230x60x70 van GynnadVis

Fraaie bak Danny, ook ik herken dat van de Braziliaanse klimop. Weet de vinger er ook nog niet op te leggen momenteel.

Gr. Ed
Het blijft inderdaad een aparte plant, er is geen pijl op te trekken wanneer die het goed doet.
 
IMG_20211227_111630.jpg

Niet de aller beste foto, maar de Aequidens sp. Jenaro Herrera doen het goed!
 
Het blijft inderdaad een aparte plant, er is geen pijl op te trekken wanneer die het goed doet.
Zit me nu wel wat te bedenken 🤔. Bij mij werd het inwater gedeelte wat minder op het moment dat er aardig wat blad uit de bak groeide en andersom was ook het geval, als het uit het water gedeelte het moeilijk begon te krijgen kreeg het in water gedeelte weer een boost. Lijkt een overlevings mechanisme van de plant zelf te zijn.

Seizoensgebonden is het in ieder geval niet.

Gr. Ed
 
De planten groeien inmiddels de bak uit!

full


Een deel van de groep Corydoras Adolfoi (+/- 25 in totaal)

full


full
Ze zijn prachtig! Hebben ze bij jou lang moeten wennen? Ze laten zich goed fotograferen!
 
Ze zijn prachtig! Hebben ze bij jou lang moeten wennen? Ze laten zich goed fotograferen!
Ze hebben behoorlijk de tijd nodig gehad alvorens ze gewend waren. Inmiddels groeit hij goed en zie je de bladeren er bij komen.

Ben alleen de naam van de plant vergeten. Weet jij die toevallig nog?
 
Ze hebben behoorlijk de tijd nodig gehad alvorens ze gewend waren. Inmiddels groeit hij goed en zie je de bladeren er bij komen.

Ben alleen de naam van de plant vergeten. Weet jij die toevallig nog?
Sorry ik doelde op de C. Adolfoi🤣🤣🤣ik heb geen flauw idee welke plant het is haha.
 
Sorry ik doelde op de C. Adolfoi🤣🤣🤣ik heb geen flauw idee welke plant het is haha.
Hahahaha de Corydoras Adolfoi hadden niet veel tijd nodig om te wennen! Erg mooie en leuke Corydoras soort.

Mocht je zelf op zoek zijn, dan is het slim om naar meerdere winkels te gaan, want de prijzen kunnen flink verschillen.

Snapte je opmerking al niet over het fotograferen, maar nu je het over de Corydoras hebt verklaard het een hoop!
 
  • Leuk
Waarderingen: Thdo
Twee weken geleden de indeling van het aquarium veranderd, alle planten en hout behouden maar anders ingedeeld.

IMG_0138 (2).JPG


Deze week ook met het licht zitten spelen, op deze foto is de bak vrij licht, inmiddels is het licht gedurende de dag/avond wat meer gedimd wat meer bij de bak past heb ik het idee.
 
Tof! Die hoek links, beetje donker, das heel leuk vind ik…
 
Tof! Die hoek links, beetje donker, das heel leuk vind ik…
Thanks - vind dat zelf ook een erg toffe hoek! Doel was om het zo beide kanten te doen, alleen was mijn hout sneller op dan gedacht..
 
Helaas onlangs binnen een week legde een van de Bujurquina oenolaemus het loodje en enkele dagen later ook beide mannetjes van de Apistogramma baenschi koppels (beide op dezelfde dag)..

Waardes gemeten maar vond eigenlijk niets vreemd, wellicht toch een ziekte o.i.d. onder de leden gehad? Zal er helaas nooit achter komen maar verder ook geen uitval meer gehad van de andere vissen (is inmiddels al een week of 3 geleden).

Een beetje pech zullen we maar zeggen, maar toch altijd zuur als het gebeurd..
 
Jammer Danny maar ja dat gebeurt soms in onze hobby.
 
Jammer idd Danny, soms kan je er gewoon geen vinger op leggen.
 
Ik ben afgelopen tijd bezig geweest met het veranderen van de inrichting, was eigenlijk nooit helemaal tevreden over de inrichting hoe ik hem een jaar geleden had gedaan (links was veel hoogte en rechts viel een klein beetje tegen, zie onderstaande foto.

PXL_20221230_093057020~2.jpg


Inmiddels omgegooid en het linker gedeelte wat meer naar het midden gebracht, waardoor de verhouding in de bak wat beter is en dit ook meer de eye catcher is. Helemaal links is het nu nog wat leeg en moet nog wat stappen worden gemaakt, echter had ik het geschikte stuk hout hier niet liggen, dus dat gaat later nog een keer volgen. Althans, het is niet per se leeg maar het ziet er nu wat onnatuurlijk uit, vooral doordat daar veel hoogte verschil zit, een goed stuk hout (of meerdere stukken) zullen naar verwachting een beter geheel vormen met het midden gedeelte.

PXL_20230101_171738446~2.jpg


Zie trouwens dat de filter inlaat ook wel erg scheef hangt, die mag ik ook wel wat rechter positioneren!
 
Laatst bewerkt:
wat is je bestand heden?
 
wat is je bestand heden?

2x Aequidens sp. Jenaro Herrera
1x Bujurquina oenolaemus
1x Andinoacara pulcher Electric Blue (helaas is de andere 1 maand geleden gesneuveld)
+/- 20 corydoras adolfoi
+/- 15 Hyphessobrycon columbianus
4x Farlowella acus

De apisto's overleven het helaas vaak niet in de bak, ben bang dat de Aequidens sp. Jenaro Herrera daar toch iets te dominant voor zijn.

Er mag dus wel weer wat bij, maar weet nog niet goed wat, vooral in combinatie met planten en de Aequidens sp. Jenaro Herrera.
 
Die Aquiedens sp. lijkt me inderdaad temperamentvol te zijn als ik het zo nalees

Heros soort?
Crenicichla soort?
 
Die Aquiedens sp. lijkt me inderdaad temperamentvol te zijn als ik het zo nalees

Heros soort?
Crenicichla soort?
Een heros soort zou al mijn planten slopen, dus dat lijkt mij geen goede optie. De crenicichla schijnen ontzettend agressief te kunnen zijn. Liever geen oorlog in mijn bak.
 
Wel een mooie voorruitgang zo qua indeling. Aanvulling visbestand volgt wel, dat is het leuke van onze hobby, puzzelen 😉.
 
Wel een mooie voorruitgang zo qua indeling. Aanvulling visbestand volgt wel, dat is het leuke van onze hobby, puzzelen 😉.
Dat is het zeker, mooi rustig rondneuzen wat passend zou zijn.

Zo kwam ik de Rivulus/Anablepsoides hartii (https://aquainfo.nl/artikel/anablepsoides-hartii/) tegen bij een aquariumwinkel hier in de buurt en moet zeggen dat ik het wel een toffe vis vind, het is een oppervlakte vis waar ik nu officieel niets heb zwemmen. Ik verwacht dat deze ook groot genoeg zijn, zodat ze geen voer voor de Aequidens sp. Jenaro Herrera zullen worden.
 
Hij is dol op zalm lees ik 😉, mooie vis in ieder geval.
 
Hij is dol op zalm lees ik 😉, mooie vis in ieder geval.
Dat lees ik ook, die heb ik er gelukkig ook niet in zwemmen :) Kleinste vis zijn de corydoras adolfoi (maar die pakken vissen sowieso niet door hun harnas/bouw) en de Hyphessobrycon columbianus en die zullen ze ook niet pakken gezien die niet de figuur van een zalm hebben / vrij hoog zijn.

Alleen "Als voedsel moet levend voer worden gegeven. Droogvoer wordt ook wel geaccepteerd." is wel interessant, daar heb ik zelf geen ervaring mee / ik heb alleen droog en diepvriesvoer in huis.
 
Dat lees ik ook, die heb ik er gelukkig ook niet in zwemmen :) Kleinste vis zijn de corydoras adolfoi (maar die pakken vissen sowieso niet door hun harnas/bouw) en de Hyphessobrycon columbianus en die zullen ze ook niet pakken gezien die niet de figuur van een zalm hebben / vrij hoog zijn.

Alleen "Als voedsel moet levend voer worden gegeven. Droogvoer wordt ook wel geaccepteerd." is wel interessant, daar heb ik zelf geen ervaring mee / ik heb alleen droog en diepvriesvoer in huis.
eens vragen wat ze in de winkel eten?
In Helmond?
 
Terug
Bovenaan