230x60x70 van GynnadVis


inplaats van onder een een lijm deksel kan je toch ook een schroefdop doen.
ik moet er binnen kort ook 1 gaan maken en dan zou ik de schroefdop onder doen.

en ik dacht dat in en out omgedraaid moesten zitten of heb ik dat nou fout zoals op de tekening ziet er eigenlijk ook wel logisch uit.
 
inplaats van onder een een lijm deksel kan je toch ook een schroefdop doen.
ik moet er binnen kort ook 1 gaan maken en dan zou ik de schroefdop onder doen.

en ik dacht dat in en out omgedraaid moesten zitten of heb ik dat nou fout zoals op de tekening ziet er eigenlijk ook wel logisch uit.

Ik was daardoor ook even verward, maar als je zoekt op cerges reactors op Google dan zul je zien dat de middelste buis een stijgbuis is, waar het water dus weer uit de reactor gaat.

M.b.t. een schroefdop aan de onderkant, dat is nog niet eens zo'n gek idee! Naar de cerges reactor en vanaf de cerges reactor heb ik aan beide kanten een kogelkraan zitten, dus ik kan eenvoudig het hele systeem losmaken.
 
In het Kingsize Cerges Reactor topic ging het erover dat het wellicht slim is om bioballen toe te voegen voor het breken van de CO2 bellen. De reactor is ongeveer 50cm hoog en heeft een diameter van 11 cm wat neer komt op ongeveer 4.7 liter. Nu is alleen de vraag is er een reden om voor een speciaal type bioball te gaan en waar hebben jullie deze gehaald, want zie dat er nogal wat verschillende varianten zijn.

De aquariumwinkels in de buurt lijken ze niet te hebben, tenminste als ik in hun webshops kijk, anders was ik daar wel even langs gegaan.
 
Hmm.. nu heb ik misschien zelf even iets over het hoofd gezien, maar ik heb nu dus een PVC buis van 110 en daarvoor PVC verloopring 110x50/50mm excentrisch en 110mm schroefdeksel gekocht, maar deze passen nu helemaal niet op elkaar. Had verwacht dat ik de buis erin zou kunnen schuiven, maar ze hebben allemaal exact dezelfde maat...
 
Je kunt ook gewoon zo'n bazooka diffuser gebruiken en die onder je filterkorf plaatsen. Dan gaan de bellen je FX6 in en alles lost perfect op. Dan heb je geen reactor meer nodig. Werkt hier erg goed en had ik eerder moeten ontdekken.
 
Ik heb onlangs "Afvoer PVC Eindkap 90mm" gekocht en een "Transparante / Doorzichtige PVC buis * prijs per 50cm 90mm (1,8) 4 BAR" en dat paste gewoon.
 
Hier niet dus, en daar snap ik dus helemaal niets van. Heb de volgende onderdelen aangekocht:

full
 
hmm ja daarom altijd beter om bij 1 shop beide onderdelen te bestellen, en ik probeer ook altijd combinaties van Druk pvc en riool pvc te voorkomen.
Het probleem zit hem hier in je buis volgens mij, die is geen standaardmaat waarschijnlijk. of juist wel. De buis is wellicht compatible met druk-pvc. En die andere 2 die je besteld hebt zijn riool pvc.
Maar anderen zullen hier wellicht meer verstand van hebben.
 
Zag dat je ook foto's van Instagram kunt plaatsen, dus dacht laat ik eens een keer lekker lui doen en kijken of dit werkt! :DD











 
hoe lui kan je zijn :rolleyes:

prachtfoto s en vissen!;)

Je moest eens weten! Blauwe Acara's doen het trouwens ontzettend goed, leuke visjes om te zien.

In het begin waren ze wat schuw, maar nu komen ze direct naar je toe als je bij de bak bent, leuke visjes!
 
Het is alweer een tijd geleden dat ik een vergelijking heb gemaakt van allerlei producten, dus het werd weer eens hoog tijd! Nu heb ik lokaal bij een Gasleverancier geinformeerd of het mogelijk was om Co2/Koolzuurgas te laten vullen, maar daar ben je de fles een paar dagen kwijt om hem te laten vullen, dus dat zou betekenen dat je twee flessen moet hebben, wat de kosten flink omhoog brengt.

Nu zou je misschien altijd wel een reserve fles willen hebben, al denk ik dat het geen kwaad kan als het aquarium zo'n 36 uur zonder CO2 is (stel hij gaat op zaterdagavond leeg, dan zou maandagochtend de eerste mogelijkheid zijn om hem te laten vullen). De dichtstbijzijnde aquariumwinkel voor mij is Aquariumcentrum in Helmond waar ze de flessen vullen voor €4,- per fles plus €6,80 per kg CO2. (https://aquariumcentrum.nl/site-map/articles/14-sample-data-articles/73-co2-flessen-vullen). Misschien niet het aller goedkoopste, maar als ik verder zou moeten rijden ben je dat verschil wellicht ook aan brandstof kwijt.

Nu is een fles meestal zo'n 10 jaar gekeurd en daarna zou je hem moeten laten herkeuren (maar voor dat geld kun je ook een nieuwe kopen), dus is het mijn vraag eigenlijk hoeveel Co2 gebruik je ongeveer per jaar. Natuurlijk is dit per aquarium verschillend en ligt het er ook aan hoeveel planten je hebt, maar wat zou een groffe schatting zijn?

Mocht de 6kg fles van Aquariumdesignshop passen (de hoogte van de fles staat niet op de website) dan overweeg ik deze, anders ga ik wellicht voor de 3kg fles van Aquaplantsonline. Behalve als het CO2 verbruik minimaal is, dan is op korte termijn horecagoedkoop.nl voordeliger, echter op lange termijn worden zij toch wel een flink stuk duurder.

Koolzuurgas Vergelijking.png
 
Het is alweer een tijd geleden dat ik een vergelijking heb gemaakt van allerlei producten, dus het werd weer eens hoog tijd! Nu heb ik lokaal bij een Gasleverancier geinformeerd of het mogelijk was om Co2/Koolzuurgas te laten vullen, maar daar ben je de fles een paar dagen kwijt om hem te laten vullen, dus dat zou betekenen dat je twee flessen moet hebben, wat de kosten flink omhoog brengt.

Nu zou je misschien altijd wel een reserve fles willen hebben, al denk ik dat het geen kwaad kan als het aquarium zo'n 36 uur zonder CO2 is (stel hij gaat op zaterdagavond leeg, dan zou maandagochtend de eerste mogelijkheid zijn om hem te laten vullen). De dichtstbijzijnde aquariumwinkel voor mij is Aquariumcentrum in Helmond waar ze de flessen vullen voor €4,- per fles plus €6,80 per kg CO2. (https://aquariumcentrum.nl/site-map/articles/14-sample-data-articles/73-co2-flessen-vullen). Misschien niet het aller goedkoopste, maar als ik verder zou moeten rijden ben je dat verschil wellicht ook aan brandstof kwijt.

Nu is een fles meestal zo'n 10 jaar gekeurd en daarna zou je hem moeten laten herkeuren (maar voor dat geld kun je ook een nieuwe kopen), dus is het mijn vraag eigenlijk hoeveel Co2 gebruik je ongeveer per jaar. Natuurlijk is dit per aquarium verschillend en ligt het er ook aan hoeveel planten je hebt, maar wat zou een groffe schatting zijn?

Mocht de 6kg fles van Aquariumdesignshop passen (de hoogte van de fles staat niet op de website) dan overweeg ik deze, anders ga ik wellicht voor de 3kg fles van Aquaplantsonline. Behalve als het CO2 verbruik minimaal is, dan is op korte termijn horecagoedkoop.nl voordeliger, echter op lange termijn worden zij toch wel een flink stuk duurder.

Bekijk bijlage 311455
Als 1 vulling van 2kg van aquariumdesingnshop 77 euro is hoe kan 6 kg dan op 112 uit komen?

Volgens mij vergeet je ergens een factor 3. Horecagoedkoop zou veel goedkoper moeten zijn. Zeker als je een beetje slim inkoopt.
 
