200x70x70 van tuinkabouter


Zoiets?

IMG_5146.JPG
 
Ja meer gewoon een globale foto van je aquarium maar dan meer gefocust op de rechterhelft. Ik wil je niet tot last zijn hoor, vind het gewoon zo'n mooie bak :) :)
 
Ahha, denk dat de overzicht foto's dan ook voldoende zijn ;)
Groter scherm om de foto's op te bekijken helpt ook he :p
 
Nu eindelijk mijn 2e pincet ook binnen :)
Meteen ff showen, de rechter zijn de nieuwe 48cm lange pincetten.
Links is het oude dennerle gereedschap

IMG_5159.JPG
 
ziet er knap uit! Ik heb nu een gebogen schaar ik vind dit gemakelijker werken dan een rechte! De pincet heb ik ook met een hoek in! Heef je later eens je bevindingen wat jij het gemakelijkst vind in gebruik? Ik heb al gemerkt dat ik some makelijker werk met korter materiaal maar dat is natuurlijk niet altijd zo! ;)
 
Haha Agjah yov, soms lukt het net niet lekker met een rechte dus heb ik een kromme erbij besteld kijken of het daar wel makkelijk mee lukt.

Dankje seabait, planten plaatsen is soms een hele operatie :p
 
Net weer ff onderhoud gepleegd, staat er weer netjes bij.
Heb best veel last gehad van draadalg, maar nu ik een grotere "pauze" heb ingesteld tussen die voedingen begint dat ook weg te trekken.

Plantjes waren wat aangetast door me L nummers was wat lax met het bijvoeren van komkommer en courgette.

Al met al groeien de planten steeds dichter en voller :)

IMG_5175.JPG


IMG_5176.JPG


IMG_5177.JPG
 
halo tuinkabouter ik heb de opbouw gevolgd en moet eerlijk zegen dat ik onder de indruk ben van alles, het ziet er mooi en erg strak uit, mooie aanwinst in huis echt top.:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::petjeaf::petjeaf::petjeaf::petjeaf::petjeaf:
 
Podver :(
Gister me CO2 fles gewisseld kwam er water uit me regulator lopen...
en vandaag was me indicator mooi blauw toen de lampen aangingen...

Ik hoop dat het was omdat de werkdruk iets lager was dan voorheen, hoop dat ik onbewust aan de knop heb gezeten tijdens de fles wissel..

Aan de andere kant, sinds ik de druk weer terug heb gebracht naar wat het was voor de wissel begint me indicator uit het blauw te komen richting het groen.

Word dus nieuwe keerkleppen zoeken en hopen dat me regulator geen schade heeft :(
 
Dat is balen. Zal een duur geintje zijn.

Mooi en groot aquarium. Ben dol op maanvissen :smitten:
 
Dat is inderdaad super vervelend zeg!

Heb je er geen terugslagkleppen tussen dan?

Gelukkig heb je geen zout water dus zal vast wel goed komen met die regulator op korte termijn.
Op lange termijn....tja....kan je weer een wat nieuws kopen :c
 
Dat is balen. Zal een duur geintje zijn.

Mooi en groot aquarium. Ben dol op maanvissen :smitten:
Dankje
Maar zo duur zijn terugslagkleppen niet hoor :p
Dat is inderdaad super vervelend zeg!

Heb je er geen terugslagkleppen tussen dan?

Gelukkig heb je geen zout water dus zal vast wel goed komen met die regulator op korte termijn.
Op lange termijn....tja....kan je weer een wat nieuws kopen :c
Bellentellers zouden een terugslagklep moeten bevatten.. maar die werkte blijkbaar dus niet..
Maar denk niet dat er veel schade zal zijn gezien CO2 gewoon een droog gas is.
In principe zou al het water eruit gestuwd moeten worden.
 
