Wat is er nieuw

200x70x70 van tuinkabouter

Broedzorg is wel mooi om te volgen.
Ik heb ook altijd van die graafmaschines gehad en wat bij mij heeft geholpen is wat keien rondom de planten leggen.
Uiteindelijk ben ik toch overgegaan op planten die je op hout of steen kan bevestigen.
Denk aan javavaren of anubia soorten.
 
Eens voldoende geworteld blijft alles gelukkig wel staan 😉
Gewoon een kwestie van geduld en de aanhouder wint.
 
zou ze ook niet in een kleinere bak dan 1,5m doen..

Dankje

yup weer hetzelfde koppel, andere koppel verdedigd het minder fel en bij hun beschimmeld alles om een of andere reden..
Maar de honingraat werkt prima, hardscape staat erop vast met ty-raps en staat als een huis

Dat is raar zeg dat het ene altijd beschimmeld?
Misschien niet goed bevrucht of de slechte eitjes niet verwijderd?

Zou je die honinggraat aanradan of toch iets anders doen?
Als hij bloot komt te liggen vind ik echt niet mooi maar moet wel tijd hebben om te wortelen.
Misschien een kleine stukje van de honinggraat gebruiken alleen voor elke plantje?
 
Geen idee waar het aan ligt.. ergens gaat er iets mis maar geen idee waar..

Maar zijn ook andere opties, je kan ook kijken of je iets als egg-crate kan vinden word ook wel verkocht als licht diffuser.
Is iets dunner en fijnmaziger maar zou ook het kunstje moeten kunnen doen zegmaar
 
Ik had nog niet genoeg nestjes in me bak...

IMG_5103.JPG
 
Mooie foto en wat een vruchtbare omgeving bij je! 😉
 
Ja blijkbaar 😛
Maar dit is hun eerste nestje dus denk niet dat het wat word
 
Ook de oppaspoes vind het aquarium mooi 😛

IMG_5115.JPG
 
Wat een mooie poes! Is vast heel erg lief. Hoe reageren de maanvissen daarop?
 
Nee de kat slaapt in bed 😛
Dus ik word de volgende ochtend en de poes kijkt me miauwend aan xD
 
En toen had ik ook een kraan onder me aquarium, scheelt een hoop gekloot met slangetjes en pompjes etc

IMG_5118.JPG
 
Handig gedaan en geweldige foto van die kat trouwens!
 
scheelt een hoop! ik ben ook ongelooflijk blij met mijn leidingen tot op de bak!
 
ziet er een stuk beter uit dan toen ik je bak live zag wout!
hier al weer een btje het wachten op een leuk huis zat, dus ga mn vision maar wat pimpen 😉
 
scheelt een hoop! ik ben ook ongelooflijk blij met mijn leidingen tot op de bak!
Nou zeg dat wou dat ik dit eerder had gedaan...
ziet er een stuk beter uit dan toen ik je bak live zag wout!
hier al weer een btje het wachten op een leuk huis zat, dus ga mn vision maar wat pimpen 😉
Haha yup, is jouw vision ook nog wat geworden sinds de laatste keer dat ik hem zag?
 
nee mijne is niet veel beter geworden haha, eerder achteruit gegaan.
maar moet nu dingen gaan doen, dus meteen maar de kleine aanpassingen die ik eigenlijk al wilde.
alleen dan redelijk low budget, pak het wel goed aan zodra er een nieuwe woning en daarna dus ook een nieuwe bak komt.
 
Dat is zeker fijn. Wordt al aardig vol onder je aquarium. 😀

Heb je al resultaat van je pijpjes?
 
De keramische pijpjes?
Die doen hun werk aardig, meeste vuil blijft achter in de pijpjes
 
Dankzij @Apisto een set pincetten en scharen etc besteld in China, eerste pakketje is binnen.
50cm aan pincet xD echt gigantisch
Maar het werkt zeer fijn, eindelijk geen snorkel meer nodig om planten te herplaatsen 😀

Beetje jammer dat ik een rechte en een kromme heb besteld en enkel de rechte heb gekregen.. maar dat is ook op te lossen denk ik
 
Tuinkabouter zou je nog een duidelijke foto kunnen sturen van de rechterkant van je aquarium ?
 
Te lang niet meer gekeken naar je bak, Tuinkabouter. Mooie maantjes in een mooi thuis!
 
Tuinkabouter zou je nog een duidelijke foto kunnen sturen van de rechterkant van je aquarium ?
Van de overloop bedoel je?
Te lang niet meer gekeken naar je bak, Tuinkabouter. Mooie maantjes in een mooi thuis!
Dankje, zal ook meteen weer eens naar jouw bak kijken 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan