2x 54 liter van begin tot eind. (Shaun)


Ik bedoel wel nadat ze al dood waren hoor.


Dat is toch eigenlijk goed nieuws.
Hahaha, dat begreep ik wel hoor 😜

Tjah, het is natuurlijk wel goed nieuws dat ik geen rare waardes meet en dat ik niets geks aan de visjes zie, maar het is verontrustend dat ik nu niet weet waar 7 van de 26 vissen zijn gebleven 🤔
 
Toch kunnen japonicagarnalen ook nogal eens aan het moorden slaan en de wat kleinere visjes te grazen nemen, ze staan erom bekend. Heb helaas geen oplossing hoe je dat kan voorkomen, misschien helpt het als je wat meer dierlijk voer gaat voeren
Dit dus
 
7 is misschien wel een beetje veel in zo'n korte tijd. Maar nooit vissen gezien die niet meer helemaal fit waren dus.
Al in de bak eronder gekeken ;)):DD
 
Misschien dat de nieuwe inrichting de vissen wat meer kans geeft, de garnalen krijgen dierlijk voer genoeg. Blijven tellen en hopen day ik ze op heterdaad kan betrappen....
 
7 is misschien wel een beetje veel in zo'n korte tijd. Maar nooit vissen gezien die niet meer helemaal fit waren dus.
Al in de bak eronder gekeken ;)):DD
Haha 😂 elke dag, zitten nog steeda 6 multies, maar daarvan weet ik wel zeker dat ze een hengeli niet heel laten 😜
 
Dat kan. Hier de espei wel eens eitjes zien "rondstrooien", zouden aan de bladeren moeten blijven plakken maar er dwarrelden genoeg naar de bodem
Ja hier ook en ze gebruiken slechte lijm volgens mij want aan het blad bleef amper wat plakken. Maar goed in de gezelsschapsbak maken kleintjes toch geen kans hier.
 
Ja hier ook en ze gebruiken slechte lijm volgens mij want aan het blad bleef amper wat plakken. Maar goed in de gezelsschapsbak maken kleintjes toch geen kans hier.
Ik heb gelezen dat mijn aquarium eigenlijk wat te koud is
 
Misschien graadje erbij dan.
 
Misschien graadje erbij dan.
Ik heb begrepen dat ze beginnen te kweken vanaf 27 graden, maar dat ga ik de plantjes echt niet aandoen 👍
 
Mooie aquariums geworden Shaun! Heb je in je laatste aquaruim waar de dwergcorys inzitten ook gebruik gemaakt van aquasoil? Merk jij dat ze hier last van hebben of dat het een bende in het aquarium gaat worden?
 
Mooie aquariums geworden Shaun! Heb je in je laatste aquaruim waar de dwergcorys inzitten ook gebruik gemaakt van aquasoil? Merk jij dat ze hier last van hebben of dat het een bende in het aquarium gaat worden?
Dankjewel! Ik heb bewust goor pygmaeus gekozen die grondelen iets minder en zitten voorak oo de stenen, hout of tussen de plantjes, ze wroeten niet zozeer in de grond
 
Hoe gaat het overigens met de multibak? Hebben die alles al verbouwd? Before en after in 1 post zou helemaal leuk zijn!
 
Hoe gaat het overigens met de multibak? Hebben die alles al verbouwd? Before en after in 1 post zou helemaal leuk zijn!
Multibak heeft wat blauwalg perikelen die ben ik eerst aan het oplossen, ook alle planten zijn eruit dus blij zal je er niet van worden. Ik zal vanmiddag twee foto,'s online zetten 🙄
 
Aii.. Hopelijk iets waar je snel vanaf kan komen. Wellicht doordat er geen planten in de bak staan?
 
Aii.. Hopelijk iets waar je snel vanaf kan komen. Wellicht doordat er geen planten in de bak staan?
De planten heb ik eruit moeten halen, de multies groeven devoedingbolletjes uit het substraat en op alleen vloeibare voeding kan je vallisneria vergeten, waren dus ook volledig afgestorven, staan nu in mijn plantenbak weer bij te komen
 
Hoe staat het met de beide bakken? Vooral naar de slakkenhuisbewoners ben ik erg nieuwsgierig
 
Hoe staat het met de beide bakken? Vooral naar de slakkenhuisbewoners ben ik erg nieuwsgierig
Met de bakken gaat het soort van goed, de plantenbak groeit mooi. De cichlidenbak is qua waterwaardes goed, maar door de afwezigheid van planten erg veel last van alg. Is dus ook niet meer om aan te zien. Ben overwegende om de cichliden te verkopen en met deze bak een nieuw avontuur te beginnen.
 
Ahh jammer. Ben zelf aan het kijken om de Dubai om te zetten naar een bak met dezelfde bewoners. Idd met flink gedimde verlichting dan, keer wat anders dan je standaard aquarium. Deed je verder nog wat aan het water? Qua hardheid of iets
 
Ik doen niets specifieks aannhet water, maar ons water is vanzelf vrij hard, ook de slakkenhuizen geven op een klein aquarium in verhouding veek kalk en andere mineralen af.
 
Met de bakken gaat het soort van goed, de plantenbak groeit mooi. De cichlidenbak is qua waterwaardes goed, maar door de afwezigheid van planten erg veel last van alg. Is dus ook niet meer om aan te zien. Ben overwegende om de cichliden te verkopen en met deze bak een nieuw avontuur te beginnen.
Ik had dat ook bij de Multi s destijds maar het beperken van licht scheelt enorm hoor.
 

Terug
Bovenaan