gister op de vivarium geweest, en bij toeval wat hydrocleys nymphoides gevonden.
meteen meegenomen zoveel als ik kon met het geld dat ik ook bij puur toeval in contanten bij me had.
2 zakjes dus.. 4 stekken in totaal..
heel weinig als je het zo leest maar ik ben dol gelukkig ermee dat ik het eindelijk heb
😀
beetje jammer dat ik het kocht aan de syfiori stand en bijna direct de producten werden aangeprezen
😛 maar ag hun moeten ook hun brood verdienen
😉
dan nu weer terug naar het aquarium.
na het planten van de HN kwam ik erachter dat me geophagus weer een nestje hadden
beetje jammer dat het nu weer weg is
🙁 maar ag zo gaat dat wel eens, zag gister me maanvissen er al van knagen en het is ze dus gelukt om alles op te eten blijkbaar.
verders ff wat foto's gemaakt van de algen in me varens om te tonen hoe ernstig het is
dit is ook meteen ongeveer alle alg die in de bak groeit, dus zo'n enorme ramp is het niet.
wel ga ik weer beginnen met peroxide te spuiten op de algen om het zo te verdelgen, maar eerst weer wachten op sint salarius
🙁
dan nu maar even wat foto's van het aquarium zelf
het vermoeden dat de draadalgen een gevolg zijn van een te laag NO3 klopte wel aardig, tijdens het meten kwam de NO3 net aan over de 10 uit, het hing ergens tussen 10 en 20.
niet heel indrukwekkend hoog, normaal kwam het met gemak over de 20 op de verversdag.
baardalg is nog een erfenis van me vorige aquarium en het geklier met de CO2 en stroming van de laatste weken.
nu is alles ongeveer weer wat het was voordat de draadalg en ook de baardalg op kwam, CO2 is nu gedurende de dag ook verder gestabiliseerd door een pauze in het toedienen in te lassen halverwege de dag.
met de pauze krijgen de reactoren de kans de opbouw van gas weg te werken en tegen de tijd dat het meeste weg is gaat de CO2 weer aan tot de lichten uit gaan.