160x50x55 van RichD1011


lekker bezig Richard
mooi zij poster ook allen jammer dat ie wat te klein is:D:D (foto 1)
 
Mooie posters van vrouwelijk schoon heb je daar bij het aquarium hangen , die moeten zeker het aquarium in het oog houden en melden bij de eigenaar lol.
 
lekker bezig Richard
mooi zij poster ook allen jammer dat ie wat te klein is:D:D (foto 1)
Mooie posters van vrouwelijk schoon heb je daar bij het aquarium hangen , die moeten zeker het aquarium in het oog houden en melden bij de eigenaar lol.

Het was een kale muur en ik zocht een beetje versiering, nou niks beters dan mooie vrouwen toch :D
 
Week 3 van de bouw.

Heel eind opgeschoten van de week gelukkig.

20170827_194906.jpg
20170827_194925.jpg
20170827_194945.jpg

Ombouw meubel is (zo goed als) af.
Steigerhout met een Graywash beits erover. verder nog zwarte scharnieren en handvaten erop.

20170826_132453.jpg

Begonnen met het frame van de kap.

20170826_135910.jpg
20170826_135944.jpg

Stukje van het frame uitgefreesd zodat deze een stukje over de kunststof strip heenvalt.

20170826_155316.jpg

Dit zodat de steigerhouten omlijsting mooi om de rand van het aquarium valt met iets speling ertussen (ipv direct erop).
Het idee is dat het een demontabele kap is, het is even de vraag of ik geen last van condenslekken ga krijgen.
Zoja dan word de kap vast gekit aan de bak.

20170826_184733.jpg
20170826_184737.jpg

Meteen even een extra balkje erin waar de verlichting op komt te rusten, precies in het midden zitten aan weerszijde 2 spijkers om de lamp in te plaatsen, bij onderhoud kan ik deze eruit tillen en een stukje naar voor of achter leggen.

20170826_191750.jpg

Daarna meteen de filter in-/uitlaten uitgezaagd en in de beits gezet, tevens een 1e laag jachtlak aan de binnenkant aangebracht. de aankomende dagen zal daar telkens nog een laag overheen komen :)
Op de kap komen nog kunststof profieltjes waar de dekplaten op komen te liggen, voor zover dat er nu naar uit ziet worden dit zwarte alupanel/dibond platen. maar eerst even alles afmaken zodat ik ze precies op maat kan bestellen.
Aankomende week hoop ik de kap in zijn totaliteit te kunnen plaatsen iig

Wat er verder nog op de planning staat:

- Achterwand erin
- Onderplaten en grindfolie erin (deze moet ik nog halen btw)
- PVC leidingen leggen voor de filters.

afijn vanaf volgend weekend gaat er iemand t huis uit hier, dus het is even de vraag wanneer ik de tijd hiervoor ga hebben :)

vragen/tips/tops/aanmerking hoor ik graag.
 
Gaat heel rap ineens ja.

Gister en vandaag begonnen met de onderplaten en achterwanden.

20170828_231526.jpg

Begonnen met een onderplaat van Styrodur aan te leggen.
Wel even vast gekit uiteraard anders komen ze met het vullen net zo hard weer omhoog :D

20170829_195055.jpg
IMG-20170829-WA0007.jpg

Daaroverheen zit grindfolie, wat is dat spul duur zeg :stars:
Dit zit er puur zodat ik de groene platen niet te zien krijg als ze gaan graven.

IMG-20170829-WA0008.jpg

Tevens de achterwanden erin gekit.

20170827_185209(0).jpg
'
Plan is om morgen het PVC gebeuren in elkaar te flansen, ik heb mezelf daarvoor even een kado´tje gedaan.
Een onmisbaar stukje gerief zoals onze Belgische vrienden dat zo mooi zeggen :)

Als alles een beetje meezit kan de bak deze week nog worden ingericht.
 
Ziet er ontzettend netjes uit allemaal! Maar met die grint platen, krijg je niet allerlei vuilafzetting in of onder dat grind wat er heel moeilijk / niet uit gaat?
 
Ziet er ontzettend netjes uit allemaal! Maar met die grint platen, krijg je niet allerlei vuilafzetting in of onder dat grind wat er heel moeilijk / niet uit gaat?

Goeie vraag. Erin/ertussen kan haast niet, is echt een heel dun laagje grind wat erop zit. Doek is verder ook dicht dus erdoorheen (en eronder) zal het niet komen.
Daarbuiten komt hier zand op te liggen waar eventueel vuil al op blijft liggen.
 
Goed idee van dat grindfolie.

Ga je dat nog wel vastplakken? Of vertrouw je puur op het gewicht van het zand?

