Wat is er nieuw

200cm Zuid-Amerikaanse discusbak van ChrisN

Ikzelf heb veel plezier van mijn Alenquers. Mooie kleuren. Zelf vind ik de Stendker Tefe wat gekunsteld overkomen. Maar ooit komen in mijn bak red spotted greens, zoals op jouw tweede foto. Dat zijn m.i. de mooiste..... S. Tarzoo is ook prachtig.

Prachtige vissen 😀

Allen, bedankt,
Erwin, ik begrijp wat je bedoeld met 'geknutseld'. Ik heb zojuist in jouw foto-topic gekeken en de Alenquers zien er prachtig uit en dan bedoel ik dat vooral als je het bekijkt als 1 geheel, dus gezien m�t jouw inrichting en achterwand. Mij persoonlijk maakt het niet heel veel uit, ik vind de Tef� van stendker ook mooi. Ik denk nu wel dat deze beter past in de inrichting / achterwand zoals ik hem heb. Bovendien, mijn vriendin (eigenlijk de baas van het aquarium, ik mag het slechts uitvoeren 😀 ) heeft gesproken en ze wil beslist Tef�. En de Red spotted green wild? Tsja...dat zijn d� vissen die je eigenlijk moet hebben, daar zijn we het wel over eens :thumbs: ...Maar dat komt misschien een andere keer wel weer.

Hebben we allebei nog een droom....... een mooie pluk groene discussen in de toekomst :smitten:

Kleine update: 3x L288 erin:
Rustige, vreedzame en ook mooie meervallen. 2 stuks bewonen het stuk hout aan de rechterkant en de andere heeft het hout links opgeeist.

Foto-RUWP34CC.jpg

Ziet er nog steeds goed uit Chris, mooie vissen

Grote update, en de laatste qua vis:
12x Tef�'s erbij in.

Ik zal morgen of overmorgen betere foto's nemen, ze zijn nu veel te druk bezig met mijn corydoras op te jagen ( :S )

Foto-PSGW8LC3.jpg

Totaaltje met alle discus �n alle (vandaag nogal drukke) corydoras:

Foto-E8SY8YKF.jpg

Nou, je bak is een plaatje geworden, ik kan niet wachten tot de volgende :foto:

Dat hout met die achterwand.... SUPER! Knappe vissen btw 😉

Hallo, bedankt!
Zojuist heb ik nog wat foto's gemaakt, eigenlijk vooral omdat ��n van de L288 er perfect bij lag maar er is ook een kleinigheid veranderd aan de inrichting (stopt dat ooit? ). nl: De hydrocleis (lelie) aan de rechterkant klopte niet, vond ik. Deze is eruit gegaan en het is ��n grotere bos geworden, links. Rechts wat valisneria erbij. Bovendien, er liggen wat stenen in het midden links, in de eerste plaats om functionele reden: Het losse filterzand kun je slecht stapelen (omhoog werken) tegen de achterwand aan, het zakt steeds in en dan kreeg ik in het midden stukken foam (waar de achterwand op staat) te zien. Met deze stenen hopelijk niet meer, het ziet er bovendien erg attractief uit, alsof ze zo uit de achterwand zijn gevallen.

Foto-GE3HWTZW.jpg

De L288 (en een deel van de stenen)in vol ornaat:

Foto-SUICNBBH.jpg

De discussen doen het prima, komen op het eten af als een stel dolle geiten. Een minpuntje van Stendker discussen is dat ze schijnbaar alleen het stendker diepvriesvoer eten (niets anders gehad, daar?) en verder niets (Zelfs artemia hadden ze moeite mee) laat staan granulaat. Dat ben ik anders gewend van andere discussen. Zal nog wel de nodige moeite kosten om ze aan granulaat te krijgen, iets wat ik w�l graag wil bewerkstelligen.

Bij de telling van gisteren ( 🙂 ) miste ik ��n van de vissen en na inspectie met de zaklamp achter de achterwand zat hij daar, tot mijn grote schrik. De zijkanten waren hermetisch afgesloten en de enige mogelijkheid is dat de vis over het randje (deze steekt een halve cm boven het wateroppervlak uit) is gesprongen (wellicht in een schrikreactie). Het heeft even geduurd maar vanmorgen kwam ik erachter dat hij op een lampje af kwam en ik kon hem er met een aangepast klein schepnetje godszijdank weer eruit vissen. Het heeft me een slechte nacht bezorgd, dat wel.

Leuk om te zien dat de Nannostomus Espei weer een �chte oppervlaktevis is geworden na de komst van de discus. Ze dachten eerst dat ze het rijk alleen hadden en zwommen ook net zo vrolijk op half water rond maar daar komen ze nu niet meer. :z Ik kwam er nog een zestal tegen dus de groep is iets groter geworden.

Foto-J83ER3LJ.jpg

Foto-V8VF7AQ6.jpg

Hele mooie bak...
achterwand is super gaaf...

Je maakt er wel wat moois van. Petje af hoor.

Heel gaaf! Vooral die achterwand 🙂

mooie foto's weer! :thumbs:

Bedankt allen, leuk om positieve reacties te zien!

