160x50x55 van RichD1011


Zonde van je witlippen. Erg mooi. zo je aquarium Super vissen en die citroengele knallen je aquarium uit qua kleur. Hoeven verder ook geen planten in met zulk mooie vissen.
 
Dat is minder leuk... :(
Stierven ze terwijl ze in de emmers zaten of pas nadat ze terug in de bak zaten?
Twee dagen in emmers is niet ideaal maar ja... Vissen van dit formaat (in vrij groot aantal) verhuizen en tijdelijk huisvesten is ongetwijfeld nog extra omslachtig (en stresserend) voor mens en dier vergeleken met een gemiddelde bak..
Ook al ben ik niet gespeend van enige ervaring ter zake toch lijkt het me logisch dat een bak van dit formaat verplaatsen altijd een uitdaging blijft en onvermijdelijk risico's met zich meebrengt.
Alleszins jammer want het waren mooie vissen...

Lagen dood in de emmer.
ja achteraf zou ik het transport en huisvesting vissen ect anders hebben gedaan, maarja dat is achteraf:juggle:

:eek:
En bak en vissen verkopen bedoel je?
Of verschuif je de bak gewoon een beetje zodat de stelling er naast past? :rolleyes::engel:

De bak zou dan verkocht worden, de vissen denk ik niet.
ben er nog niet helemaal uit.

planten staan er ook goed bij :D :D

Dat is minder leuk... :(
Maar het is inderdaad een mooie groene bak! Jammer dat de mooie hardscape nu minder zichtbaar is door al die welig tierende planten maar ja, je kan niet alles hebben, nietwaar...
:D:D
Welke (en hoeveel???) plantenvoeding gebruik je, Rich? What's your secret?

Ik doelde eigenlijk op de afwezigheid van planten, maar de alg doet het idd prima!

Grote waterverversingen en in je aquarium zeiken, dan krijg je die prachtige weelderige planten! :deal: :D :juggle:

Ja mooi hè al die algen :D een bak met helder water en zonder planten alg vrij houden is geen doen.
het enige wat je kan doen is eens in de zoveel tijd even grondig poetsen of de hoge druk eroverheen halen, maar daar blijft het eigenlijk ook wel bij.
Voor de vissen is de alg overigens niet erg, als je goed oplet pikken ze geregeld in de alg opzoek naar iets "lekkers".
 
Zonde van je witlippen. Erg mooi. zo je aquarium Super vissen en die citroengele knallen je aquarium uit qua kleur. Hoeven verder ook geen planten in met zulk mooie vissen.

Dank! Ja ik ben zelf ook zeer blij met de Labidochromis caeruleus, in het makkelijk ook wel "Yellows" genoemd.
helaas is er veel slechte kwaliteit van deze vissen op de markt, veel te grote vissen en vaal van kleur. veel te diepe nakweek.
toen ik deze zag moest ik ze hebben... ik hoop er op termijn nog een paar bij te scoren en er een kweekgroep van te maken in de (in de planning zijnde) stelling.

Planten doen het dan ook niet, worden kaalgevreten.
zijn wel een paar soorten die het kunnen doen maar... ben ook niet zo'n plantenman :juggle: :D

beetje hetzelfde euvel als jij met je sluiers denk ik :deal:
 
Mooie bak, echt iets voor vrijzwemmers. Heel mooi soortje, die witlippen. Ga je de groep terug aanvullen?
 
Mooie bak, echt iets voor vrijzwemmers. Heel mooi soortje, die witlippen. Ga je de groep terug aanvullen?

Wellicht, maar dan wel als kweekgroep apart in een bak.

ben op het moment de vissenkamer aan het opstarten (1e bakken moeten deze maand binnenkomen), de 1e bakken die binnenkomen worden 115cm en dat vind ik net aan de kleine kant voor een volle kweekgroep. volgend jaar zullen er 2 a 3 150x50x50 bakken komen en dat geeft mij een stuk meer mogelijkheden!
 
Ziet er strak uit je bak, hoe heb je het gedaan met de afdekplaten / bovenkant van je 'deksel'? :)
 
Bak staat inmiddels te koop:


de overgebleven vissen zijn de stelling ingegaan, bak gaat plaatsmaken voor een ander project.
 

Terug
Bovenaan