Ik kan mijnvoorstellen dat zo'n graver precies bij de naad graaft, dat er een stukje omhoog komt. En die vis eronder verdwijnt.
Want mijn ervaring is dat vissen zich echt in onmogelijke posities kunnen brengen.
 
Goed idee van dat grindfolie.

Ga je dat nog wel vastplakken? Of vertrouw je puur op het gewicht van het zand?

Ik kan mijnvoorstellen dat zo'n graver precies bij de naad graaft, dat er een stukje omhoog komt. En die vis eronder verdwijnt.
Want mijn ervaring is dat vissen zich echt in onmogelijke posities kunnen brengen.

Was het niet van plan eigenlijk,lijkt me niet praktisch als ik ooit echt groot onderhoud moet houden.

Folie is van zichzelf al zwaar dus omhoogkomen doet het niet zo gauw maar is wel een goed punt om even in de gaten te houden.
 
Bak is nu echt wel af, in hoeverre een bak "af" kan zijn natuurlijk.

20170906_213951.jpg
20170906_214020.jpg

Is toch lastig om in te richten met 1 soort materiaal en dan ook nog is geen giga stapels kunnen maken en vrije ruimte over te moeten houden ivm het visbestand.. maar vind het nog aardig gelukt :D Gelukkig blenden de aan/afvoerbuizen aardig goed met de achterwand in.
Er komt nog wat vallisneria spiralis in (ik ga een poging wagen. kans van 9/10 dat het niet lukt) en nog wat kleinere stukjes steen denk ik.
Verlichting staat hier op 50% overigens, denk haast niet dat het hoger komt dan dat.
Moet de zonsopgang/ondergang nog instellen. moet ik even rustig voor gaan zitten want de instructies van JMB uit zijn niet echt duidelijk.

20170906_214124.jpg
20170906_214115.jpg

Hier de binnenkant kast, LED buis in opgehangen wat best wel praktisch is :)
Verder moet ik bij de pomp op de 1e foto nog even de slang langer maken denk ik, resoneert aardig door in de PVC buis.

20170905_201748.jpg

Tevens zijn de alupanel platen binnengekomen, lekker licht maar toch heel stevig.
Zijn 2 stuks van ieder 87cm x 49,7cm X 3mm.

20170906_214205.jpg
20170906_214221.jpg

Deze overlappen elkaar dus een klein stukje, dit ivm het over en onder elkaar door kunnen schuiven (sandwich idee heet dat geloof ik (?)) in beide uiteinde een gat geboord om wat makkelijker te kunnen verplaatsen met een vinger, tevens meteen 2 ventilatiegaten erbij :juggle:
 
Vandaag de JMB Controller ingesteld, het is niet de meest logische controller.... maargoed, we gaan van de week is even kijken hoe het uitpakt met de zons op-/ondergang. Zal nog wel wat finetuning aan te pas komen.

Tevens staat er een groepje van 8 stuks "Placidochromis phenochilus Mdoka white lips" in bestelling.
wil er het liefst 6 maar ze zijn beschikbaar op een lengte van 4-6cm, dus neem er een paar extra om later hopelijk 3m/3v uit te kunnen selecteren. op bijna volwassen leeftijd is dit pas "goed" te zien.
Ze komen bij een kweker in Duitsland vandaan, dus ze wisten niet of ze deze week, volgende week, of de week daarop binnen komen :juggle: afijn we zullen wel zien.
 
complimenten hoe je het allemaal gemaakt hebt.
Daar ga je heel blij van worden.
Ik heb dezelfde dekplaten als jij erop leggen, en ik moet zeggen dat deze super handig zijn, wegen niks en zijn erg sterk.
Zijn jou platen aan de binnenkant ook wit?
 
complimenten hoe je het allemaal gemaakt hebt.
Daar ga je heel blij van worden.
Ik heb dezelfde dekplaten als jij erop leggen, en ik moet zeggen dat deze super handig zijn, wegen niks en zijn erg sterk.
Zijn jou platen aan de binnenkant ook wit?

dankje :)

tot nu toe ben ik er ook erg blij mee, zag ze hier verderop bij een cichliden kweker/verkoper - bakkenbouwer.
deze platen lagen bij hun op een aantal bakken, dus dacht: laat ik dat maar is proberen :)

bij mij zijn de platen aan beide zijden zwart, alleen de ene kant is mat en de ander glans.
mat ligt bij mij aan de bovenkant.
 
Update!!:foto::foto::foto::foto:
Vandaag de JMB Controller ingesteld, het is niet de meest logische controller.... maargoed, we gaan van de week is even kijken hoe het uitpakt met de zons op-/ondergang. Zal nog wel wat finetuning aan te pas komen.

