Wat is er nieuw

170 x 60 aquarium (biljoenblik)

Even een vraag Marcel want de bak komt dus in het frame zeg maar wat op de kastjes zit maar loopt daar geen water tussen de bak en die opstaande plankjes met onderhoud en verversen?
Wel een mooie combinatie overigens.
 
Even een vraag Marcel want de bak komt dus in het frame zeg maar wat op de kastjes zit maar loopt daar geen water tussen de bak en die opstaande plankjes met onderhoud en verversen?
Wel een mooie combinatie overigens.
Als je erg veel kliedert, dan komt daar wel water tussen. Maar dat heb je nu ook al met de fusion.
Maar ik klieder meestal niet zoveel.
Maar het hout is wel redelijk water bestendig.
 
Ik drup ook wel wat met verversen maar dat blijft dan vaak op dat randje staan bij de bodem en dan veeg ik het weg met een handdoek. Ik heb niet de indruk dat het ertussen kan lopen maar goed als het hout redelijk waterbestendig is dan scheelt dat een boel.
 
mooie combi Marcel.

mbt kliederen van water… je kunt natuurlijk een dun randje transparante flexibele kit aanbrengen zodat er geen water tussen kan lopen, stukje extra zekerheid?
 
mooie combi Marcel.

mbt kliederen van water… je kunt natuurlijk een dun randje transparante flexibele kit aanbrengen zodat er geen water tussen kan lopen, stukje extra zekerheid?
Dat zou zeker kunnen.
Maar ik moet zeggen, ik knoei eigenlijk zelden. De keren dat ik water weg moest vegen, zijn op 1 hand te tellen bij de fusion.
Want ik stoor mij heel erg aan watervlekken op het glas. Dus ik probeer dat te voorkomen.
 
Ruimte voor het aquarium is vrij gemaakt.

Voor:
9FF92969-FD7F-41AC-81A1-F5A7908628D2.jpeg


Na:
AF5A3455-0EE0-47AD-B2D7-1759098E8AA8.jpeg
 
Ik zie opeens een stenen vis op de kast staan en vraag me af waar die wegkomt😱
 
Is dat niet onslim om hem recht onder de airco te plaatsen?
Waarom?

Die airco blaast niet naar beneden hoor. Maar als het aquarium te warm zou zijn, dan kan ik hem wel naar beneden laten blazen.

Ik zie opeens een stenen vis op de kast staan en vraag me af waar die wegkomt😱
Ik zou het niet weten........
 
Dat gaat een luxe bak worden , maar wat leuk een bandrecorder . Die zie je niet veel meer
 
Ik ben dan vooral benieuwd wat die raar uitziende koelkast is
Die op de grond staat?

Dat is een luchtreiniger. Haalt fijnstof uit de lucht.
En werkt heel goed als ik last van hooikoorts heb.
 
Netjes Marcel en handig die verstelbare pootjes.
 
Netjes Marcel en handig die verstelbare pootjes.
Ja, die pootjes zijn heel makkelijk. Scheelt toch weer een paar euro.
Er ligt nu nog 4 euro onder de fusion.

Wel stom dat ik de deurtjes er al uit had voordat ik de foto maakte.
Misschien zet Leo hem vanavond nog op facebook. Die heeft de foto genomen toen alles in elkaar zat.
 
Er ligt nu nog 4 euro onder de fusion.
Dat maakt je nieuwe bak wel 4 euro goedkoper natuurlijk.
Destijds gaf je mij ook die tip om geld onder de pootjes te leggen maar ik was zo slim om onder elk pootje een pakje met honderdjes te leggen dus als mijn Fusion aan de kant gaat dan heb ik een goeie dag😆
 
Mooi Marcel, bak had trouwens nog wel groter gekund zo te zien.
succes met de opstart.
 
Dat lijkt maar zo hoor Albert.

Het aquarium is 10cm minder breed als het meubel wat er stond. Maar het is wel 20 cm dieper.

Anders wordt de eethoek weer wat krap. En de zithoek staan ook grote luidsprekers die wat ruimte om zich heen nodig hebben.

Maar het aquarium nu wel meer aanwezig en geeft ook een mooie 2 deling tussen keuken en woonkamer.
 
Alle pvc is gelijmd en ligt te drogen. Dit kan dan zo aan de kogelkranen geschroefd worden.

Bodem doorvoer zit in elkaar. En 1 stekkerblok hangt al.
Op de muur komen 2 houten platen. Dan kan ik makkelijk wat bevestigen of veranderen.

Droogkamer en bodem doorvoer rechts.
6CB0D872-E013-46D5-92BD-8B8AC36665B3.jpeg


Droogkamer en bodemdoorvoer links.
BF01F571-A0AB-4E99-BD6A-87E781A7671F.jpeg


Onderkast.
F1A991D4-C71E-4FA6-ADAF-A47D7CFDDA74.jpeg


Totaal.
74738FC9-94FC-4442-8998-43A1D773D48B.jpeg
 
Staan die kogelkranen niet verkeerd? 😉
komt er ook weer een achterwand in of laat je het zoals t nu is?
 
Staan die kogelkranen niet verkeerd? 😉
komt er ook weer een achterwand in of laat je het zoals t nu is?
Kogelkranen verkeerd? Dwars is dicht.

Er komt geen achterwand in. Heb bewust voor zwarte folie gekozen.
Ik vind dat in de nano ook erg mooi.
Er komen wel planten voor te staan.
 
Ja lekker want volgens mij heeft Marcel nav je post alles losgehaald en omgezet:DD
De bak heb ik gisteren weer leeg laten lopen. Ging erg makkelijk.
 
Ik dacht dat ie inmiddels al wel was ingericht😱
 
Vandaag de houten panelen aan de muur geschroefd. Hier kan ik dan eea aan monteren.

Heb de uvc unit aangesloten. De co2 reaktor heeft ook zijn plaats gevonden.
Dus de kleine filter kan daar zo aangesloten worden.

Heb een pomp geplaatst zodat de bak sneller leeg loopt, dan alleen zwaartekracht.

Ik heb de ledmodules in de ledbalk gemonteerd. En even snel aangesloten om te zien of het werkt.

Moet nog een kastje halen dat ik in het midden kan plaatsen. En dan de voedingen nog netjes ophangen.

Volgende week vrijdag wil ik alles over gaan zetten. Heb dan gelijk ook een heel weekend om alles in de gaten te houden.

Leidingwerk:
D861DDC1-EA1B-420A-AB85-E47FAED9853D.jpeg


Ledverlichting:
67DF7F3D-FA44-46B1-BC4B-F1AC9DBF5F45.jpeg
5442037C-A373-40C1-8A20-6B7E286C766A.jpeg


Overzicht:

96412723-C306-488B-B289-A32C1D89FF57.jpeg
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan