Zaterdag onderhoud dag weer achter de rug
Eerst maar even wat foto's voordat mijn gezwets over water waardes en weizigingen etc
😛
En dan nu het gezwets
😛
Afgelopen week ben ik bezig geweest met de verlichting, ik heb nu 4 led op 1 driver ipv 1 led op 1 driver. (als gevolg van een ongelukje met water en en voeding..)
Nu zijn de stappen tussen de verschillende licht fases wat vergroot voor de controller waardoor het dimmen nog soepeler gaat.
Tevens het licht ook iets op geschroefd.
Ik zat op 3700 lumen, en nu op 4300 lumen (enkel op de vero's)
met de gekleurde leds iets meer blauw in gemend om zo een wat frissere uitstraling te hebben.
ik heb besloten me verlichting langzaam aan weer te verhogen gezien ik sinds het verlagen van de stroming veel meer CO2 in het water heb.
en ipv me CO2 terug te schroeven voer ik liever me verlichting iets op, continutester blijft de gehele dag op licht groen hangen
😉
waterwaardes van vandaag waren:
PO4: >2
NO3: 30
Fe: 0.2
K 15mg/l (jaja ik heb eens me kalium gehalte gemeten uit nieuwsgierigheid)
SiO2: onmeetbaar hoog (waarde maakt niet uit voor het aquarium maar wou het weer eens meten)
planten doen het goed, alleen te weinig licht afgelopen week zoals te merken was aan de CO2 en overige waterwaardes..
ook is me lotus omhoog geschoten wat ook een teken is van weinig licht (denk ik zomaar)
morgen puntjes op de i en plantjes weer even snoeien en dan kan ie er weer een week tegen aan.
fijn weekend en geniet van de foto's
😉