250x70x70 van Erwin1982


Jammer Erwin.
Je zult toch aardig wat geïnvesteerd hebben .
Ja natuurlijk kost het geld, maar Malawi is niet het meest kostbaar gelukkig. En de stenen kosten ook eens een keer 150 euro dus het valt wel mee.

Verder heb ik al het hout uit de discusbak nog liggen dus ik kan voorlopig vooruit.
 
Jammer, maar ben ook wel weer heel benieuwd hoe het eruit komt te zien als blackwater! Ook erg gaaf om te zien. Ga je dan alleen voor de look? Of ook met lage ph enzo er allemaal bij?
 
Alles erop en eraan, ik probeer alleen, net als eerder, osmose water te vermijden omdat ons kraanwater in alles heel mooi neutraal is een dus makkelijk te beïnvloeden met hout en bladeren en turf
 
Super leuke plannen zo te horen! Heb je toevallig nog ergens een topic van de WV discus bak? Kan Ik hem een keer goed doorlezen. Succes met de nieuwe plannen!
 
Super leuke plannen zo te horen! Heb je toevallig nog ergens een topic van de WV discus bak? Kan Ik hem een keer goed doorlezen. Succes met de nieuwe plannen!
Die moet hier ergens op het foto album staan.
 
Heb je de link waar je het gevonden heb?
 
Ja dat was een mooie tijd, heb er altijd erg van genoten maar ik raakte de uitdaging kwijt. En ze zijn niet te betalen.....
 
Ja dat was een mooie tijd, heb er altijd erg van genoten maar ik raakte de uitdaging kwijt. En ze zijn niet te betalen.....
Merk ook wel dat dat een “probleem” is in deze hobby. Na 5 jaar Tanganyika zag ik er ook totaal geen uitdaging meer in. Er is altijd nog nakweek ?
 
Ik raakte nog veel sneller uitgekeken op malawi/tanganyika. Mooie kleuren maar toch weer snel terug naar ZA
 
Merk ook wel dat dat een “probleem” is in deze hobby. Na 5 jaar Tanganyika zag ik er ook totaal geen uitdaging meer in. Er is altijd nog nakweek ?
Mwah, ik ben wat dat betreft purist en geloof me, wildvang is in alles zoveel mooier als nakweek..... vind ik:D
 
Gaat natuurlijk niks boven wildvang
Volledig mee eens. De vorm, kleuren en temperament.... maar zo duur. Zag pas een vis van Santarem.... 1200 eurootjes. Het gaat nergens meer over toch
 
Nee 1200 voor 1 vis is absurd.
Je moet voor je zelf zeggen: 'dit' wil ik max uitgeven voor x vissen, m.a.w. deze prijs per vis.
Zo deed ik het ook. Uiteindelijk bleek dat ik voor x vissen iets goedkoper uit was waardoor er nog een paar extra konden komen.
 
Nou tientje dan, dat worden 5 kardinaaltetra's!

Mag ik vragen wat je voor een doorsnee wildvang discus betaald?
Heb wel is wv midden amerikanen opgezocht maar dat is ook niet mals.
 
Nou tientje dan, dat worden 5 kardinaaltetra's!

Mag ik vragen wat je voor een doorsnee wildvang discus betaald?
Heb wel is wv midden amerikanen opgezocht maar dat is ook niet mals.
Het ligt echt helemaal aan de kwaliteit.
Ik was laatst bij Utaka en daar hadden ze Wildvang bruin, niet heel bijzonder, geen rode spots en zo, daarvan was de prijs 125 per stuk.
Quality Discus in Belgie vraagt een 300 euro per stuk voor echt hele mooie Groene Tefe discus Red Spotted van een 14-16 cm.

Dus alle wv ligt zo'n beetje in dat bereik van 125-300 per stuk.
 
Utaka had cameta zitten. Best leuke vissen maar geen vissen zoals ik ze had. Hij klaagde ook dat de prijzen door het dak gaan. Ook corona heeft dat beste invloed op. Het kostbaarste voor hier zijn de hoge kosten van het transport. Dat maakt de vis zo duur, er gaan er immers maar 6 in een doos ofzo.
 
Deze show vissen zijn van gelijkwaardige kwaliteit als die van mij.
Omdat het show is zijn ze wat goedkoper.
Ze worden al een 4 a 5 maanden zo aangeboden:

Wel echt een prachtige groep, ga morgen even bij ze kijken! Ben toevallig in de buurt voor werk. Tis wel even een aanschaf die wildvang vissen. Maar een wijze man zij ooit: “als je je vissen in geld gaat zien, dan moet je stoppen met de hobby”.
 
Al een idee wat het gaat worden? Blijf je bij Borneo of zijn er meer opties?
 
Al een idee wat het gaat worden? Blijf je bij Borneo of zijn er meer opties?
Ik wil graag borneo gaan doen. Mooie soorten en de biotoop staat me aan.

Het lijkt erop dat de Malawi inmiddels zijn verkocht. Dus het geheel raakt in een stroomversnelling.
 
Ik wil graag borneo gaan doen. Mooie soorten en de biotoop staat me aan.

Het lijkt erop dat de Malawi inmiddels zijn verkocht. Dus het geheel raakt in een stroomversnelling.

Zeker mooie soorten!

Welke vissen staan op het lijstje?
 
Zeker mooie soorten!

Welke vissen staan op het lijstje?
Velen, betta albimarginata, rubra of hendra, hemirhamphodon tengah o.i.d., het liefst een groep parosphromenus quindecim als ze te krijgen zijn, een groepje van een soort tijgerbarbeel zoals bijvoorbeeld de rhomboocellatus, octozona.. noem maar op, zoveel keuze... eerst de bak maar eens leeg krijgen, dat wordt nog wel een dingetje met die zware rotsen

Heb er wel heel veel zin in
 
Oh ja, een groepje S. vaillanti erbij? Mooi toch?
 
Oh ja, een groepje S. vaillanti erbij? Mooi toch?

Mooi, zeker! Je kan veel kanten op. Utaka heeft altijd wel veel soortjes zitten.

Een mooie maat bak ook om een soort slootjes idee uit te proberen. Er zijn volgens mij wel een paar filmpjes online waar je kan zien hoe het er in de natuur uit ziet, mocht je een biotoopbak willen.
 
Mooi, zeker! Je kan veel kanten op. Utaka heeft altijd wel veel soortjes zitten.

Een mooie maat bak ook om een soort slootjes idee uit te proberen. Er zijn volgens mij wel een paar filmpjes online waar je kan zien hoe het er in de natuur uit ziet, mocht je een biotoopbak willen.
Ja ben druk bezig samen met Michael iets op te zetten. Ik zit uren op YouTube. Discovery planet is een mooie .... Daar zie je van alles op voorbij komen.
 
Maar ik hou me aanbevolen voor allerlei linkjes en filmpjes.....
 
Maar ik hou me aanbevolen voor allerlei linkjes en filmpjes.....

Om eerlijk te zijn heb ik me nog niet echt verdiept in dit biotoop. Heb al wel een tijdje nagedacht over een biotoop voor Dario sp., maar Sphaerichthys en Paro soortjes vind ik ook altijd interessant, met Pangio sp. die door alle bladeren scharrelen. Leuke barbeeltjes en Sundadanio ook in die wateren.

Op dit moment zit ik meer in West-Afrika, omdat daar zo weinig bekend over is. Ik vind het interessant om zelf dingen uit te zoeken. Op dit moment is een grotere bak niet echt aan de orde, maar het idee om twee microbiotopen te combineren met Microctenopoma en Phenacogrammus/Distichodus speelt al een tijdje in mijn hoofd.

Misschien dat ik de ZA bak die ik heb een keertje omtover naar iets Aziatisch, maar ik doe niet zo graag vissen van de hand.
 

Terug
Bovenaan