Zeker een erg leuke soort om naar te kijken! Lang over getwijfeld welke Corydoras ik zou nemen, maar zeker geen spijt van de keuze!Adolfoi blijven toch ook echt prachtige vissen
Dat is zeker ook nog een optie, alleen dan zal ik wellicht de micro/macro ook anders moeten doseren (?)Of wat vaker verversen maar minder grote hoeveelheden dan zakt de temperatuur ook niet zoveel per keer
Ja van plantenvoeding heb ik geen verstand helaas.Dat is zeker ook nog een optie, alleen dan zal ik wellicht de micro/macro ook anders moeten doseren (?)
Dichtsbijzijnde kraan is alleen koud, die andere is een behoorlijk eind weg. Maar er zijn wel alternatieve te verzinnen door of meerdere keren per week te verversen of eerst op te vangen en op kamer temperatuur te laten komen en dan het aquarium in. Ik ga er in elk geval wel wat mee doen, in de zomer maanden is het eigenlijk geen probleem, alleen wanneer er nachtvors is merk ik dat de temperatuur uit de kraan toch behoorlijk koud is.Een val met zo n 5 graden is vrij veel en ik zou zorgen dat dit niet meer dan 2 graden is. Heb je geen kraam waar ook warm opzit en dat je dan de temp wat hoger kan krijgen door warm toe te voegen? Ik de het op de kraan van de keuken en krijg zo water wat nagenoeg gelijk is aan de temp in de bak.
Waren de Boliviaantjes ondervoed voor wat je zag, dus ingevallen buikjes?
Wat ik doe bv bij mijn agassizii's vs mijn wit tip tetra's is in 1x iets teveel voeren. Met andere woorden wat je normaal in 2 voerbeurtjes zou geven. Je geeft dus eigenlijk hetzelfde maar dan wat meer in 1x. Als ik dat niet doe, haalt het de bodem niet eens en grijpen mijn aga's mis.
Temp zou ook nog kunnen, hierboven al genieg info gegeven door anderen 👍.
Gr. Ed
Met een extra foto (zijkant vd vis ofzo) gaat me dat nog niet lukken ben ik bangVorige week voor het eerst bij Van Keulen Cichliden in Woudenberg geweest, erg toffe winkel met veel 'aparte' soorten die je niet zomaar in elke LFS ziet. Was opzoek naar bepaalde vissen maar deze kon ik helaas lokaal niet aankomen. Was een mooie reden om eens naar Woudenberg af te reizen.
Wie raadt welke 4 vissen hier in zitten? 🙂
dat vraagt om een filmpjeGisteren even bij Aquariumcentrum Helmond binnen gegaan (was in de buurt) en daar hadden ze toevallig de Hyphessobrycon columbianus, dus meteen de bak leeg gekocht (18 stuks). Zwemmen nu vrolijk rond in de bak, leuk visje!
https://www.aquainfo.nl/artikel/hyphessobrycon-columbianus/
Heb gisteren de bak wat over hoop moeten halen om de Herotilapia multispinosa te vangen (en dus ook opnieuw ingericht), zal morgen wel eens een filmpje maken.dat vraagt om een filmpje
Goed goed - weinig / geen uitval qua vissen de laatste maanden dus dat is altijd prettig. Het gevecht tegen de alg op de bladeren (zie bijv. 1e foto uit mijn vorige post) blijft wel een dingetje.hoe gaat het hiermee?
Kno3 en KH2PO4 kan je mogelijk afbouwen en schrappen gezien je visbestand, wellicht gaat dat nog wat verlichting gevenGoed goed - weinig / geen uitval qua vissen de laatste maanden dus dat is altijd prettig. Het gevecht tegen de alg op de bladeren (zie bijv. 1e foto uit mijn vorige post) blijft wel een dingetje.
Heb het idee dat het weer iets beter aan het worden is, maar het blijft een ding. Voeg momenteel het volgende toe:
- CO2 (PH op 6.84) / dropchecker is groen/gelig
- Elke week een waterwissel (40%)
- Op de dag van de waterwissel toevoeging van KNO3 en KH2PO4
- De dag daarna toevoeging van 'Tenso Cocktail'
Je verwacht nu juist dat dat het aquarium extra/te zwaar belast?Kno3 en KH2PO4 kan je mogelijk afbouwen en schrappen gezien je visbestand, wellicht gaat dat nog wat verlichting geven
Ja dat verwacht ik, begrijp me niet verkeerd ik heb zelf baardalg.Het 'probleem' was dat ik voorheen geen/nauwelijks PO4/NO3 in mijn aquarium had (zie hieronder even een oude meting), vandaar het toevoegen van Macro. Zal deze week eens recentere waardes posten, heb ze zo 1 2 3 niet bij de hand.
Meeting 16 december
Gemeten met pH Controller Evol. Deluxe
pH = 7.01
Gemeten met Colombo Aquatest
NO2 = 0.0 mg/l
PO4 = 0.5 mg/l
NH3 = 0.0 mg/l
NO3 = 0.0 mg/l
Meeting 3 januari
Gemeten met pH Controller Evol. Deluxe
pH = 6.82
Gemeten met Colombo Aquatest
NO2 = 0.0 mg/l
PO4 = 1 a 2 mg/l
NH3 = 0.0 mg/l
NO3 = 10 a 20 mg/l
Je verwacht nu juist dat dat het aquarium extra/te zwaar belast?
Hmm.. zal eens gaan beginnen met de dosis te halveren, kijken wat dat voor effect heeft.Ja dat verwacht ik, begrijp me niet verkeerd ik heb zelf baardalg.
Maar sinds m’n NO3 onder de 20 blijft en m’n PO4 onder de 1 heb ik 0 groene algen en lijken de baardalgen makkelijker te bestrijden
Correct, er word genoeg NO3 en PO4 geproduceerd in het aquarium.Hmm.. zal eens gaan beginnen met de dosis te halveren, kijken wat dat voor effect heeft.
Je bent er zelf inmiddels helemaal mee gestopt?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.