Hallo, bedankt!
Zojuist heb ik nog wat foto's gemaakt, eigenlijk vooral omdat ��n van de L288 er perfect bij lag maar er is ook een kleinigheid veranderd aan de inrichting (stopt dat ooit? ). nl: De hydrocleis (lelie) aan de rechterkant klopte niet, vond ik. Deze is eruit gegaan en het is ��n grotere bos geworden, links. Rechts wat valisneria erbij. Bovendien, er liggen wat stenen in het midden links, in de eerste plaats om functionele reden: Het losse filterzand kun je slecht stapelen (omhoog werken) tegen de achterwand aan, het zakt steeds in en dan kreeg ik in het midden stukken foam (waar de achterwand op staat) te zien. Met deze stenen hopelijk niet meer, het ziet er bovendien erg attractief uit, alsof ze zo uit de achterwand zijn gevallen.
De L288 (en een deel van de stenen)in vol ornaat:
De discussen doen het prima, komen op het eten af als een stel dolle geiten. Een minpuntje van Stendker discussen is dat ze schijnbaar alleen het stendker diepvriesvoer eten (niets anders gehad, daar?) en verder niets (Zelfs artemia hadden ze moeite mee) laat staan granulaat. Dat ben ik anders gewend van andere discussen. Zal nog wel de nodige moeite kosten om ze aan granulaat te krijgen, iets wat ik w�l graag wil bewerkstelligen.
Bij de telling van gisteren (
🙂 ) miste ik ��n van de vissen en na inspectie met de zaklamp achter de achterwand zat hij daar, tot mijn grote schrik. De zijkanten waren hermetisch afgesloten en de enige mogelijkheid is dat de vis over het randje (deze steekt een halve cm boven het wateroppervlak uit) is gesprongen (wellicht in een schrikreactie). Het heeft even geduurd maar vanmorgen kwam ik erachter dat hij op een lampje af kwam en ik kon hem er met een aangepast klein schepnetje godszijdank weer eruit vissen. Het heeft me een slechte nacht bezorgd, dat wel.
Leuk om te zien dat de Nannostomus Espei weer een �chte oppervlaktevis is geworden na de komst van de discus. Ze dachten eerst dat ze het rijk alleen hadden en zwommen ook net zo vrolijk op half water rond maar daar komen ze nu niet meer.

Ik kwam er nog een zestal tegen dus de groep is iets groter geworden.