170 x 60 aquarium (biljoenblik)

Gaat de goede kant op Marcel maar ik vraag me af wie die rare snuiter is die steeds op de foto staat:rolleyes:
 
Gaat de goede kant op Marcel maar ik vraag me af wie die rare snuiter is die steeds op de foto staat:rolleyes:
Dat vraag ik mij ook nog steeds af. Ik zie die enkel en alleen op de foto’s.
 
Het geduld was op. Dus vanmorgen toch maar besloten om alles over te zetten.

B3032D8F-3DF6-4B3B-9AB1-6346ABF8FA95.jpeg


9260C829-2317-42E6-801B-2835968CF2B3.jpeg


CCCFF5B4-43C8-4C37-8960-CC41F3D41777.jpeg


954CFB9B-0F95-4691-BE4E-9A00C4B75349.jpeg
 
Komt doordat de potjes geduld nooit volzitten Marcel:)
 
Schitterende bak zo, zeker mooi om te lezen hoe de opbouw is. Zeer Leerzaam👍👍
 
Mooi Marcel. Hoe oud zijn de maanvissen? Zijn al mooi qua hoogte. Prachtig formaat bak en mooie inrichting. Complimenten.
 
Mooi Marcel. Hoe oud zijn de maanvissen? Zijn al mooi qua hoogte. Prachtig formaat bak en mooie inrichting. Complimenten.
Ik heb ze eind november 2020 gekocht. Heb ze dus nu 1,5 jaar.
Ik weet niet hoe oud ze waren.
 
Gelet op het formaat destijds denk ik net als de mijne zo n 5 maanden maar goed dat is een schatting.
Ja zo’n schatting maakte ik voor mezelf ook. Maar ja. Ik ben geen maanvis kweker. Dus weet niet hoe hard ze groeien.
 
Ja zo’n schatting maakte ik voor mezelf ook. Maar ja. Ik ben geen maanvis kweker. Dus weet niet hoe hard ze groeien.
Uit mn hoofd gedaan groeien ze door tot 1,5 jaar en ik moet zeggen dat ik ze op die leeftijd ook niet of erg weinig heb zien groeien.
 
Mooie bak Marcel, schitterend totaal plaatje zo 👍😊.
 
Techniek ziet er zeer strak uit. Het geheel met de deuren er voor is ook mooi strak afgewerkt. Ik vind het een mooie bak, een schitterend aanwinst in je huis
 
Mwoh.....best gave foto Marcel 😉
 
Op deze foto lijkt de inrichting erg plat en heel veel diepte perspectief van de bak teniet te doen, kan vertekening zijn, maar eigenlijk vind ik het een tikkie saai overkomen, en nee niet vervelend bedoeld!
 
Misschien wat voorgrondplanten erbij nog maar de groei zit er al goed in zo te zien.
 
Op deze foto lijkt de inrichting erg plat en heel veel diepte perspectief van de bak teniet te doen, kan vertekening zijn, maar eigenlijk vind ik het een tikkie saai overkomen, en nee niet vervelend bedoeld!
Daarom zeg ik ook crappy foto. Ik weet niet of je de voorgaande foto’s hebt bekeken. Maar er zit behoorlijk wat diepte in.

Misschien dat er in de toekomst nog een laag blijvend voorgrond plantje in komt. Maar ik heb hier ook iemand in huis, die graag wat meer ruimte en openheid in de bak wilde. En dus dat de planten niet zo vooraan tegen het glas komen. Zodat de vissen meer te zien zijn.
Ik moet zeggen, ik zie de vissen nu ook veel meer zwemmen en scholen, wat een erg mooi effect geeft.
 
Daarom zeg ik ook crappy foto. Ik weet niet of je de voorgaande foto’s hebt bekeken. Maar er zit behoorlijk wat diepte in.

Misschien dat er in de toekomst nog een laag blijvend voorgrond plantje in komt. Maar ik heb hier ook iemand in huis, die graag wat meer ruimte en openheid in de bak wilde. En dus dat de planten niet zo vooraan tegen het glas komen. Zodat de vissen meer te zien zijn.
Ik moet zeggen, ik zie de vissen nu ook veel meer zwemmen en scholen, wat een erg mooi effect geeft.

Ik zou proberen mijn planten in een schuine lijn van voren naar achteren te plaatsen, waarbij de achterkant wat breder wordt als de voorkant, dat geeft denk ik optisch nog veel meer diepte, en je moet ruimte zat hebben om dat te kunnen doen, mijns inziens.

Heb je andere foto's ook gezien, en op de foto vind ik de diepte niet goed waarneembaar, maar in de praktijk kan het uiteraard heel anders zijn
 
Vandaag de puntjes op de i gezet. Ikea kastje in het meubel gezet. Aquarium spullen verhuisd.
En alle zooi die overal lag weer opgeruimd.
Nu alleen nog het oude aquarium weg zien te krijgen.

Al met al ben je toch best wel een tijdje zoet met zo‘n nieuw aquarium.

Achter het rechter deurtje: Eheim 1200 XLT en de regeling van de Daytime verlichting. De testkoffer van JBl past er ook nog bij.

78748CAA-F712-4CB9-A709-02D2CDDD4E95.jpeg


Achter het middelste deurtje: Ikea kastje met alle aquarium benodigdheden.

EBA71A22-0B7B-4B68-AE35-116D07FBF6B6.jpeg


Achter het linker deurtje: Eheim pro4 600, CO2 regeling met pH controller en JD aquatec reactor, UVC en pomp voor waterverversen.

F56A590D-899E-4584-A7AC-5DC5743F9BFB.jpeg
 
Mooi Marcel, nu nog een keer een doseerpomp voor je toevoegingen, heb je daar ook minder werk mee. Ach, het is Sinterklaas voor je het weet.
 
Netjes Marcel en zelfs de handdoeken liggen klaar.
Ja, heb de afgeschreven handdoeken daar liggen. Goed genoeg om water ballet op te ruimen.

Mooi Marcel, nu nog een keer een doseerpomp voor je toevoegingen, heb je daar ook minder werk mee. Ach, het is Sinterklaas voor je het weet.
Deze heeft al in mijn winkelmand gelegen. Maar ja, durf het nog niet aan.
Weer iets wat kan falen. Of niet doet wat jij wilt.
En ik wil dan ook weer zeker weten, komt er wel uit wat ik instel.
 
Ik werk ook niet met een doseerpomp en voeg het wekelijks toe na het verversen en dan kun je inderdaad geen mankementen krijgen met de voedingspomp of vergeten om die bij te vullen.
Hoe meer techniek hoe groter de kans op problemen zeg ik altijd.
 
Terug
Bovenaan