Als 1 vulling van 2kg van aquariumdesingnshop 77 euro is hoe kan 6 kg dan op 112 uit komen?

Volgens mij vergeet je ergens een factor 3. Horecagoedkoop zou veel goedkoper moeten zijn. Zeker als je een beetje slim inkoopt.

Sorry, voor de duidelijkheid, bij de shops waar geen statiegeld aan het einde van de regel staat zijn de vulling de kosten voor de fles inclusief vulling, dat had ik er misschien bij moeten zetten.

Maar het lijkt er dus op dat op termijn horecagoedkoop dus niet goedkoper is (misschien voor 10kg flessen wel, maar die kan ik niet kwijt qua hoogte).

Dus het is de aankoop van de fles + vulling en daarna elke keer vullen voor 17,60 per 2 kg.
 
Ah nu zie ik het ja. Je betaalt idd de hoofdprijs met 2kg flessen. 10kg flessen zijn per kg een factor 4(!) goedkoper.

10 kg kun je ook ergens verstoppen (kast of meterkast) en dan de co2 kabel achter de plint leggen ofzo. Scheelt serieus geld op lange termijn.

Ik verbruik 10kg co2 per 9 maanden
 
Ah nu zie ik het ja. Je betaalt idd de hoofdprijs met 2kg flessen. 10kg flessen zijn per kg een factor 4(!) goedkoper.

10 kg kun je ook ergens verstoppen (kast of meterkast) en dan de co2 kabel achter de plint leggen ofzo. Scheelt serieus geld op lange termijn.

Ik verbruik 10kg co2 per 9 maanden

Daar had ik al over nagedacht, maar helaas heb ik geen kast of meterkast vlak bij het aquarium zitten, dan moet ik echt helemaal naar de andere kant van het huis en dat gaat niet werken. Anders was dat wel een goede optie geweest inderdaad!
 
Even voor de vergelijking, wanneer ik de mogelijkheid had om 10kg flessen kwijt te kunnen dan was je op termijn zeker (veel) goedkoper uit, vooral wanneer je meer dan 1 10kg fles per keer besteld dan druk dje de kosten ontzettend hard. Echter als ik wat ga schuiven in mijn aquarium dan kan ik maximaal een fles van 61cm hoogte kwijt en horecagoedkoop.nl gaf aan dat de 10kg flessen allemaal 65 cm plus zijn, dus dat gaat hem helaas niet worden.


Koolzuurgas Vergelijking.png
 
Ik gebruik nu 6 kg fles via de slijter. Betaal 1 malig inderdaad de 120 statie geld, maar die krijg je terug bij inlevering. 6 kg kost 30 euro. Voor 2 kg vullen betaalde ik 10 euro, maar ik vond dat ik te snel moest wisselen bij 2 kg. Kosten technisch maakt het formaat in deze dus niet zo heel veel uit, het comfort daarentegen van een grotere fles is echt heel veel groter, dit zou ik ook in je overweging mee nemen!
 
Ben nog even verder gaan informeren bij bij wat winkels in een stad naast mijn dorp en daar kwam ik 6kg flessen voor 20 en 25 euro tegen (met 120 euro statiegeld), dus dat zijn de mooie prijzen waar ik naar op zoek ben! In principe is koolzuurgas toch gewoon koolzuurgas en zijn er geen bepaalde eisen waar je naar zou moeten kijken toch?

Koolzuurgas Vergelijking.png
 
Fles is inmiddels besteld en zou volgende week woensdag binnen moeten zijn. In de toekomst er dus aan denken om op tijd weer een nieuwe te bestellen (de andere leverancier had hem wel direct binnen, dus in geval van nood zou ik er daar altijd ook 1 kunnen halen).

Verder wil ik deze week de https://www.seaflower.nl/3-4in-rfg-nozzle-25-mm-slip-fit-pipe-adapter/ gaan bestellen, daar heeft @janjdk goede ervaringen mee, zie ook https://aquaforum.nl/threads/amazone160x60x60-janjdk.164239/page-9#post-2225845
 

Terug
Bovenaan