Tevens staat er een groepje van 8 stuks "Placidochromis phenochilus Mdoka white lips" in bestelling.
wil er het liefst 6 maar ze zijn beschikbaar op een lengte van 4-6cm, dus neem er een paar extra om later hopelijk 3m/3v uit te kunnen selecteren. op bijna volwassen leeftijd is dit pas "goed" te zien.
Ze komen bij een kweker in Duitsland vandaan, dus ze wisten niet of ze deze week, volgende week, of de week daarop binnen komen :juggle: afijn we zullen wel zien.
zijn ze al binnen?;)
 
Vandaag de JMB Controller ingesteld, het is niet de meest logische controller.... maargoed, we gaan van de week is even kijken hoe het uitpakt met de zons op-/ondergang. Zal nog wel wat finetuning aan te pas komen.

Tevens staat er een groepje van 8 stuks "Placidochromis phenochilus Mdoka white lips" in bestelling.
wil er het liefst 6 maar ze zijn beschikbaar op een lengte van 4-6cm, dus neem er een paar extra om later hopelijk 3m/3v uit te kunnen selecteren. op bijna volwassen leeftijd is dit pas "goed" te zien.
Ze komen bij een kweker in Duitsland vandaan, dus ze wisten niet of ze deze week, volgende week, of de week daarop binnen komen :juggle: afijn we zullen wel zien.
Inderdaad, lastige dingen die (JMB-)controllers. Hoewel ik ze zelf niet meer gebruik voor mijn JMB balken hier een, misschien nu overbodig, hulpje?

http://www.jmbaqualight.nl/specificatie/Eenvoudige_instructie_dimmerJMB.pdf
 
Yes het is inderdaad tijd voor een update, wou het telkens al eerder foto´s maken maar dan vergat ik het weer.
of de ramen waren vies en dacht ik: doe het wel na het schoonmaken, om het daarna weer te vergeten :D

maar het is gelukt hoor :juggle:
alleen niet alle kleuren komen perfect overeen met de werkelijkheid, moet nog even met mn telefoon stoeien om dit zo accuraat mogelijk te krijgen.

20171021_225450.jpg

Overzichts foto van de bak.
Zijn nog een X aantal stenen bijgeplaatst, deze zul je meteen herkennen, de stenen die er langer inzitten zijn al wat aangetast door bruinalg. deze poets ik elke week even globaal een beetje af. binnenkort gaat de UV-Unit aan dus zal de alg aanslag hopelijk wat minder worden. ook tevens 2 vallisneria gigantea toegevoegd, waarvan 1 al echt gigantea is.
of deze het redden is altijd even de vraag. hoop het wel want vind het erg mooi staan.

20171021_225612.jpg
20171021_230100.jpg

De groep van 8 stuks Placidochromis phenochilus mdoka white lips.
Deze zijn nog jong en klein, de 1 wel al wat groter dan de ander.
Heel soms vertonen ze al iets van hun kleuren maar zal echt nog wel even duren voordat deze goed door gaan komen.
de kenmerkende witte lippen zijn al wel goed te zien.

20171021_225633.jpg
20171021_225749.jpg
20171021_225751.jpg

Mijn Aulonocara rubin red man, de meest territoriale van de bak.
De andere Aulonocara man word niet in zijn gebied geduld, De Placidochromis trekt die zich niet zo veel van aan maar worden op z´n tijd ook op hun plek gezet.


20171021_225833.jpg
20171021_225839.jpg


De Aulonocara baenschi man.
Druk zwemmetje, verder trekt die zich weinig aan van de rest.

20171021_225925.jpg

Beide heren samen.

20171021_225944.jpg

1 van de 2 Red Rubin Dames, deze heb ik vorige week nog bijgeplaatst (later in dit topic een uitleg waarom)
Is Ietswat gehavend, heeft in de verkoopbak wss een aardig gevechtje gehad.

20171021_230109(0).jpg

De Aulonocara baenschi Dame.


de andere van de rubin red dames.
ik was haar kwijt... al 1,5 week lang. stenen opgetild, tussen de stenen lopen porren met een stokje, rustig in het donker naar de bak staan kijken maar niks...
ik dacht die is dood, en is vergaan/opgegeten. afijn kan gebeuren, ga maar een nieuwe zoeken.
ik een nieuwe vis gehaald en losgelaten in de bak, sta ik mijn nieuwe vis te bekijken en jahoor daar zie ik ineens 3 dames :stom:
Deze dame heeft (zoals jullie wellicht zien) een bek vol jongen, ze eten niet (meestal niet) tijdens deze periode en deze dame houd zich dus ook erg schuil. nu is een extra dame helemaal geen ramp dus dat scheelt.

oh en voor de vrouwen die zeggen dat een kind baren zo lastig gedoe is, wees maar blij dat jullie geen 25+ stuks in jullie mond hoeven te houden :D

dat was de update voor nu wel denk ik zo :juggle:
 

Terug
Bovenaan