Thanks John! Erg blij met de aankoop, vaak bij L-nummers/pleco's een beetje de vraag of ze zich goed laten zien, maar dat is bij de L200 zeker het geval.Mooie vis Danny. Veel plezier van je aanwinst.
Hij oogt vaal halverwege zijn lichaam, zou het even in de gaten houden
Gave L-nmr in de hoek, welke is dit?
Denk dat ie nog op kleur moet komen.Gisteren een nieuwe bewoner gehaald voor in de tank, een L200, leuk visje en laat zich ook goed zien.
Komende week komt de Co2 fles (eindelijk), nu heb ik een PH van 7.54 en wil ik deze met 0.1 naar beneden brengen per week, tot ik uiteindelijk rond de 6.5 zit. Heb de dennerle ph controller deluxe voor het instellen van de waarde en ga gebruik maken van CO2Art PRO-SE Dual Stage CO2 drukregelaar met geïntegreerd magneetventiel.
Hebben jullie nog tips waar ik verder rekening mee zou moeten houden? Natuurlijk wanneer ik zie dat de vissen zich anders gaan gedragen, ga ik weer terug naar de waarde van 2 weken geleden om weer een 'veilige' omgeving te hebben.
De PH verlaging die je voor ogen hebt is erg fors. Ik zou daar voorzichtig mee zijn. Misschien een continue-test erin hangen om te kunnen zien of je co2 niet te hoog wordt.
Hoe hard is je water? Dat zal met name bepalen hoeveel co2 je moet toevoegen om tot je doel PH te komen.
Ja maar je voegt CO2 toe omdat de planten dat nodig hebben. Als je de KH en pH op andere manier naar beneden brengt, zal ph 6.5 mogelijk een co2 tekort opleveren.Nou de PH die je nastreeft is prima maar zoveel omlaag brengen met co2 vraagt om een grote dosis co2. Dus risico op te veel. Daarom wat is de hardheid? Je kan die dan beter omlaag brengen, dan zakt de ph al en kan je daarna nog wat verder aanzuren met co2
Nou de PH die je nastreeft is prima maar zoveel omlaag brengen met co2 vraagt om een grote dosis co2. Dus risico op te veel. Daarom wat is de hardheid? Je kan die dan beter omlaag brengen, dan zakt de ph al en kan je daarna nog wat verder aanzuren met co2
Nou de PH die je nastreeft is prima maar zoveel omlaag brengen met co2 vraagt om een grote dosis co2. Dus risico op te veel. Daarom wat is de hardheid? Je kan die dan beter omlaag brengen, dan zakt de ph al en kan je daarna nog wat verder aanzuren met co2
Niet alles wat je leest op internet is ook aan te raden, fruit is er 1 van, krijgen ze veel teveel fruitsuikers/koolhydraten binnen dus dat kun je beter niet geven
Ja tomaat kun je inderdaad geven, wel de pitjes eruit halen maar eigenlijk is tomaat ook geen fruitNee, fruit zal ik ook niet direct veel proberen. Maar tomaat is bij sommige wel een succes, tenminste zag ook een oud topic op Aquaforum voorbij komen waarbij ze het over tomaat hadden: https://aquaforum.nl/threads/welke-groente-en-fruit.5878/
1 - Reactors 10-20PSI*
2 - Ceramic and Basic diffusers 20-30PSI*
3 - High pressure atomizers (inline & bazooka) 30-40PSI*
Wel stoer zo'n joekel van een reactor. Maa Ik begrijp eigenlijk niet waarom een CO2 reactor zo groot moet zijn. Ik kan makkelijk met een 10cm reactor met daarachter een 6w pompje 200 bellen/minuut volledig oplossen. Komt niet één belletje gas in mijn aquarium.
knap werk!!
hoe gaat het met de inwoners
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.