170 x 60 aquarium (biljoenblik)

Ik werk ook niet met een doseerpomp en voeg het wekelijks toe na het verversen en dan kun je inderdaad geen mankementen krijgen met de voedingspomp of vergeten om die bij te vullen.
Hoe meer techniek hoe groter de kans op problemen zeg ik altijd.
Vandaar de houten fiets ipv een ebike, nu snap ik um :LOL:
 
Netjes gedaan allemaal met die techniek ondanks ik er niks van begrijp;)
 
Jullie kennen mij langer dan vandaag, dus onderstaande zal ook niemand verbazen.

Deze keer was ik het niet alleen. Maar werd de partner ook kriegel van het geluid van de 2180.
De kast en isolatie bleek niet voldoende.
Dus de 2180 gaat de deur uit. En ik weet nu, dat grotere filters gepaard gaan met een voor mij heel irritante brom.
Hoewel de Eheim 2180 een stuk stiller was dan de jbl 1502 bromtol, is het toch teveel.

Dus heb ik een inruil deal gesloten met lfs, en een Eheim 2275 (heb ik al) en een Eheim 2373 thermo gekocht.
De 2373 is eigenlijk een 350T. Maar de filter is net zo groot, en exact dezelfde pompkop als de 600.

Ben een fractie terug gegaan in filtermassa. Denk een liter ongeveer.
Maar de flow is visueel wel een stuk meer.

En ondanks dat de filters nog in moeten lopen (worden nog stiller) is het nu aangenaam rustig in huis.
De zware toon is weg.

DDF19303-6523-4E6E-911A-07066223488E.jpeg



D7C06B28-6346-417A-8253-0BA807934FBD.jpeg
 
Top geregeld Marcel. Als je je eenmaal aan iets storen gaat kun je beter doorpakken en een oplossing zoeken.
amders blijf je toch wat horen wat je niet wilt.
 
Nice Marcel, maar je moet er maar zin in hebben in 3 filters schoon te maken.
 
Hoi Liran.

Ach ze hoeven niet tegelijk.
Maar liever dit, dan die herrie.

Heb je al geprobeerd om iets tussen het filter en de kast te doen? Ik heb op de bodem van mijn kast eerst een opgevouwen handdoek, dan een dikke tegel en daarop mijn filters, scheelde hier ook nog een stukje geluid.
 
Heb je al geprobeerd om iets tussen het filter en de kast te doen? Ik heb op de bodem van mijn kast eerst een opgevouwen handdoek, dan een dikke tegel en daarop mijn filters, scheelde hier ook nog een stukje geluid.
Heb geen bodem in de kast. Gelijk op beton vloer.

Pomp maakt gewoon veel geluid. Tenminste voor mij. Ik wil het gewoon stil hebben.
 
Ik heb de 1902 en hoor amper wat. Maar ik d8 je was helemaal klaar met de pro series
Ja wat de een niet stoort, kan een ander heel storend vinden.

Neem alleen al dat geblaf wat ik nu al een hele tijd hoor……..een ander vind dat leuk.
 
Tsjah lastig. Maar je moet natuurlijk doen wat jij prettig vindt ofc.
 
Maar waarom dan geen bioloog?
Is ook lekker stil hier
Wouter dat kan ik je wel uitleggen. Jij bent als ik het zo bekijk kalend en dan wordt het gehoor ook vaak minder maar marcel heeft een bos krullen en dus een nog uitstekend gehoor:p
 
Wouter dat kan ik je wel uitleggen. Jij bent als ik het zo bekijk kalend en dan wordt het gehoor ook vaak minder maar marcel heeft een bos krullen en dus een nog uitstekend gehoor:p
Als de hoeveelheid hoofdhaar bepalend is voor je gehoor capaciteit zou het niet best zijn…
Laatste meting zat ik nog op 120% gehoor tegenover het gemiddelde
 
Ik vergeet steeds om ‘s avonds een totaal plaatje te maken.
 
Ik vergeet steeds om ‘s avonds een totaal plaatje te maken.
Stel dat eens in als alarm op je telefoon dan? Geintje.. t ziet er goed uit Marcel, maar hoe ga je dat moois allemaal verhuizen in de (nabije) toekomst naar Limburg.? Wordt een hele onderneming dan
 
Stel dat eens in als alarm op je telefoon dan? Geintje.. t ziet er goed uit Marcel, maar hoe ga je dat moois allemaal verhuizen in de (nabije) toekomst naar Limburg.? Wordt een hele onderneming dan
Ja, daar heb ik echt serieus nachtmerries over.
Ik heb nog geen exact idee.

Eerst wilde ik de hele handel van de hand doen. Levende have dan. En dan dus leeg de boel verhuizen.
Maar ja, ik wil mijn vissen niet kwijt.

Ik zal nog eens vragen of ik ze kan laten logeren bij de lfs.
Dan heb ik tijd om het aquarium leeg te halen en op te zetten. Zonder stress van vissen en planten.
En de vissen dan ophalen, als de bak weer staat.

En anders moet ik in het nieuwe huis een tijdelijke opvang creeren. En dan de handel verhuizen.

Ik wil deze keer wel alles door een verhuizer laten doen. Dus ook de bak.
Alles in 1 keer mee met de vrachtwagen.
 
Ja, daar heb ik echt serieus nachtmerries over.
Ik heb nog geen exact idee.

Eerst wilde ik de hele handel van de hand doen. Levende have dan. En dan dus leeg de boel verhuizen.
Maar ja, ik wil mijn vissen niet kwijt.

Ik zal nog eens vragen of ik ze kan laten logeren bij de lfs.
Dan heb ik tijd om het aquarium leeg te halen en op te zetten. Zonder stress van vissen en planten.
En de vissen dan ophalen, als de bak weer staat.

En anders moet ik in het nieuwe huis een tijdelijke opvang creeren. En dan de handel verhuizen.

Ik wil deze keer wel alles door een verhuizer laten doen. Dus ook de bak.
Alles in 1 keer mee met de vrachtwagen.
Als je een goede relatie hebt met de LFS wil hij er vast wel in meegaan.
 
Terug
Bovenaan