230x60x70 van GynnadVis


Mooie bak maar ik ben geen fan van die golven tegen de voorruit, het hout is prachtig.
 
hoe gaat het met de

Crenuchus spilurus?​

Gaat goed - ze groeien goed, ze zitten alleen nog in een aparte bak, denk dat ze in januari de stap naar de grote bak gaan maken.

1000019441.jpg

1000019445.jpg

1000019514.jpg
 
Mooi ingericht met dat hout Danny.
Dank je - de Crenuchus spilurus is net als de Apistogramma een holenbroeder, dus het is mooi om te zien hoeveel ze in de kokosnoot gaan zitten, prachtig gedrag en ziet er grappig uit als je het kopje eruit ziet steken
 
Super met wieltjes eronder.
2 inlaat en 2 uitlaat dat gaat lopen als een trein.
Voorzichtig in mekaar zetten, alles 2x lezen😀
 
Flinke jongen inderdaad en verbruik valt me mee als je dat vergelijkt met bv een JBL 1900.
De 2000 versie neemt maar 17W volgens mij en dat is behoorlijk minder dan een JBL.
 
Laatst bewerkt:
Super met wieltjes eronder.
2 inlaat en 2 uitlaat dat gaat lopen als een trein.
Voorzichtig in mekaar zetten, alles 2x lezen😀
Zeker - heb hem nu even aan de zijkant aangesloten dat hij in elk geval al wat indraait. Moet zeggen dat hij in een klap de bak echt een stuk helderder trok, dat is dus zeer positief.

Nu zit ik eigenlijk met 2 uitdagingen:
  1. De slangen die erbij zijn geleverd zijn maar 1.5 meter, wat voor een kant van het aquarium prima is, maar voor de andere kant te kort is. De slang maat is 19 / 25 mm en dus verwacht ik dat de JBL slangen er ook op zouden moeten passen, vreemde alleen is dat ze soms in de webshop als 19 / 27 staan, terwijl op de verpakking 19 / 25 staat. Iemand enig idee of dit zou moeten passen?

    image.jpg
  2. Voor CO2 heb ik een eigen reactor gebouwd destijds - ik heb een tijd geleden de Fluval FX6 aansluiting er direct opgezet en merkte dat dit negatief effect had omdat het CO2 niet meer zo goed werd opgenomen als voorheen. Destijds had ik er een Y of T splitsing opstaan zodat een deel van het water rechtstreeks naar het aquarium ging en een ander deel door de reactor. Nu twijfel ik een beetje wat ik zal doen - een van de uitlaten via de CO2 reactor laten gaan of een wat kleinere pomp er naast zetten (heb bijv. nog een JBL CristalProfi e1501) - echter zou die laatste optie zonde zijn omdat het geluidsniveau dan weer zal toenemen. Denk dat ik toch maar een flow ga bouwen die via de uitlaat flow van de Aquael.
 
Ik ben geen techneut maar volgens mij is 19 de binnenmaat en 25 of 27 de buitenmaat.
 
Ik ben geen techneut maar volgens mij is 19 de binnenmaat en 25 of 27 de buitenmaat.
Klopt, de slangen van aquael zijn 19/25. Op de verpakking van JBL staat 19/25 alleen sommige (web)shops hebben in de titel/beschrijving 19/27 staan, neem aan dat dat een foutje is en dat de verpakking het juiste beschrijft.
 
Beetje dom foutje als je het mij vraagt want ik zou denken dat ze daar wel vragen over zouden krijgen maar goed.
 
Ik zag in het topic van @sschot dat hij volgens mij ook een eigen slang gebruikt - het lijkt erop dat 19/25 niet een super gangbare maat is (?) benieuwd wat die heeft gebruikt.
 
Ik heb siliconen slang gebruikt. Weet zo uit mijn hoofd ff niet meer de maat welke ik besteld heb, maar denk 19mm. Moet het goed in heet water zetten om het over de druk PVC 20mm te krijgen. Maar als het eenmaal zit, dan zit het ook goed, alhoewel ik altijd nog even afwerk met een RVS slangklem.
 
Nu ik wat meer ruimte in de filter heb voor filtermedia vraag ik mij af naast de sponzen wat een goede toevoeging is. Over het algemeen wordt er vaak Sera Siporax gebruikt, heb zelf nog wel wat keramische pijpjes maar zeker niet voldoende. Wat is jullie ervaring qua filtermedia?
 
Ik ben zelf van mechanisch, biologisch en evt chemisch. Dus onderin mechanisch, daarna biologisch en wanneer van toepassing chemisch.

Heb evt. nog Hydor bio materiaal nieuw
Advertentienummer: m2102102941

Ben wel heel benieuwd wat je van de unit gaat vinden!
 
Nu ik wat meer ruimte in de filter heb voor filtermedia vraag ik mij af naast de sponzen wat een goede toevoeging is. Over het algemeen wordt er vaak Sera Siporax gebruikt, heb zelf nog wel wat keramische pijpjes maar zeker niet voldoende. Wat is jullie ervaring qua filtermedia?
Ik zou onderstaande eens lezen. En met name stukje over crystal clear water.


Ik ben op dit moment net opgestart met 2 filters volledig K1.
In de hoop om de filters zo lang mogelijk te laten draaien zonder onderhoud.
En daarmee dus ook crystal clear water.

Ik heb nu dus geen mechanische filtering (watten / vlies).
Wat ik nu in de eerste maand zie. Is meer zweefvuil en dull water.
Maar goed, de stikstof kringloop duurt 4 weken. Maar voordat een filter echt goed biologisch werkt, ben je paar maanden verder.
Dus ben erg benieuwd hoe het verder gaat.
 

Terug
Bovenaan