Dankje
Maar zo duur zijn terugslagkleppen niet hoor :p

Bellentellers zouden een terugslagklep moeten bevatten.. maar die werkte blijkbaar dus niet..
Maar denk niet dat er veel schade zal zijn gezien CO2 gewoon een droog gas is.
In principe zou al het water eruit gestuwd moeten worden.

alles eens vol open zetten zonder weerstand. Door de luchtverplaatsing is het in enkele seconden droog. Doen we ook geregeld met het duikgereedschap. Op het einde van de duik de fles eens open et voila!
 
Ohjah..
Het is natuurlijk een foto album..

IMG_5200.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Goud
Dank jullie, doe me best alles knap en alg vrij te houden
 
Dankje

Inmiddels heb ik wat stekken gekregen van @BJ1964 en ook geplant.
De HN zijn een stuk serieuzere stekken dan die ik van de vivarium heb mee genomen
Hoop dat ze het ook een stuk beter gaan doen!

IMG_5217.JPG
 
Wouden niet echt lukken..
Zaten binnen mum van tijd vol met alg die nergens anders in mijn bak voor kwam, telkens maar 2 kleine blaadjes produceren die vrij snel alweer los lieten..
De stekken staan er nog in en 2 produceren nu onderwater bladeren, hoop dat ze ooit weer slierten gaan maken.
Hoewel de onderwater bladeren niet lelijk zijn en een best leuke afwisseling zijn is het niet de bedoeling

Oh en me geophagus hebben wel eens wat omver gezwommen...
 
Ja die bouwvakkers zijn niet zo handig.

Trouwens de HN vind een bodem capsule wel erg prettig.

Maar ik denk dat ook die capsules niet in je bodem blijven zitten.
 
Weet ik, daarom zitten de wortels om de kleibollen gewikkeld.
Eens in de grond en geworteld gaat het geen kant meer op, ook niet de extra kleobollen die ik erbij steek later.

Idd zijn het beste bouwvakkers, maar tot zover overleven (bijna) al mijn planten het nog en wortelt alles voldoende gelukkig
 
Hmm mss ook wat te diep geplant? Ik zie dat deze die het het best doen eigenlijk enkel met de wortelharen in het zand zitten! Alles wat een beetje groen is zit boven de grond! Welke klei gebruik je bij de wortels?
 
Hmm mss ook wat te diep geplant? Ik zie dat deze die het het best doen eigenlijk enkel met de wortelharen in het zand zitten! Alles wat een beetje groen is zit boven de grond! Welke klei gebruik je bij de wortels?
Ik plant ze altijd gewoon in de bodem. Ze komen naarmate ze groter worden vanzelf omhoog waardoor een deel van de wortels dan boven de bodem komt. Ze staan dan overigens muurvast. Even afgezien van de 'bouwvakkers' is het een erg makkelijke plant. Kleibolletje erbij en hij groeit als kool.
 
Met die bouwvakkers van mij komt dat vanzelf wel goed xD
 
Mijn corydorassen verbouwen de bodem al vrijwel dagelijks, laat staan die bakbeesten van jou :D
 
Gister de voedingscapsules binnen gehad van @backplay en meteen in de bodem gestopt.
Wat een geklier zeg in het zand tussen de wortels met capsules die alleen maar willen drijven en binnen een minuut beginnen met oplossen...
Maar het zit erin en ben benieuwd naar de resultaten :)
In ieder geval was het tot nu toe de moeite waard
 
Gister de voedingscapsules binnen gehad van @backplay en meteen in de bodem gestopt.
Wat een geklier zeg in het zand tussen de wortels met capsules die alleen maar willen drijven en binnen een minuut beginnen met oplossen...
Maar het zit erin en ben benieuwd naar de resultaten :)
In ieder geval was het tot nu toe de moeite waard
het is een merde he ! :p Ik heb gevloekt om ze onder het zand kwijt te kunnen! maar ze deden er bij mij toch wel nog even over om op te lossen...
 
Niks mis met zand, maar het mist toch soms wat body voor hechting van de planten, ik hoop voor je dat deze HN het wel goed doet.
 

Terug
Bovenaan