Er lopen wortels van boven naar beneden. Er ligt een flinke stronk van een oude onderwater gelopen struik, en aan de andere kant nog zo'n zelfde iets. Er liggen oude dikkere afgebroken takken op de bodem.

Wat ik mis, zijn takken die van de langs de oever staande struiken, het water inlopen. Er zijn er wel een paar, maar die lopen precies in het midden, voor de naad van de achterwand. Er moeten meer takken het water in hangen en bovendien moeten deze ervoor zorgen dat het hele middenstuk meer ��n geheel word. Dus...een wandeling in een bos met eiken bracht me de volgende oogst:

Foto-RPNFOCHV.jpg

Bijna genoeg dode en reeds gedroogde takken om het doel te bereiken. Dinsdag ga ik nog eens terug, voor de rest. 😀
Het duurt nog wel even voordat ik ze kan plaatsen want ze moeten eerst kurkdroog en aanslagvrij gemaakt worden.

Deze week heb ik ook nog de meest geweldige foto kunnen maken van ��n van de L288:

Foto-KWPOHUX7.jpg

Update,
Iets minder goed nieuws vandaag. Een tropische storm kwam afgelopen nacht over mijn rivier en hierdoor is er een flinke tak afgebroken uit de boom en rechtstreeks in de woonkamer van mijn discus terecht gekomen. Ik weet niet zo goed of ik hem moet laten liggen of toch maar verwijderen.

Foto-O4FOALN3.jpg

Fotobomb:

Foto-KFPIFL3Y.jpg

Op de photobomb hierboven zie ik trouwens nu pas dat het een dubbele photobomb is 🙂

Mooi laten liggen 😀

Zeer zeker laten liggen, maakt je mooie bak nog mysterieuzer 🙂

Volgens de weermannen wordt vanavond of morgen weer storm verwacht, en kunnen er meer takken bijkomen.
Erg mooie takkenbak hoor. 🙂

Bedankt voor het meedenken, ik zal ze maar laten liggen dan, die takken. Ik zie, dat vooral de nannostomus espei er ook erg blij mee zijn 😉

Niet gek, die houden wel van wat beschutting aan het oppervlak. Staat ook leuk! 🙂
Heb je er ook wat drijfplanten in? Waarderen ze ook.

~ Ivo

Ivo, inmiddels zit er alweer een aantal Limnobium laevigatum in, na een eerdere mislukte poging, enkele weken geleden. Ik heb best wel harde stroming aan het oppervlak waardoor ze toen naar donkere hoekjes werden geduwd en verpieterden. De huidige blijven tussen de takken hangen, wat meer in het licht, dus hopelijk word het nu w�l wat.

Na het geklungel met een mobiele telefoon en het bekijken van foto's van Mascha&Ivo vond ik het toch wel tijd worden om een zoektocht te starten naar mijn fatsoenlijke camera die ik nog ergens had liggen en daarmee wat platen te schieten. Natuurlijk moest de batterij opgeladen worden en natuurlijk werkt het automatische programma van de camera (waarmee ik voorheen altijd prima foto's maakte, buiten) niet echt optimaal voor aquariumfoto's. Inmiddels weet ik hoe ik de sluitertijd kan instellen en hoe ik de flitser uit kan zetten 😛 en dat levert vooralsnog de volgende plaatjes:

Portretten:

Foto-B3E4TVWT.jpg

Foto-R438NU7S.jpg

Foto-PQNBUEDT.jpg

Groepsfoto:

Foto-TKZKALP7.jpg

L288 heeft een nieuw vriendje:

Foto-8JVBSN7G.jpg

En natuurlijk weer een totaaltje:

Foto-A3VXQDPV.jpg

Jullie begrijpen dat ik natuurlijk nooit meer een aquariumfoto met de mobiele telefoon maak want dit ziet er -ondanks dat het voor mij de eerste keer is dat ik z�lf wat klooi met instellingen van de camera- toch beter uit.

Sow! Vooruitgang inderdaad 😀 :thumbs:

editje: foto's tot max 800x600 mogen ook, is gratis nog meer kijkplezier 😀

Foto's mogen idd wel wat groter, schitterende bak!

Bedankt!
oke, oke, foto's worden groter :thumbs:
Zojuist heb ik weer lekker zitten spelen met de camera (nieuwe hobby erbij?) en ruim 50 foto's gemaakt die ik morgen ga uitzoeken. En de betere in het fotoalbum zetten in het grootst mogelijke formaat natuurlijk. 🙂

Nog wat geklungel met de camera:

Nannostomus Espei op hun stekkie:

Foto550-HVUA6AK7.jpg

Fotomodel:

Foto550-RLH4QLZX.jpg

Huh?

Foto550-BAYABHWL.jpg

Corydoras pulcher (dikzakje)

Foto550-6BL74KEA.jpg

E�n van de drie L288:

Foto550-V77XOQ48.jpg

Ze zijn zo onopvallend dat je bijna vergeet dat ze erin zitten, maar deze (otocinclus) lag er wel erg mooi bij:

Foto550-MKYUXEDZ.jpg

Zoals gewoonlijk weer een totaaltje (Foto's moeten nog beter kunnen, maar dat lukt me niet zo, nog. Maar w�l in hogere resolutie deze keer).

Foto550-A3VXQDPV.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan