is.
Dankjewel.
De platen zijn makkelijk eraf te halen. ontworpen met een gat in het midden om ze goed vast te kunnen pakken.
 
Begin de sleutels steeds leuker te vinden (en/of te wennen aan hun grootte 😅)
Jullie kennen het vast al, maar ik kan het niet laten filmpjes te laten zien van hun gedrag.. ik ben alleen dat kleine spul gewend dus vind ze erg leuk. Ze kunnen nog wel erg schrikken van beweging voor het aquarium..maar zal nog even wennen zijn. Ook eten zijn nog erg kieskeurig in.. denk eraan fluval bug bites te kopen, of heeft iemand tips kwa voer??


power woman


voetballuhh:DD
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi. Mijn schaakbordjes draaien bladafval om, om te kijken of er eten onder ligt, maar dit is next level.
 
Begin de sleutels steeds leuker te vinden (en/of te wennen aan hun grootte 😅)
Jullie kennen het vast al, maar ik kan het niet laten filmpjes te laten zien van hun gedrag.. ik ben alleen dat kleine spul gewend dus vind ze erg leuk. Ze kunnen nog wel erg schrikken van beweging voor het aquarium..maar zal nog even wennen zijn. Ook eten zijn nog erg kieskeurig in.. denk eraan fluval bug bites te kopen, of heeft iemand tips kwa voer??

Bekijk bijlage 371123
power woman

Bekijk bijlage 371125
voetballuhh:DD

Haha die tak lag duidelijk niet op de goede plek!
Wat betreft voer, gewoon veel uitproberen. Fluval lusten ze hier graag, hikari ook. Het ene huismerk van VKC wordt ook graag gegeten, de ander wordt laten liggen.
Weet niet in hoeverre sleutels omni/carnivoor zijn, maar garnaal en mossel wordt hier verorberd 😊
 
Haha die tak lag duidelijk niet op de goede plek!
Wat betreft voer, gewoon veel uitproberen. Fluval lusten ze hier graag, hikari ook. Het ene huismerk van VKC wordt ook graag gegeten, de ander wordt laten liggen.
Weet niet in hoeverre sleutels omni/carnivoor zijn, maar garnaal en mossel wordt hier verorberd 😊
Dankje voor je reactie, ik ga de fluval bestellen, toch handig als ze droogvoer goed eten met vakanties etc. Vandaag diepvries rode muggenlarven, nou die gingen er natuurlijk wel in, maar welke vis eet dat nu niet :DD Mossel en garnaal bedoel je dan uit de supermarkt diepvries? Of wel speciaal voor aquarium?

En ben blij te zien dat de L262 nog leeft, zag m opeens zitten, leuk zoekplaatje :p hoop dat ie wat te eten vind. Zag een leuk idee met eiwit en droogvoer op een steen, van Aquainfo, ga ik eens proberen.
 

Bijlagen

  • IMG_6466.jpeg
    IMG_6466.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 30

Terug
Bovenaan