Als je de pomp en je media al hebt, kan je die al waten inlopen. Doe er wat salmiak, of gewoon wat voer in, en de cyclus begint al omje biofilm te kweken. Gewoon van de uitgang terug naar de ingang pompen.
120x40x45 cm.Wat is de maat van dat bioloog?
Waarom zou je tijdens indraaien van je bioloog Co2 nodig hebben?
CO2 heb je enkel nodig voor je planten.
Niet echt, die produceren CO2.
Nou met drie weken das wel heel snel en of dit nu zo verstandig is meestal een week of 5 A 6 inverband het door harden kitGoed en slecht nieuws.
Goeie nieuws is, bioloog opnieuw gekit vanmorgen in alle vroegste en net gevuld en hij werkt nu zoals zou moeten.
Slechte nieuws is dat ik niks gehoord heb over het aquarium en daar baal ik dan weer van.
Nou met drie weken das wel heel snel en of dit nu zo verstandig is meestal een week of 5 A 6 inverband het door harden kit
Co2 en bioloog gaat wel wat co2 kosten of wordt ie voledig afgesloten ?
Maar ik zou naar mijn inziens nog horizontale stripjes erbij lijmen in de bioloog
dwing je het water meer door je filtermedia heb je meer filteroppervlak je krijg namelijk kanaal vorming langs het glas
Een filtermat op de bodem van je bioloog is geen geslaagd plan, slibt in notime dicht en dan stroomt het niet meer door
filtermat zou ik niet doen als die dichtslibt moet je al je media eruit halen eerder een roosteren
met horizontale stripjes bedoel ik langs je verticale platen die je erin hebt gelijmd daar gaat dan je water langs
zo dwing je het meer door je media anders heb je zeker aan de helft van je media niks
Filterwatten in je eerste vak is ook een slecht plan, maar ook als je dat wel doet slibt je mat dicht, filterwatten horen in je laatste vak te zitten (voor je pomp)Maar als je in je eerste vak filtermatten hebt. Van grof naar fijn. En vervolgens in de volgende vakken alleen onderin een grove filtermat gebruikt, zou dit niet zo'n probleem moeten zijn toch?
Filterwatten in je eerste vak is ook een slecht plan, maar ook als je dat wel doet slibt je mat dicht, filterwatten horen in je laatste vak te zitten (voor je pomp)
Dat is dus precies wat we gaan doen.
Eerst van die matten met onder de pijp een pluk watten.
Dit moet het meeste vuil eruit halen.
Als het bioloog morgen weer droog staat zal ik even laten zien wat de bedoeling is, schept wat duidelijkheid.
Zit dan alleen nog wel over hoe je ervoor zorgt dat je biologisch materiaal niet door je hele bioloog heen gaat.
eerste vak gewoon lavasteentjes, andere vakken ander filtermateriaal en dan in je vak (die je eigenlijk dus te smal heb gemaakt) waar je water naar beneden stroomt naar je pomp (dus het smalle vakje) daar je filterwattenGeen watten he, maar matten.
Want wat wil je anders in je eerste vak doen?
Je wilt toch zoveel mogelijk je vuil eruit halen.
kan je dat laatste even toelichten? hoe ziet je bioloog eruit en wat voor media heb je?
Mij is altijd geleerd dat kit gebruikt voor plakken bak altijd langer nodig heeft om zijn volledige belastbaarheid te halenDat kit zolang nodig heeft heb ik nog nooit gehoord.
6,5 jaar tussen oa kit gewerkt. Ja je moet het goed laten drogen en vaak kun je het na 24 uur volledig belasten.
Op deze kit is niks te vinden over droogtijd of belastbaarheid.
Alleen dat het gespoeld moet worden voordat je hem gebruikt.
Mij is altijd geleerd dat kit gebruikt voor plakken bak altijd langer nodig heeft om zijn volledige belastbaarheid te halen
De genoemde 24 uur geld voor een laag van 2 mm aangezien de kit naden bij een bak altijd dikker zijn zal de droog tijd ook toenemen
Daarnaast heb je nog altijd de uitwasem tijd waar je rekening mee moet houden.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.